Skip to main content

Evaluation and Effectiveness of the Methods of Health Promotion (10 cr)

Code: 7L00FD76-3002

General information


Enrolment period
01.06.2021 - 31.07.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2021 - 15.12.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Health Promotion
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Sari Räisänen
Mari Laaksonen
Hoitotyö Luennoitsija
Arja Halkoaho
Person in charge
Mari Laaksonen
Course
7L00FD76

Objectives (course unit)

The student
- is able to apply diversely the key health promotion methods, theories and models
- is able to plan, implement and evaluate a health promotion project

Content (course unit)

Part 1: 5 cr
- Key health promotion methods and models
- Determinants of health- Human Impact Assessment (HuIA), Health Impact Assessment (HIA), Social Impact Assessment (SIA) and Environmental Impact Assessment (EIA), through health determinants
- Basics of Epidemiology
- Secondary use of health data in health promotion and information guidance


Part 2: 5 cr
- Design, implementation, evaluation and impact of health promotion activities
- Project management

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- knows the main health promotion methods, theories and models
- is able to plan and implement in a limited way a health promotion project

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to apply the essential methods, theories and models of health promotion
- is able to plan, execute and concisely evaluate a health promotion project in both the national and international environments

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- can apply and analyze a wide range of key health promotion methods, theories and models and develop new ones
- is able to plan, implement, evaluate and manage a health promotion project in both the national and international environment

Exam schedules

Tehtäviä kurssin aikana - hyväksytty/ hylätty
Portfolion tekeminen syksyn aikana- numeraalinen arviointi

Assessment methods and criteria

Orientaatioluennolla 15.9 klo 8.30 läsnäolopakko. Kurssipäivissä suositelta läsnäolo.

tehtävissä hyväksytty/hylätty ja portfoliossa numeraalinen arviointi.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

10 opintopisteen jakso sisältää luento-opetusta, ryhmätyötä, projektisuunnittelua ja -toteutusta sekä -arviointia + itsenäistä opiskelua.
Opetus sekä läsnäolo- että etäopetuksena. Läsnäolopäivät Tamkilla muuttuvan koronatilanteen mukaan. Opetus alkaa etänä 15.9.

Sisältää esitehtävän - lähetetään ilmoittautuneille opiskelijoille elokuussa. Esitehtävä myös kurssain oppimisalustalla Moodlessa.

Learning materials

Tarkentuvat syksyllä
Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen oppimisalustalta: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=20838#section-1

Student workload

10 op= 270 tuntia
Lähiopetusta/etäopetusta 54 h + itsenäistä työskentelyä 216 h syksyllä

Content scheduling

Osa 1: Terveyden edistäminen, sen arviointi ja vaikuttavuus
Osa 2: Terveyden edistämisen toiminnan suunnittelu, toteutus, arviointi, projektijohtaminen
Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen oppimisalustalta.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

Osassa 2 suoritetaan mahdollisesti projektityötä, joka kytkeytyy työelämään tai meneillään olevaan hankkeeseen. Tarkentuu elokuussa.

Further information

Tämä on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso. Avoimen AMKin opiskelijoille on varattu 4 paikkaa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
- osaa suunnitella ja toteuttaa sekä suppeasti arvioida terveyden edistämisen projektin

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
- osaa suunnitella ja toteuttaa sekä arvioida terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa ja analysoida monipuolisesti keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja sekä kehittää uusia
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja johtaa terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä

Go back to top of page