Skip to main content

Future Research, Foresight and Innovation (5 cr)

Code: NY00EC57-3009

General information


Enrolment period
01.12.2020 - 15.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.01.2021 - 16.04.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Teachers
Ulla-Maija Koivula
Mika Boedeker
Person in charge
Mika Boedeker
Course
NY00EC57

Objectives (course unit)

Student
Knows the social service system and its changing functional environment and recognizes their development needs
Knows the core legal basis and management principals of social work and sevices
Has abilities for critical analysis of societal and global changes and their social impacts
Is able to apply forecasting information and methods in planning fo r evolving social and health services

Content (course unit)

Global and local challenges for social policy and social services
Functional environment and legislative basis of social services
Production models and management principals of social services
Structural reforml and regional development of services
Forecasting and future research in planning social and heath services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Has basic knowledge of futures research, its concepts, process and its methods. The student is able to apply some methods in practice.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

In addition to previous: The student has ability to apply futures research methods in a versatile and analytical way in practice. Is able to analyse the possibilities and challenges in futures research.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

In addition to previous the student shows creativity and innovatiness in applying futures research and is also able to analyze the approach critically.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Dissmissed
The student does not know the concepts related to futures research and the process and methods of basics of futures research and is not able to apply them. Has not finished assignments or they have not been completed.

Location and time

Aloitus 29.1.12.30 - 15.30 Johdantoluennot, materiaali ja pienryhmien muodostaminen - harjoitustyön aiheen valinta - zoomissa
Toimintaympäristöanalyysitehtävän anto - palautus ennen seuraavaa lähikertaa

26.2. 8.30 - 15.30 Heikot signaalit, tulevaisuustaulukko ja skenaariomenetelmä - tulevaisuustaulukkoharjoituksia

Innovatiiviseen otteeseen liittyvä itsenäinen pieni tehtävä.


26.3. 8.30 - 15.30 Skenaarioesittelyt ja arvioinnit, ennakointi- ja tulevaisuudentutkimuksen menetelmiä ja niiden soveltamisesimerkkejä; ennakointi strategiatyön osana
Reflektio- ja sovellustehtävän ohjeistusta
Sovellustehtävän palautus viimeistään 16.4.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin perusteet:
Peste-analyysi 25 %
Tulevaisuustaulukko ja skenaariot 25 %
Reflektio- ja sovellustyö 50 %
Luovaan ajatteluun liittyvä keskustelutehtävä (hyväksytty-hylätty)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lectures, small group assignments and individual reflectio- ja application work.

Learning materials

Moodless luentomateriaalit ja runsaasti taustamateriaalia

Student workload

Lähiopetusta 20 h
Itsenäistä työskentelyä ryhmä- ja yksilötyönä 80 n
Materiaaliin perehtymistä 35 h

Content scheduling

Aloitus 29.1.12.30 - 15.30 Johdantoluennot, materiaali ja pienryhmien muodostaminen -
26.2 8.30 - 15.30 Heikot signaalit, tulevaisuustaulukko ja skenaariomenetelmä -
26.3 8.30 - 15.30 Skenaarioesittelyt ja arvioinnit, ennakointi- ja tulevaisuudentutkimuksen menetelmiä ja niiden soveltamisesimerkkejä; ennakointi strategiatyön osana -
Lähiopetuksen lisäksi pienryhmätehtävät sekä yksilötehtävä, jonka viimeinen palautuspäivä 16.4.

Completion alternatives

Ei ole. Poissaolot lähi/online - zoom opetuksessa korvattava.

Practical training and working life cooperation

Harjoitustehtävä linkittyy työelämäyhteistyöhön

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tyydyttävä: Osoittaa tietävänsä tulevaisuuden ennakointiprosessin perusteet ja osaa soveltaa erilaisia luovan ajattelun ja kehittämisen menetelmiä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisen lisäksi kyky soveltaa monipuolisesti ja analyyttisesti arvioiden tulevaisuustutkimuksen ja ennakointiprosessin menetelmiä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisten lisäksi osoittaa luovuutta ja innovatiivisuutta tehtävissään ja osaa pohtia teemaa myös kriittisesti.

Go back to top of page