Skip to main content

Basic Course in Swedish for Technical Science (3 cr)

Code: 5N00EK79-3020

General information


Enrolment period
15.11.2020 - 18.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in ICT Engineering
Teachers
Reijo Mäkelä
Person in charge
Reijo Mäkelä
Course
5N00EK79

Objectives (course unit)

Students are able to tell about themselves and their studies.
The students know the basic grammar structures and vocabulary.
The students can cope in everyday situations with speaking and writing.

Content (course unit)

• Spoken and written communication situations which prepare the students for the work life
• General vocabulary of technology
• Basic grammar

Prerequisites (course unit)

Comprehensive school Swedish

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is able to tell about himself / herself, his / her daily plans, his / her free time,
graduate education. The student is able to present simple things related to his / her apartment, place of residence and technical equipment in his / her field.
The student simply describes the object geometry and numerical information. The student has a poor command of basic Swedish grammar.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student is able to tell the most important things about himself, his day plans, his free time, his hobbies and his studies.
The student is able to present the essential things about his / her apartment, his / her place of residence and the technical equipment of his / her field.
The student is able to describe the object quite well geometrically and numerically. The student is proficient in Swedish basic grammar.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student is able to tell in a versatile and meaningful way about himself, his daily plans, his free time, his hobbies and
graduate education. The student is able to present his / her apartment, place of residence and technical equipment in his / her field fluently.
The student is able to describe object geometry and numerical data without difficulty. The student has a good command of basic Swedish grammar.

Location and time

Kevät 2021

Exam schedules

Kirjallinen koe vko 15, uusinnat toukokuussa 2021

Evaluation methods and criteria

Etäpetuksen läsnäolovaatimus: 80%

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, harjoitukset, kirjallinen ja suullinen koe, itsenäinen verkko-opiskelu, alkutesti

Learning materials

Moodlessa
A. Lindgren: Pippi går till sjöss

Student workload

3 opintopstettä = 81 tuntia

Content scheduling

Peruskieliopin kertaus, itsestään kertominen, lukusanat ja järjestysluvut, aakkoset, ihmisen kuvailu, erilaiset viivat, vieraan vastaanottaminen,
päiväsuunnitelmasta keskusteleminen, desimaali- ja murtoluvut, päivämäärät ja vuosiluvut, pituus, korkeus, etäisyys, paino, tilavuus,
kaksi- ja kolmiulotteiset geometriset hahmot, paikkakunnasta kertominen, yleisiä paikkoja kaupungissa, televisio/radio/musiikki,
huoneen kuvailu (esineiden sijainti), liikuntaharrastukset, mittaaminen, mittayksiköitä, liikkeen suunnan kuvailu, opiskelu,
autoilu nyt ja tulevaisuudessa, puhelinruotsi, tapaamisesta sopiminen, voinnin kysyminen, puhelinaakkoset, ravintolassa, matkustaminen,
asunnon- ja talon kuvailu, tietokoneet teollisuudessa

Completion alternatives

Näyttökoe (AHOT)

Further information

Oppimistavoitteet Ruotsin kielen suullisen ja kirjallisen viestintätaidon kehittäminen sekä ruotsin kieliseen tekniikan perusterminologiaan tutustuminen.
Ruotsin peruskieliopin vahvistaminen. Valmentautuminen opintojaksoille Svenska för teknikbranschen - skriftlig & muntlig färdighet. Toteutustapa Nuorisoasteen totetutus.
Toteutus etänä verkossa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti itsestään, päiväsuunnitelmistaan, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan,
opiskelustaan ja autoilusta. Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisia asioita asuntoonsa, asuinpaikkakuntaansa, tietokoneeseensa ja kännykkäänsä liittyen.
Opiskelija kuvailla yksinkertaisesti kohteen geometriaa ja numeerista tietoa. Opiskelija hallitsee ruotsin peruskieliopin heikosti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa keskeisiä asioita itsestään, päiväsuunnitelmistaan, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan, opiskelustaan ja autoilusta.
Opiskelija osaa esitellä keskeisiä asioita asunnostaan, asuinpaikkakunnastaan, tietokoneestaan ja kännykästään.
Opiskelija osaa kuvailla kohdetta melko hyvin geometrisesti ja numeerisesti. Opiskeilja hallitsee ruotsin peruskieliopin tyydyttävästi.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti itsestään, päiväsuunnitelmistaan, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan,
opiskelustaan ja autoilusta. Opiskelija osaa esitellä sujuvasti asuntoaan, asuinpaikkakuntaansa, tietokonettaan ja kännykkäänsä.
Opiskelija osaa kuvailla vaikeuksitta kohteen geometriaa ja numeerista tietoa. Opiskelija hallitsee ruotsin peruskieliopin hyvin.

Go back to top of page