Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)

Code: 7K00EV73-3016

General information


Enrolment period
01.01.2021 - 12.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.03.2021 - 04.06.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Raakel Viheroksa
Johanna Granlund
Person in charge
Raakel Viheroksa
Course
7K00EV73

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.

Assessment methods and criteria

Arvioitava seminaariesitys (50% arvioinnista) ja animaatio/video (50% arvioinnista). Arvioinnissa huomioidaan suullinen seminaariesitys, animaatio/videointi, prosessin raportti ja vertaisarviointi.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät.

Toteutussuunnitelma täydentyy alkukeväästä 2021.

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Student workload

Osa 1 teoria: luento-opetus 8h, seminaari 8h ja 65h itsenäistä opiskelua (seminaariesityksen valmistelu ja animaation/esityksen teko, ohjaustehtävän prosessin raportin teko)
Osa 2 kirjoitusviestintä pienryhmittäin tehtävänanto 1h ja palautustunti 1h

Toteutussuunnitelma täydentyy alkukeväästä 2021.

Content scheduling

Osa 1: Teoria (seminaariesitys/animaation tai vastaavan esityksen teko)
Osa 2: Kirjoitusviestintä

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Further information

Animaatio tai oman esityksen videointi: Animaatio tehdään, joko animaatio-ohjelmalla (GoAnimatella tai PowToonilla). Oma case/esitys videoidaan ja linkitetään esim. youtubeen (suojattu näkymä). Linkit esityksiin viedään kurssialustalle Moodleen. Valmiin animaation tai esityksen kesto on 3-4 minuuttia. Lisätietoa orientaatiotunnilla (läsnäolo pakollinen).

Toteutussuunnitelma täydentyy tämän osalta myöhemmin.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei osallistuu (ryhmä)harjoituksiin
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tyydyttävästi, tehtävä ei ole täysin tehtävänannon mukainen, tehtävässä on puutteita
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin

Go back to top of page