Skip to main content

Client Service and Guidance in Biomedical Laboratory Science (3 cr)

Code: 7B00EG11-3002

General information


Enrolment period
01.11.2020 - 15.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2021 - 28.02.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Henri Rikander
Marja Kuparinen
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 25 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 2 (Size: 25 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Course
7B00EG11

Objectives (course unit)

The student
- is aware of beneficial and distracting factors in interactions and recognizes their own ways of interacting and their own strengths and developmental needs in different interaction and guidance situations
- knows the principles of good customer service and will act according to customer-oriented service principles
- acts proactively, constructively, purposefully, and responsibly in professional interaction situations
- recognizes the teaching and guidance needs of clients, patients and multi-professional team members
- plans, implements and evaluates counselling, teaching, and guidance in bioanalytical work
- is able to plan and produce materials needed for guidance

Content (course unit)

Professional interaction and acting in a work community
Good client service and customer-oriented service principles
Respectful encounter with a client and communication in challenging interaction situations
Client and user-oriented guidance and instruction material
Planning, implementation and evaluation of education or guidance events Providing and receiving feedback and evaluation
Professional development

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- strives to act in accordance with customer-oriented and good service principles
- is able to guide clients and other health care personnel at different stages of the laboratory research process using different source materials
- is able to evaluate his/her own customer service and guidance skills in some respects and tries to develop in his/her operations

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- works according to customer-oriented and good service principles
- is able to guide clients and other health care personnel at different stages of the laboratory research process
- is able to evaluate and develop his/her own customer service and guidance skills
- is able to produce guidance materials

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- is able to act in a customer-oriented manner, depending on the situation, and to implement good service principles.
- is able to guide customers and other health care personnel clearly and in a customer-oriented way at different stages of the laboratory research process.
- considers and assesses his/her own customer service and guidance skills and develops them.
- is able to produce effective guidance materials

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

-

Location and time

3. periodi 2020

Exam schedules

25.2.2020 klo 8.30-11.45 varsinainen koe (ryhmäkoe)
Mahdolliset uusinnat yksilökokeena Examissa.

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen välttämätöntä. Pohdintatehtävien työstäminen ja tulosten raportointi mahdollisesta lähiopetus-poissaolosta huolimatta. Opintojakson numeerinen arvosana muodostuu kokeen/ tehtävän arvosanasta ja parityönä tehdystä asiakaspalvelutehtävästä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tehtävät, yhteistoiminnallisesti lähitunneilla ja itsenäisenä opiskeluna., Luento, opetuskeskustelut ja harjoitukset.

Learning materials

Laine, A., Ruishalme, O., Salervo, P., Siven, T. ja Välimäki P. 2010 Opi ja ohjaa sosiaali- ja terveysalalla s. 6-72 ja 169-238
Lähiopetusmateriaali (Moodle)

Student workload

Ks toteutussuunnitelma

Content scheduling

Tavoitteet, toteutuksen suunnittelu
Itsenäinen reflektiopäiväkirja
Asiakaspalvelu/ohjaustehtävän purut
Duodecim/ Asiakaspalvelu terveydenhuollossa.kurssi
Väkivaltaisen asiakkaan kohtaaminen/Henri Rikander
Opetus ja ohjaus bioanalyytikon työssä
Opetus ja ohjaus tehtävien työstäminen/ Itsenäinen opiskelu
Ryhmäkoe
Annettujen tehtävien työstäminen

Completion alternatives

HyväHot. Opintojakso kuitenkin soveltaa teemoja bioanalyytikon työhön, joten hyväksiluvussa tämä otetaan huomioon.

Practical training and working life cooperation

Ei

International connections

-

Further information

The course must be completed before the first year of supervised practice.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut opintojaksolle, suorittanut annettuja tehtäviä tai koetta hyväksytysti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

• Opiskelija tietää vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä.
Opiskelija tunnistaa omia vuorovaikutus-toimintatapojaan ja pyrkii kehittämään omia toimintatapojaan.
Opiskelija tietää mitä asioita tulee huomioida kun suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan bioanalyytikon työssä tarvittavia opetus- ja ohjaustilanteita
Opiskelija tietää mitkä asiat ovat olennaisia asiakkaille tuotetun materiaalin tuottamisessa
Opiskelija osaa ottaa huomioon asiakkaan ja pyrkii sopeuttamaan toimintaansa asiakkaan tarpeisiin
Opiskelija tuntee omakohtaisen kasvun ja oppimisen merkityksen ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittymisessä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä ja pystyy pääosin huomioimaan näitä erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija tunnistaa omia vuorovaikutus-toimintatapojaan sekä omat vahvuutensa ja kehittämishaasteensa erilaisissa kohtaamistilanteissa.
Opiskelija haluaa kehittää vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitojaan osana omaa ammattitaitoaan.
Opiskelijalla on valmiuksia tunnistaa asiakkaiden, potilaiden ja moniammatillisen työryhmän jäsenten opetus- ja ohjaustarpeita
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida bioanalyytikon työssä tarvittavia tavallisimpia opetus- ja ohjaustilanteita
Opiskelija osaa analysoida ohjauksessa tarvittavaa materiaalia
Opiskelija osaa ottaa huomioon asiakaslähtöisyyden
Opiskelija osaa jakaa tietoa oman alansa perusasioista
Opiskelija tuntee omakohtaisen kasvun ja oppimisen merkityksen
Opiskelija on selvillä ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittämisen merkityksestä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä ja osaa huomioida nämä toimiessaan erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija tuntee omia vuorovaikutus-toimintatapojaan sekä omat vahvuutensa ja kehittämishaasteensa erilaisissa kohtaamistilanteissa.
Opiskelija osaa ja haluaa kehittää vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitojaan osana omaa

Go back to top of page