Tool and Method Design (4 cr)
Code: 5K00BH97-3006
General information
- Enrolment period
- 02.12.2020 - 11.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Mechanical Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Mechanical Engineering
Objectives (course unit)
Students are able to design a tool plate and welding, assembly and robot offering, as well as the cutting machining. Students know the safety and ergonomic regulations into account during the design phases, and are able to select and design a safe lifting aids. The students learn the different methods of preparation, the technology, the possibilities and limitations, and know how to apply it to practical applications. The students learn to design and engineering for automation robots and are able to design a robot-layout at a basic level. (Rapier, for positioning, sensors in the protective doors, light curtains, etc.) Students will improve their skills in 3D design software operation, and is able to effectively use the manufacturer's website available as part of the design components.
Content (course unit)
Planned to detail-level 6-axis robot grippers different, material different positioning methods, the transfer of the workpiece to be used trolleys and various Lifting devices and tools for machining fasteners, as well as taking advantage of the school in the 3D suunnitteluohjelmia.Etsitään effective manufacturing methods for preparing such copies. During the course, the graduates of modules are assembled end of the course on horizontal lathes serving robot cell.
Location and time
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan.
Exam schedules
Toteutuksessa ei järjestetä tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Projektin edetessä muodostetaan pienryhmäkohtaiset portfoliot, joka kuvaa projektin kulkua. Suunnitellut työvälineet voidaan suunnitella vapaavalintaisella CAD-ohjelmalla. Palautukset stp-formaatissa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
• Toteutukselle osallistuva ryhmä suunnittelee automaattisen yhden kappaleen virtaus-periaattella toimivan koneistussolun jakautuneena pienryhmiin
• Pienryhmät suunnittelevat valmistusmenetelmän ja työvälineet yhden komponentin valmistamiseksi
• Koneistussolun muodostaminen (koneet, robotit, laitteet ja kapasiteetin käyttö) sovitaan ryhmien kesken etäopetuspäivien projektikatselmuksissa
Learning materials
Luentoaineisto toimii oppimateriaalina.
Ryhmät etsivät tarvittavan ja tarkoituksenmukaisen lisämateriaalin itsenäisesti.
Toyotan tapaan, Jeffrey K. Liker
Student workload
Etäopetusta 42 h, itsenäistä työskentelyä 66 h
Completion alternatives
TAMK hyväksilukumenettelyn mukaan.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-Läsnä alle vaaditun minimimärän
-Projektiryhmän laatimien sääntöjen noudattamatta jättäminen ja tästä syystä projektiryhmä on päättänyt häätää jäsenen.
-Kirjallinen raportti ei täytä oppimistavoitteita ja/tai on sisällöllisesti riittämätön
Mikä tahansa edellä mainituista aiheuttaa hylkäämisen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijaa saavuttaa vähimmäistason:
-Läsnä vaaditun minimimäärän
-Kirjallinen raportti sisältää keskeisen opintosuunnitelman vaatiman sisällön
-Tuotos osoittaa laatijan/laatijoiden omaavan perustiedot ja taidot
-Tuotoksessa tuodaan esille aiheen ja tavoitteiden kannalta keskeistä tietoutta
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijaa saavuttaa vähimmäistason:
-Läsnä vaaditun minimimäärän
-Kirjallinen raportti sisältää keskeisen opintosuunnitelman ja toteutuksen vaatiman sisällön
-Tuotos osoittaa laatijan/laatijoiden omaavan hyvät tiedot ja taidot
-Tuotoksessa yhdistellään olemassaolevaa ja itse tuotettua tietoa/osaamista, joka on keskeistä opintojakson toteutukselle
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijaa saavuttaa vähimmäistason:
-Läsnä vaaditun minimimäärän
-Kirjallinen raportti sisältää keskeisen opintosuunnitelman ja toteutuksen vaatiman sisällön
-Tuotos osoittaa laatijan/laatijoiden omaavan erittäin hyvät tiedot ja taidot
-Tuotoksessa yhdistellään olemassaolevaa ja itse tuotettua tietoa/osaamista ja tuodaan esille syntynyttä uutta tietoa (esim. päätelmät, oivallukset, sovellukset, yhteenvedot), joka on keskeistä opintojakson toteutukselle