Scientific Basis of Sustainable Development (5 cr)
Code: 5N00EZ75-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 06.03.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.03.2020 - 26.04.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 58
Objectives (course unit)
The student understands the principles of ecosystems and the functioning of the climate system and the role of ecosystems as a basis for sustainable development, and is able to compare the applicability of various methods used for environmental monitoring in different situations.
Content (course unit)
The course focuses on the functioning of terrestrial and aquatic ecosystems, methods for monitoring the state of the environment, issues of sustainable use of resources, and biodiversity, and the fundamentals of the climate system.
Location and time
Fourth period. Starting webinar on week 11. Detailded schedule is announced later.
On week 12, students participate the activities of International Day of Forests and World Water Day.
Exam schedules
No written exams. Dates and re-takes of on-line exams are announced later.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Webinars, independent study, independent and group activities in moodle.
Learning materials
Materials will be published in on-line environment.
Content scheduling
Tentative schedule
Week 11-12 Terrestrial and aquatic ecology
Week 13 principles of sustainable use of resources
Week 14 Submitting mid-course tasks
Week 15 Principles of the climate system
Week 16 Preserving biodiversity
Week 17 Returning final assignments
Methods of environmental monitoring are discussed in all sections of the course.
Completion alternatives
To be negotiated with the lecturers.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija käyttää opintojakson ydinkäsitteitä virheellisesti tai määrittelee ja selittää opintojaksolla käsiteltäviä systeemejä erittäin puutteellisesti. Opiskelijan tehtävissä esiintyyy plagiointia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa määritellä opintojakson peruskäsitteet ja systeemit ja ympäristön monitorointimenetelmät, mutta määritelmät ja niihin liitetyt esimerkit ovat tavanomaisia. Käsitteiden välisten suhteiden ymmärtämisessä on puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa opintojakson peruskäsitteitä ja rakentaa omia esimerkkejä käsiteltävistä systeemeistä ja ympäristön tilan monitoroinnin soveltamisesta. Käsitteiden väliset suhteet muodostavat kokonaisuuden.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija käyttää opintojakson ydinkäsitteitä analyyttisesti ja osaa rakentaa niiden avulla loogisia ja perusteltuja uusia systeemejä. Hän osaa rakentaa perusteltuja ja analyyttisia ehdotuksia erilaisten ympäristön monitorointimenetelmien soveltamisen vaikutuksista tuotettuun aineistoon ja sen käyttökelpoisuuteen.