Physiotherapy for Children and Adolescents, Clinical Practice (8 cr)
Code: 7F00EB78-3001
General information
- Enrolment period
- 01.06.2021 - 30.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.09.2021 - 05.11.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Hannu Järvinen
- Maria Maljanen
- Laura Hilden
- Pirjo Lehto
- Hanna Sahinoja
- Tiina Pystynen
- Person in charge
- Maria Maljanen
- Course
- 7F00EB78
Objectives (course unit)
Students
- can assess, analyse and make clinical reasoning of difficulties in a child’s /adolescent’s movement and functional ability and resources and can see a human as bio-psycho-social entity
- co-operate with other professionals participating in the rehabilitation of a child or adolescent
- are able to select and apply appropriate physiotherapy in a customer centred and family centred manner
- is able to document physiotherapy
- are able to act professionally
Content (course unit)
- professional relationships
- professional co-operation
- documentation in physiotherapy
- appropriate and effective physiotherapy with children and adolescents in customer centred way
Prerequisites (course unit)
In order to attend the module, the student has to have passed all the practical examinations of the module physiotherapy for children and adolescents, practical lessons.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Evaluation criteria, pass/fail:
A passed mark is the result of the student:
- structuring the causal relationships between physiotherapy-related phenomena and concepts
- being able to apply physiotherapeutic information as required by the situation at hand
- being able to identify signs of serious pathologies (red flags)
- being able to identify and take into account yellow flags related to psycho-social situations
- being able to justify their actions
- preparing carefully and systematically for situations
- giving and receiving feedback actively and constructively
- evaluating issues from the perspective of the client and their reference groups
- being able to act responsibly
- demonstrates readiness to develop their interaction skills
- behaving in accordance with the rules of the workplace and respecting clients
- being able to act ethically, economically and in a sustainable manner
- reviewing and evaluating their own professional development
A failed mark is the result of the student:
- not working sufficiently and the work is based on flawed information
- using information is limited and the critical hold is missing
- not changing activity despite feedback
- not preparing for situations and being unable to justify their actions
- unfulfilling of incompleting tasks entrusted to them
- not having spontaneity, and having low work interest or motivation
- lacking in co-operation skills
- having superficial self-assessment
- having difficulties receiving feedback
- endangering patient safety
- having unethical features in their actions
- behaving in an unprofessional manner
Location and time
Ohjattu harjoittelu toteutuu 27.9.-5.11.2021 välisenä aikana harjoittelupaikkalistan mukaan, yhteensä viisi viikkoa.
Itsenäisen työn viikko sijoittuu viikolle 42 tai sen voi sopia harjoittelupaikan ja ohjaavan opettajan kanssa erikseen sovittuun ajankohtaan. Kansainvälisyysviikon ohjelmaan Tamkissa (vk 41) opiskelija voi osallistua siltä osin kuin se sopii harjoittelupaikan aikatauluihin.
Exam schedules
Ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Ohjattu harjoittelu arvioidaan sen perusteella, miten opiskelija toimii käytännön kentällä, miten soveltaa tietojaan ja taitojaan käytäntöön.
Ohjatun harjoittelun arviointi on hyväksytty/hylätty.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Käytännön harjoittelu ohjatussa harjoittelussa työelämässä
Raportti (Asiakasraportti - ohjatun harjoittelun kirjallisen työn ohjeen mukaan)
Ohjauskeskustelut sisältää ohjaavien fysioterapeuttien kokouksen ti 21.9 klo 14-15.30 etäkokouksena.
Apuvälinemessut 28-30.10.2021 Pirkkahallissa. Opiskelijat avustavat lapsia ja nuoria Suomen paralympikomitean järjestämässä Liikuntamaassa. Nämä päivät kuuluvat osaksi ohjattua harjoittelua. Liikuntamaan rakennusta saattaa olla jo keskiviikkona illalla 27.10 ja myös ohjaustarvetta lauantaille 30.10.2021.
Learning materials
Teoria- ja harjoitteluopintojaksojen kirjallisuus ja muu ohjatussa harjoittelussa tarpeellinen tai osoitettu/suositeltu kirjallisuus ym. lähteet.
Student workload
Viikkotyötuntimäärä on 35 t ja lisäksi 5 tuntia valmistautumiseen. Muulla ajalla opiskelija valmistautuu tarpeen mukaisesti harjoittelupaikan tehtäviin.
Content scheduling
Perusryhmäläiset toteuttavat ohjatun harjoittelun tämän opintojakson suunnitelman mukaan. Proakatemialaiset eli yrittäjyyteen suuntautuneet toteuttavat ohjatun harjoittelun oman aikataulunsa mukaan.
Ohjaavien kokous etäyhteyksin ti 21.9.2021, jossa ovat paikalla kaikki perusryhmäläiset ja mahdollisuuksien mukaan ne proakatemialaiset, joiden ohjattu harjoittelu toteutuu tässä vaiheessa. Opiskelijat keskustelevat ohjaajiensa kanssa kentälle valmistautumisesta.
Practical training and working life cooperation
Toteutuu työelämän kentillä.
International connections
Osalla opiskelijoista voi olla harjoittelupaikka ulkomailla. Kansainvälisyysviikkoon osallistuminen Tamkissa mahdollisuuksien mukaan.
Further information
Two students will have the opportunity to carry out their practical placement for the Finns Society in Benalmadena.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on vakavia tiedollisia ja taidollisia puutteita, joissa hän ei kehity palautteesta huolimatta. Opiskelijalla on vaikeuksia kohdata lapsi tai nuori ikään sopivalla tavalla. Opiskelija ei hakeudu aktiivisesti oppimistilanteisiin vaan mieluummin välttelee niitä. Esiintyy toistuvaa huolimattomuutta. Vaarantaa ajoittain potilasturvallisuutta.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opiskelijan toiminta on vallitsevasti tilanteiden mukaista ja hän perustelee toimintaansa. Opiskelija pyrkii huomioimaan lapsen tarpeet ja voimavarat hyödyntäen ohjausta ja palautetta; opiskelija pyrkii huomioimaan lapsen perheen. Opiskelija osaa pyytää ohjausta tuoden myös omia ehdotuksiaan toiminnasta. Opiskelija valmistautuu tilanteisiin huolellisesti ja tarvittaessa tarkentaa tai muokkaa suunnitelmiaan kirjallisesti ja suullisesti. Opiskelija antaa ja vastaanottaa palautetta rakentavasti. Opiskelija pyrkii arvioimaan asioita myös asiakkaan/ryhmän/ perheen näkökulmasta. Opiskelija tekee yhteistyötä työyhteisössä. Opiskelija toimii työpaikan sääntöjen mukaan.
Hyväksytyn tasoista annetaan opiskelijalle sanallinen palaute ja palautteen tukena ovat opintojaksojen yhteiset yleiset kriteerit.
Hylätty: Opiskelijalla on vakavia tiedollisia ja taidollisia puutteita, joissa hän ei kehity palautteesta huolimatta. Opiskelijalla on vaikeuksia kohdata lapsi tai nuori ikään sopivalla tavalla. Opiskelija ei hakeudu aktiivisesti oppimistilanteisiin vaan mieluummin välttelee niitä. Esiintyy toistuvaa huolimattomuutta. Vaarantaa ajoittain potilasturvallisuutta.