Skip to main content

Tool and Method Design (4 cr)

Code: 5K00BH97-3006

General information


Enrolment period
02.12.2020 - 11.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Mechanical Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Mechanical Engineering
Teachers
Mika Moisio
Person in charge
Mika Moisio
Course
5K00BH97

Objectives (course unit)

Students are able to design a tool plate and welding, assembly and robot offering, as well as the cutting machining. Students know the safety and ergonomic regulations into account during the design phases, and are able to select and design a safe lifting aids. The students learn the different methods of preparation, the technology, the possibilities and limitations, and know how to apply it to practical applications. The students learn to design and engineering for automation robots and are able to design a robot-layout at a basic level. (Rapier, for positioning, sensors in the protective doors, light curtains, etc.) Students will improve their skills in 3D design software operation, and is able to effectively use the manufacturer's website available as part of the design components.

Content (course unit)

Planned to detail-level 6-axis robot grippers different, material different positioning methods, the transfer of the workpiece to be used trolleys and various Lifting devices and tools for machining fasteners, as well as taking advantage of the school in the 3D suunnitteluohjelmia.Etsitään effective manufacturing methods for preparing such copies. During the course, the graduates of modules are assembled end of the course on horizontal lathes serving robot cell.

Location and time

Etäopetus lukujärjestyksen mukaan.

Exam schedules

Toteutuksessa ei järjestetä tenttiä.

Evaluation methods and criteria

Projektin edetessä muodostetaan pienryhmäkohtaiset portfoliot, joka kuvaa projektin kulkua. Suunnitellut työvälineet voidaan suunnitella vapaavalintaisella CAD-ohjelmalla. Palautukset stp-formaatissa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

• Toteutukselle osallistuva ryhmä suunnittelee automaattisen yhden kappaleen virtaus-periaattella toimivan koneistussolun jakautuneena pienryhmiin
• Pienryhmät suunnittelevat valmistusmenetelmän ja työvälineet yhden komponentin valmistamiseksi
• Koneistussolun muodostaminen (koneet, robotit, laitteet ja kapasiteetin käyttö) sovitaan ryhmien kesken etäopetuspäivien projektikatselmuksissa

Learning materials

Luentoaineisto toimii oppimateriaalina.
Ryhmät etsivät tarvittavan ja tarkoituksenmukaisen lisämateriaalin itsenäisesti.
Toyotan tapaan, Jeffrey K. Liker

Student workload

Etäopetusta 42 h, itsenäistä työskentelyä 66 h

Completion alternatives

TAMK hyväksilukumenettelyn mukaan.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Läsnä alle vaaditun minimimärän
-Projektiryhmän laatimien sääntöjen noudattamatta jättäminen ja tästä syystä projektiryhmä on päättänyt häätää jäsenen.
-Kirjallinen raportti ei täytä oppimistavoitteita ja/tai on sisällöllisesti riittämätön
Mikä tahansa edellä mainituista aiheuttaa hylkäämisen.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijaa saavuttaa vähimmäistason:
-Läsnä vaaditun minimimäärän
-Kirjallinen raportti sisältää keskeisen opintosuunnitelman vaatiman sisällön
-Tuotos osoittaa laatijan/laatijoiden omaavan perustiedot ja taidot
-Tuotoksessa tuodaan esille aiheen ja tavoitteiden kannalta keskeistä tietoutta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijaa saavuttaa vähimmäistason:
-Läsnä vaaditun minimimäärän
-Kirjallinen raportti sisältää keskeisen opintosuunnitelman ja toteutuksen vaatiman sisällön
-Tuotos osoittaa laatijan/laatijoiden omaavan hyvät tiedot ja taidot
-Tuotoksessa yhdistellään olemassaolevaa ja itse tuotettua tietoa/osaamista, joka on keskeistä opintojakson toteutukselle

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijaa saavuttaa vähimmäistason:
-Läsnä vaaditun minimimäärän
-Kirjallinen raportti sisältää keskeisen opintosuunnitelman ja toteutuksen vaatiman sisällön
-Tuotos osoittaa laatijan/laatijoiden omaavan erittäin hyvät tiedot ja taidot
-Tuotoksessa yhdistellään olemassaolevaa ja itse tuotettua tietoa/osaamista ja tuodaan esille syntynyttä uutta tietoa (esim. päätelmät, oivallukset, sovellukset, yhteenvedot), joka on keskeistä opintojakson toteutukselle

Go back to top of page