Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00EV73-3016
General information
- Enrolment period
- 01.01.2021 - 12.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.03.2021 - 04.06.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Assessment methods and criteria
Arvioitava seminaariesitys (50% arvioinnista) ja animaatio/video (50% arvioinnista). Arvioinnissa huomioidaan suullinen seminaariesitys, animaatio/videointi, prosessin raportti ja vertaisarviointi.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät.
Toteutussuunnitelma täydentyy alkukeväästä 2021.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1 teoria: luento-opetus 8h, seminaari 8h ja 65h itsenäistä opiskelua (seminaariesityksen valmistelu ja animaation/esityksen teko, ohjaustehtävän prosessin raportin teko)
Osa 2 kirjoitusviestintä pienryhmittäin tehtävänanto 1h ja palautustunti 1h
Toteutussuunnitelma täydentyy alkukeväästä 2021.
Content scheduling
Osa 1: Teoria (seminaariesitys/animaation tai vastaavan esityksen teko)
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Further information
Animaatio tai oman esityksen videointi: Animaatio tehdään, joko animaatio-ohjelmalla (GoAnimatella tai PowToonilla). Oma case/esitys videoidaan ja linkitetään esim. youtubeen (suojattu näkymä). Linkit esityksiin viedään kurssialustalle Moodleen. Valmiin animaation tai esityksen kesto on 3-4 minuuttia. Lisätietoa orientaatiotunnilla (läsnäolo pakollinen).
Toteutussuunnitelma täydentyy tämän osalta myöhemmin.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei osallistuu (ryhmä)harjoituksiin
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tyydyttävästi, tehtävä ei ole täysin tehtävänannon mukainen, tehtävässä on puutteita
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin