Basics of Measuring and Reporting in ICT Engineering (4 cr)
Code: 5N00ET57-3004
General information
- Enrolment period
- 15.11.2020 - 05.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.01.2021 - 30.04.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2014-2018
- Teachers
- Kirsi-Maria Rinneheimo
- Reijo Manninen
- Roope Siikanen
- Ella Hakala
- Person in charge
- Reijo Manninen
- Course
- 5N00ET57
Objectives (course unit)
Student is able to
- make a measurement task under supervision
- make a data sheet under supervision
- calculate the results of the measurement task
- make a graph representing the results
- make an appropriate error analysis
- draw up a report in accordance with standards
Content (course unit)
Measurements in students own field of technology.
Calculations of the results. Drawing up reports about the measuring tasks.
Language and reporting techniques and perspectives.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija on tehnyt kaikki vaaditut tehtävät. Raportit sisältävät pieniä virheitä tai ovat muilta osin puutteellisia. Raportit eivät kokonaisuudessaan vastaa annettuja kirjallisen raportoinnin ohjeita.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Raporteissa olevat virheet ovat vähäisiä. Opiskelija osaa käyttää tekstinsä tukena kuvia, taulukoita ja kaavoja. Opiskelija osaa esittää oikein mittausten perusteella saamansa lopputulokset virherajoineen. Kielellisesti teksti on pääosin virheetöntä. Raportit vastaavat annettuja kirjallisen raportoinnin ohjeita.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Harjoitustöiden raportit vastaavat annettuja kirjallisen raportoinnin ohjeita. Opiskelija on osoittanut niissä syvällisemmän perehtyneisyytensä. Opiskelija osaa pohtia mittauksen onnistumisia. Opiskelija on liittänyt harjoitustöiden aiheet ja lopputulokset myös omaan tekniikan alaansa.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hylätty: Opiskelijalla on korvaamattomia poissaoloja tai kaikkia vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.
Location and time
Opetus lukujärjestyksen mukaisesti.
Tarkempi aikataulu löytyy Moodlesta.
Exam schedules
Ei ole.
Evaluation methods and criteria
Opintojaksossa on yhdistetty fysikaaliset mittaukset ja niihin liittyvien matemaattisten menetelmien ja raportoinnin opetus.
Arviointi suoritetaan mittausten ja niistä tehtävien raporttien perusteella. Arviointiperusteet on esitetty erikseen jaettavassa arviointilomakkeessa. Osallistuminen etä- ja lähiopetukseen kaikille tunneille on pakollista.
Laboratoriotyöt koostuvat sekä mittauksesta että raportoinnista.
Mittaukset ja raportointi suoritetaan työpareina.
Työ 1: Suoritettava hyväksytysti.
Työ 2: Arvioidaan asteikolla 0-5
Työ 3: Arvioidaan asteikolla 0-5
Opintojakson arvosana pohjautuu töiden 2 ja 3 arvosanojen keskiarvoon.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Etä- ja lähiopetus, laboratoriotyöskentely, työparityöskentely, kirjallinen raportointi
Learning materials
Arminen, Mäkelä,Mäkinen,Puhakka,Vierinen: Fysiikan laboratoriotyöt, Tammertekniikka.
Tekniikan kaavasto, Tammertekniikka tai Taulukot, MAOL.
TAMKin raportointiohje, löytyy Intrasta ja Moodlesta
Opettajien jakama materiaali, löytyy Moodlesta.
Student workload
Opiskelijan keskimääräinen työmäärä on 81 h, joka muodostuu seuraavasti:
• 3 mittauskertaa (lähiopoetus/labra) 3 h / kpl
• 3 matematiikan ohjauskertaa (etäopetus/Zoom-linkki Moodlessa) 3 h / kpl
• 3 viestinnän ohjauskertaa (etäopetus/Zoom-linkki Moodlessa) 3 h / kpl
• 3 palautekertaa (etäopetus/Zoom-linkki Moodlessa) 3 h / kpl
Itsenäistä työskentelyä 45 h (15 h per työ)
Content scheduling
Jaksotus on erillisessä aikataulussa Moodlessa ja käydään läpi myös ensimmäisellä tunnilla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on korvaamattomia poissaoloja tai kaikkia vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja tehnyt kaikki vaaditut tehtävät. Raportit saattavat kuitenkin sisältää pieniä virheitä tai olla muilta osin puutteellisia. Raportit eivät vastaa kunnolla TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Raporteissa olevat mahdolliset virheet ovat hyvin vähäisiä. Opiskelija osaa käyttää kuvallisia elementtejä tekstinsä tukena. Opiskelija osaa esittää mittausten perusteella saamansa tulokset epävarmuuksineen oikein. Kielellisesti teksti on pääosin virheetöntä. Raportit vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija pystyy osoittamaan perehtyneensä töiden aiheisiin opettajan jakamaa materiaalia syvällisemmin. Opiskelija osaa pohtia mittauksen onnistumista ja liittää sen omaan alaansa esimerkiksi jonkin sovelluksen kautta.