Skip to main content

Clinical Laboratory Medicine and Multiprofessional Cooperation (3 cr)

Code: 7B00DI65-3002

General information


Enrolment period
01.11.2020 - 28.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Bioanalytiikka Virtuaalihenkilö
Marja Kuparinen
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 12 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 2 (Size: 12 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 3 (Size: 12 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 4 (Size: 12 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Pienryhmä 4
Course
7B00DI65

Objectives (course unit)

Student is able to
-know factors that have influence on the origin of the most common diseases
-know the most common diseases and their symptoms and the basic principles of preventing and treating these diseases
-know laboratory diagnostics of the most common diseases and the meaning of laboratory results in treating the patient
-know patient examinations, such as prick tests and helicobacter urea tests
-work in diverse multidisciplinary projects as experts of their own field to promote client wellbeing
-plan, realise and assess services which are produced in multiprofessional projects
-choose and realise evidence-based working practices in different operating environments
-evaluate their own work and improve their professional expertise
-develop services in a client-oriented manner
-support nursing students / staff and patients/clients in using point of care tests and other laboratory services

Content (course unit)

Factors affecting the origin of diseases and changes caused by diseases in human body
Most common diseases in the different fields of medicine and their laboratory diagnostics (allergies, cancers, infections, autoimmune and pulmonary diseases, gastroenterology, cardiology, nephrology, endocrinology, and neurology)
Planning, implementation and assessment of projects
Client-oriented approach, multiprofessional cooperation, and professional expertise. Evidence-based working

Location and time

Aloituskerta Info 10.3.21
Kliininen lääketiede ja casien jako 10.3.2021, työstämistä tiimeissä ja LtT Sari Laitinen kyselytunti 14.04.2021 12.30 - 15.45
Purut yhdessä Sari Laitisen kanssa 5.5. ja 6.5.
Projekteina näytteenottokertaustunnit 20BA-ryhmälle viikolla 17. Suunnittelu, toteutus ja palaute/ arviointi.

Exam schedules

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä. Palauteyhteenvedot ja itsearviointi opintojakson lopuksi.Kliinisen lääketieteen case-tehtävät ovat kaikille pakollisia ja niistä edellytetään hyväksyttyä suoritusta.

Evaluation methods and criteria

Palauteyhteenveto projektista ja ryhmäarviointi. Itsearviointi omasta työpanoksesta tiimissä.
Kliinisen lääketieteen case-tehtävät tulee suorittaa hyväksytyllä arvosanalla.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opetus toteutetaan valmentamisen periaatteiden mukaisesti, tiimit työskentelevät itsenäisesti eri projekteissa niiden teemojen mukaan.

Learning materials

Sovitaan opintojakson aikana.

Student workload

Kliininen lääketiede: case-tehtävien työstäminen ja seminaarit.
Moniammatillinen yhteistyö:
Säännölliset projektipalaverit opettajavalmentajien kanssa
Tiimityöskentely
Jokainen opiskelija kirjaa itse käyttämänsä tunnit yhteiseen alustaan. Kirjaaminen tulee tapahtua realiaikaisesti.

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan kevään 2021 aikana

Completion alternatives

AHOT

Practical training and working life cooperation

Opiskelijat perustavat opintojakson aikana projektiryhmät, joka vastaavat eri yhteistyökumppaneiden toimeksiantoihin.

International connections

Mahdolliset vaihto-opiskelijat voivat osallistua opintojaksoon.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyn suorituksen kriteerit ovat seuraavat:
- Soveltaa ja yhdistää oppimaansa ammatilliseen kontekstiin
- Osaa suunnitella sekä omaa että tiimin toimintaa toimien vastuullisesti ja sitoutuneesti ryhmän jäsenenä
- Toimii vastuullisena ja aktiivisena tiimin jäsenenä
- Tunnistaa toimintaympäristön lähtökohdat ja mahdolliset haasteet
- Uskaltaa kokeilla uudenlaisia toimintamalleja ja ratkaisuvaihtoehtoja
- Osaa arvioida oppimista sekä yksilön että tiimin näkökulmasta.
- Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta rakentavasti muilta tiimin jäseniltä sekä toimeksiantajilta.
- Osaa yhdistää ja ymmärtää eri laboratoriotutkimusten käyttöä tautililojen diagnostiikassa ja seurannassa

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytyn suorituksen kriteerit ovat seuraavat:
- Soveltaa ja yhdistää oppimaansa ammatilliseen kontekstiin
- Osaa suunnitella sekä omaa että tiimin toimintaa toimien vastuullisesti ja sitoutuneesti ryhmän jäsenenä
- Toimii vastuullisena ja aktiivisena tiimin jäsenenä
- Tunnistaa toimintaympäristön lähtökohdat ja mahdolliset haasteet
- Uskaltaa kokeilla uudenlaisia toimintamalleja ja ratkaisuvaihtoehtoja
- Osaa arvioida oppimista sekä yksilön että tiimin näkökulmasta.
- Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta rakentavasti muilta tiimin jäseniltä sekä toimeksiantajilta.
- Osaa yhdistää ja ymmärtää eri laboratoriotutkimusten käyttöä tautililojen diagnostiikassa ja seurannassa

Go back to top of page