Skip to main content

Scientific Basis of Sustainable Development (5 cr)

Code: 5N00EZ75-3001

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 06.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.03.2020 - 26.04.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 58
Teachers
Tiiti Kämäri
Eveliina Asikainen
Person in charge
Jarkko Lehtonen
Course
5N00EZ75

Objectives (course unit)

The student understands the principles of ecosystems and the functioning of the climate system and the role of ecosystems as a basis for sustainable development, and is able to compare the applicability of various methods used for environmental monitoring in different situations.

Content (course unit)

The course focuses on the functioning of terrestrial and aquatic ecosystems, methods for monitoring the state of the environment, issues of sustainable use of resources, and biodiversity, and the fundamentals of the climate system.

Location and time

Fourth period. Starting webinar on week 11. Detailded schedule is announced later.
On week 12, students participate the activities of International Day of Forests and World Water Day.

Exam schedules

No written exams. Dates and re-takes of on-line exams are announced later.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Webinars, independent study, independent and group activities in moodle.

Learning materials

Materials will be published in on-line environment.

Content scheduling

Tentative schedule
Week 11-12 Terrestrial and aquatic ecology
Week 13 principles of sustainable use of resources
Week 14 Submitting mid-course tasks
Week 15 Principles of the climate system
Week 16 Preserving biodiversity
Week 17 Returning final assignments
Methods of environmental monitoring are discussed in all sections of the course.

Completion alternatives

To be negotiated with the lecturers.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija käyttää opintojakson ydinkäsitteitä virheellisesti tai määrittelee ja selittää opintojaksolla käsiteltäviä systeemejä erittäin puutteellisesti. Opiskelijan tehtävissä esiintyyy plagiointia.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa määritellä opintojakson peruskäsitteet ja systeemit ja ympäristön monitorointimenetelmät, mutta määritelmät ja niihin liitetyt esimerkit ovat tavanomaisia. Käsitteiden välisten suhteiden ymmärtämisessä on puutteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa soveltaa opintojakson peruskäsitteitä ja rakentaa omia esimerkkejä käsiteltävistä systeemeistä ja ympäristön tilan monitoroinnin soveltamisesta. Käsitteiden väliset suhteet muodostavat kokonaisuuden.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija käyttää opintojakson ydinkäsitteitä analyyttisesti ja osaa rakentaa niiden avulla loogisia ja perusteltuja uusia systeemejä. Hän osaa rakentaa perusteltuja ja analyyttisia ehdotuksia erilaisten ympäristön monitorointimenetelmien soveltamisen vaikutuksista tuotettuun aineistoon ja sen käyttökelpoisuuteen.

Go back to top of page