Skip to main content

Research Skills in Seminar Work at Early Childhood Education (4 cr)

Code: 7S00EL90-3004

General information


Enrolment period
02.12.2020 - 31.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Piia Roos
Marja-Liisa Timperi
Päivi Suominen-Tontti
Person in charge
Piia Roos
Course
7S00EL90

Objectives (course unit)

Student
- Expands one’s knowledge in early childhood education through systematic knowledge acquisition
- can make a written thesis using research methods and topical research on early childhood education as references
- can present the entity of thesis and essential content orally using observation tools

Content (course unit)

- The topic of seminar work is related to early childhood education
- Familiarization with previous research on early childhood education
- The student focuses on a phenomenon of interest that is related to the work of a kindergarten teacher.
- Preparation of thesis from subject mentioned above and following to the written report instructions of thesis made in TAMK.
- Participation in data searching instruction arranged by library and learning to search topical sources of information from databases

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

- the scope and definition of the research problem are unclear
- minor, one-sided use of source material - the topic is left to a general, superficial level
- descriptive reflection and scant connection with professionalism
- TAMK's instructions have been insufficiently followed in reporting.
- There is a lack of understanding in the text language mistakes.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

- the scope of the research problem and its definition are clear
- relatively diverse use of source material
- rich and structured content - Reflecting on the key concepts of work in a professional context
- the report is good and written according to TAMK's instructions

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

- clear and justified definition of the research problem and definition of the objective
- versatile use of source material, dialogue between sources, comprehensive source material
- the content is thorough and of a consistent style

Location and time

- ETÄ Aloitusinfo ja prosessin esittely 20.4. klo 13-13.45
- ETÄ Seminaarityön ohjeistus 24.5. klo 9.00 -10.15 ja
opetus (tieteellinen kirjoittaminen) 24.5. klo 10.30-12.00
- Tiedonhankinnan opetus (yht. 3 tuntia) KAKSI VAIHTOEHTOA (Ks. Moodle)
- Tutkimuksellinen seminaarityön kirjoittaminen (opinnäytetyön aihe) ja palatus syksyllä 2021

Assessment methods and criteria

Aiheen rajauksessa ja valitussa näkökulmassa pysyminen sekä aiheen tarkoituksenmukaisuus opinnäytetyön näkökulmasta.

Valmiin seminaarityön arviointi (0-5).
Seminaarityön palautus moodlen palautuskansioon. Palautukselle kolme vaihtoehtoa:
-palautus viimeistään 30.9.2021 mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä).
- palautus viimeistään 31.10.2021 mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä)
- palautus viimeistään 30.11.2021 mennessä (arviointi kolmen viikon sisällä viimeisestä palautuspäivästä)..

Assessment scale

0-5

Learning materials

Seminaarityön tarkemmat ohjeet opintojakson Moodlessa (Varhaiskasvatuksen tutkimuksellinen seminaarityö)
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeisiin ja arviointikriteereihin: TAMKin raportointiohjeet, opinnäytetyön ariviointikriteerit, Moodle-sivu Opinnäytyö sosiaalialalla.

Lähteet perustuen valittuun aiheeseen.

Student workload

Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 2 t
Tieteellisen kirjoittamisen opetus 2 t
Tiedonhankinta 3 t
Itsenäinen työskentely n. 100 t

Content scheduling

Ohjeistus
Aiheen valinta
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Palautukset syksy 2021 (tarkentuu vielä)

Further information

Varhaiskasvatuksen tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö tehdään samasta aiheesta kuin opinnäytetyö.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole palauttanut seminaarityötään sovitussa aikataulussa.
Aihe tai sen käsittelemisen tapa ei ole opinnäytetyöprosessin näkökulmasta tarkoituksenmukainen.
Seminaarityö sisältää virheellistä tietoa. Lähteiden käytössä on merkittäviä puutteita, tai tietoa on plagioitu.
Kielessä on huomattavia virheitä ja puutteita, jotka häiritsevät ymmärrettävyyttä. Tyyli poikkeaa neutraalista asiatyylistä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Seminaarityö on palautettu sovitussa aikataulussa.
Aihe on opinnäytetyöprosessin näkökulmasta tarkoituksenmukainen. Tutkielman alussa on sanallistettu kysymys tai ongelma, joka määrää tutkielman rakenteen ja asian käsittelemisen tavan.
Tutkielma perustuu vähintään kuuteen lähteeseen. Lähteistä saatu tieto on osoitettu tekstiviittein, ja lähteet, joihin tekstissä on viitattu, löytyvät lähdeluettelosta.
Seminaarityössä on vähintään yksi kuva, kuvio tai taulukko.
Kieli on ymmärrettävää ja asiatyylistä. Lause- ja virkerakenteet ovat kuitenkin hapuilevia, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Seminaarityö on rakenteeltaan tarkoituksenmukainen kokonaisuus: Alussa on esitetty kysymys tai ongelma, johon työn lopussa palataan. Työn tavoite määrittää etenemisen ”punaisen langan”. Lähteet ovat ajantasaisia, aihetta tukevia ja monipuolisia, ja niistä vähintään yksi on vieraskielinen. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden: esittelee, analysoi ja vertailee eri lähteistä saamaansa tietoa. Lähteiden merkitsemisessä voi olla pieniä puutteita, mutta merkitsemisen tavat noudattavat pääpiirteissään TAMKin ohjeita.
Kuvat, kuviot ja taulukot linkittyvät luontevasti tekstiin.
Kieli on helppolukuista ja melko virheetöntä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Seminaarityö on vakuuttava ja kiinnostava kokonaisuus. Pääotsikko vastaa työn sisältöä ja herättää lukijan mielenkiinnon. Täsmällisesti nimetyt pää- ja alaluvut jäsentävät aiheen käsittelyä. Lukijalle annetut odotukset täyttyvät, eli kirjoittaja keskittyy lopussa vastaamaan siihen kysymykseen tai ongelmaan, jonka on johdantoon sanallistanut.
Referointi on luontevaa. Eri lähteistä saadusta tiedosta muodostuu sidosteinen, tyylillisesti ehyt kokonaisuus. Tekstiviitteet osoittavat aukottomasti tiedon alkuperän.
Kokonaisuus vastaa merkitsemistavoiltaan ja ulkoasultaan TAMKin raportointiohjetta. Kieli on täsmällistä, kuvaavaa ja lähes virheetöntä.

Go back to top of page