Healthy Buildings and Indoor Climate (3 cr)
Code: 5R00CK19-3005
General information
- Enrolment period
- 02.07.2021 - 15.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 17.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
Objectives (course unit)
Students learn to know basic factors affecting indoor air quality and health. They learn to combine new information to their prior knowledge. Students learn to read indoor air and health reports and interpret and analyse their content.
Students develop or analyse their prior design to make it fulfil the requirements set for health and indoor air.
Content (course unit)
Indoor health concepts and organisations
Indoor air and related classification
Microbiology in construction
Organic compounds and other discharges evaporating from construction materials
Indoor air and related health examinations
Plan development or analysis
Prerequisites (course unit)
A prior plan applicable for development
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson Moodlessa.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu opiskelijan aktiivisuuteen ja työskentelyyn sekä tenttiin ja harjoitustyöhön sekä seminaariin. Osa arvioinnista tehdään vertaisarviointina erillisen ohjeen mukaan.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot ja vierailuluennot sekä harjoitustyöt ja niiden seminaarit.
Toteutus koronasta johtuen ainakin syyslomaan saakka etäluentoina, todennäköisesti koko kurssi toteutetaan etänä.
Learning materials
Määritellään Moodlessa aihepiirikohtaisesti.
Student workload
Opintojakson laajuus on 3 op. Tämä tarkoittaa noin 81 tuntia opiskelijan työpanosta.
Content scheduling
Opintojakson aikataulu on Moodlessa.
Completion alternatives
Kaikki opiskelijat suorittavat opintojakson samalla tavalla.
Practical training and working life cooperation
Rakennusterveyteen ja sisäilmaan kuuluvat asiat ovat olennainen osa rakennusalan ammattilaisen osaamista.
Further information
Toisen uusintatentin jälkeen ei voi enää toimittaa mitään opintojaksoon liittyviä suoritteita. Jos suorituksia jää puuttumaan, niin opintojakso on suoritettava kokonaan uudelleen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita, sen vuoksi hänelle ei muodostu valmiuksia soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan hyvin vaatimatonta tai se puuttuu kokonaan.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti.
Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja hänellä on valmiudet soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa kuvata oppimansa asiat ammattimaisesti. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja hänellä on valmiudet soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa kuvata oppimansa asiat ammattimaisesti ja asiantuntevasti. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan laadukasta.