Skip to main content

Customer Service (5 cr)

Code: 5C00ES12-3005

General information


Enrolment period
02.07.2024 - 30.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 30.11.2024
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Vehicle Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Vehicle Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Kirsi Tanner
Person in charge
Kirsi Tanner
Tags
BLENDED
Course
5C00ES12

Objectives (course unit)

Students understand what is customer service and sales work in the automobile industry.

Students know the principles of good customer service and their development and can enact those in practice. They strengthen their interaction skill especially regarding trust, convincing presentation and argumentation.

Students can work in spare part and service sales.

Students understand the importance of sales in specialized customer service and can exceed the customers' expectations, handle complaints successfully and utilize the customers' buying process (extra purchases, concentration of purchases, etc.). Students know how make customers into partners and can get new customers.

Content (course unit)

Goals are:

- Sales skills in specialized customer service
- Personal interaction skills in sales and customer service
- Customer-ship
- Service sales tools and process

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Can work in different kind of customer service situations. Knows basics of sale. Works in a group. Recognizes own co-operation skills. Recognizes automotive engineering working methods.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Can separate different customer service situations and act properly. Knows sales prosess and can act the right way. Can work responsible in group and is ready to improve co-operational skills.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Understands different kind of customers and can act in all customer service situations. Have good skills for sales in professional surroundings. Can co-operate responsible, flexible and constructively. Develop both own and group co-operation.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Student has not be able to do exercises or examinations acceptably.

Location and time

Kaupin kampus

4.9., 17.9. (etä), 30.9., 25.10., 7.11. ja 28.11.2024

Exam schedules

Verkkotesti 7.11.2024.
Uusinnat sovitaan erikseen.
Ryhmien verkkokeskustelun yhteenveto 16.9. ja etätehtävät 24.10. ja 6.11.2024.
Myyntiharjoitukset 30.9. ja 25.10.2024
Kehittämistehtävän esitykset 28.11.2024, esityksen palautus 27.11.2024.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Yhteistoiminnallinen oppiminen, tiimioppiminen, kotitehtävät, itsenäinen tiedonhaku, verkkotesti
ja -keskustelu, simulaatioharjoitukset, luentokeskustelut ja kehittämistehtävä.

Learning materials

Accenture. 2021. Automotive customer experience reboot. Pivoting toward the automotive industry’s future success. [Research report]. https://www.accenture.com/fi-en/insights/automotive/reinventing-the-automotive-customer-experience, where applicable.

Asiakaspalvelun järjestäminen – Kilpailu- ja kuluttajavirasto (kkv.fi). [Knowledge package]. https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/asiakaspalvelun-jarjestaminen/.

Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L., Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö, where applicable.

Iwuzor, J. 2023. What Is Customer Service? Definition & Best Practices. Forbes Advisor. [artikkeli]. https://www.forbes.com/advisor/business/what-is-customer-service-definition-best-practices/,

Kunnas, P. 2015. Tunnista vuorovaikutustyylit. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset. [artikkeli]. https://mma.fi/ajankohtaista/artikkelit/tunnista-vuorovaikutustyylit/,

Pääkkönen, L. 2017. Social selling : henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media B2B-myynnissä. Saatavilla verkossa.

Student workload

Lähitapaamiset 18 tuntia, ryhminä verkkokeskustelu + etätehtävät ja kehittämistyö 50 tuntia, itsenäistä työkentelyä 65 tuntia (verkkokeskustelu, tenttiin valmistuminen, myyntiharjoituksiin valmistautuminen) yht. n. 133 tuntia.

Content scheduling

Asiakaspalvelu ja asiakaskokemus ajoneuvoalalla
Myyntiprosessi ja myyntiharjoitukset
Palvelun kehittäminen Service Blueprintin avulla varaosa ja huoltomyynnissä
Asiakkuusajattelu asiakasprofilointi, asiakasarvo ja asiakaspolku
Asiakaspalvelun kehittäminen

Completion alternatives

Hyväkslukeminen ja opinnollistaminen mahdollista.

Practical training and working life cooperation

Käytännöllisiä tehtäviä ja organisaation kehittämistehtävä.

International connections

Englanninkielistä luento- ja tenttimateriaalia.

Go back to top of page