Skip to main content

Enterprise Economics (5 cr)

Code: 5T00EF39-3002

General information


Enrolment period
01.12.2020 - 18.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 26.04.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Building Services Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Building Services Engineering, Electrical Systems
Teachers
Taina Matis
Person in charge
Hannu Kauranen
Course
5T00EF39

Objectives (course unit)

556/5000
The student can
- describe the importance of entrepreneurship in the economy, including as a means of self-employment
- set up a business
- to define the basis of the cash and real-money process and the key areas of activity of a building technology company;
- give their own reasoned opinion on corporate social responsibility
- describe in a structured way the impact of the national economy as a whole and its components, in particular as part of the European Union
- sell and market ideas and products
- can innovate and perceive the importance of product development

Content (course unit)

Basic Entrepreneurship Information: Forms of Business, Starting and Leaving a Company, Purchasing Services. Financial Management: Accounting, Contract, Accounting, Project Accounting, Financial Statements,
investment calculations, budgeting, marketing. Economic Units and Economic Circulation, Public Finances, Economic Policy, Economic Problems, EU and International Economy.

Prerequisites (course unit)

Building Solutions in Residential Building - Study Unit
Structures and construction

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student has sufficiently achieved the objectives of the course. The student recognizes, is able to define and use concepts and models in the subject area of the course.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student has achieved the objectives of the course well, although there is still room for improvement in knowledge and skills. The student is able to define concepts and models of the course unit well and is able to make well-grounded analysis. Students have the skills to apply what they have learned.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student has achieved the objectives of the course in an excellent way. The student has a good command of the concepts and models of the course topic. The student is able to analyze fluently and reasonably. Students are well prepared to apply what they have learned.

Location and time

Zoom- työskentelyä 2 x viikko (á 2h)

Exam schedules

Kurssista ei ole tenttiä. Liiketoimintasuunnitelma, haastatteluharjoitustyö sekä ajankohtaiskatsaus. Lisäksi myös mahdollisia kotitehtäviä.

Evaluation methods and criteria

Liiketoimintasuunnitelman tekeminen, raportointi sekä esitys 40%
Vierailijoiden zoomluennoille osallistuminen, ajankohtaiskatsaus sekä aktiivinen positiivinen tuntiaktiivisuus 20%.
Harjoitustyö 40%
Vertaisarvioinnit projektista tulee olla tehtynä, ennen lopullista arviointia.
Kaikki kurssin osa-alueet tulee olla suoritettuna, ennen kuin kurssia arvioidaan. Hyväksytty kurssi arvioidaan asteikolla 1-5.
Myöhässä jätetyt työt arvioidaan arvosana -1. Jos et ole paikalla kun liiketoimintasuunnitelmia ja haastatteluharjoitustyötä esitetään vähentää se arvosanaasi -1.
Tekeminen ja esittäminen ovat osa tätä suunnitteluprosessia.
Kurssin osatoteutukset ovat voimassa vuoden kurssin päättymisestä alkaen.
Kurssiarvosana annetaan kurssiarvioinnin suorittamisen jälkeen
Zoom-tunneille mukana olo suotavaa, aktiivinen läsnäolo tunneilla vaikuttaa arvosanaan nostavasti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

ZOOM-lähiopetusta, ohjausta ja itsenäistä työskentelyä.
Kurssilla tehdään ja opitaan paljon asioita opiskelijalähtöisesti.
Kurssilla on kaksi isoa harjoitustyötä, jotka mittaavat opiskelijan osaamista.
Kurssilla pidetään kolme kertaa oman alan ajankohtaiskatsaus, jonka suorittaminen/osallistuminen vaikuttaa aktiivisuuden osa-alueen arviointiin.
Vierailijaluennot ovat pakollisia.

Learning materials

Kurssin materiaalia lisätään Tabula pohjaan kurssin etenemisen mukaisesti.
Talouden osuudessa on hyötyä, jos sinulla on kirja: Yrityksen taloushallinto 3. Kannattavuus-ja kustannuslaskenta. Soile Tomperi

Student workload

Harjoitustyöt edellyttävät oman ajan käyttöä.

Content scheduling

3. ja 4. periodi 4h/viikko

Completion alternatives

AHOT

Practical training and working life cooperation

Haastatteluharjoitustyö.
Liiketoimintasuunnitelma virtuaaliyritykseen/aitoon yritykseen.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei saavuta opintojakson vaatimuksia, suorituksia puuttuu tai niitä ei ole tehty hyväksytysti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.

Go back to top of page