Global Business Skills (6 cr)
Code: 3Y00FE74-3001
General information
- Enrolment period
- 25.11.2020 - 14.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Entrepreneurship, (Proacademy)
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- English
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Entrepreneurship
Objectives (course unit)
Yrittäjät saavat rohkeutta verkostoitua kansainvälisesti. He oppivat näkemään ja tunnistamaan uusia mahdollisuuksia oman liiketoiminnan kehittämiseen. Yrittäjä osaa erottaa tilanteet, koska kannattaa lähteä kansaivälistymiseen ja millä ehdoilla se ei ole kannattavaa.
Content (course unit)
Mitkä tekijät vaikuttavat rohkeuteen kansainvälistyä?
Mitkä asiat mahdollistavat/vaikeuttavat yritykseni kansainvälistymistä?
Miten yritykseni voi aloittaa kansainvälistymisen? Mitä se edellyttää?
Haluanko yrittäjänä, että yritykseni toimii kansainvälisesti vai riittääkö kotimarkkinat?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Hyväksytty:
Opiskelija osaa suunnitella ja kehittää oman yrityksensä kansainvälistymistä omista tarpeista käsin. Hän pystyy analysoimaan tilannetta ja muuttaa kansainvälistymisen strategiaa tarvittaessa. Hän osaa tunnistaa ja analysoida uusia mahdollisuuksia kansainväliseen kasvuun ja kehittää osaamistaan kasvun kannattamisen näkökulmasta. Hän osaa tarvittaessa rakentaa tavoitteet kansainvälistymisen mahdollistamiseksi.
Location and time
Fully online.
Exam schedules
There is no exam in this course.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Original plan: Students travel abroad for about a week to a jointly agreed destination. The study trip introduces students to international business. Students visit various companies and universities where they give presentations and actively network.
Amended plan: Due to the COVID-19 situation the trip abroad was cancelled. Students are introduced to international business through literature review, discussions, interviews and presentations. Keeping a learning diary is an essential part of learning.
Learning materials
Literature and other resources recommended by coach (see list in Moodle). Resources shared by course participants pertaining to a particular business or geographical area.
Student workload
Coaching session and discussions: 4 x 3 h = 12 h
Independent work: 150 h
Total hours: 6 cr x 27 h = 162 h
Content scheduling
What is internationalization?
Why internationalize?
Benefits and pitfalls of internationalization
What markets should my company enter?
Timing and pace of market entry
Should the product / service / business model be adapted?
Cultural aspects
Practical considerations and networking
Completion alternatives
None.
Further information
Course prerequisites: entrepreneurial experience, interest in international business, adequate English language skills.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Pass: Students are able to plan and develop internationalization of their own company based on the company’s needs. They are able to analyze the situation and change the internationalization strategy if necessary. They are able to identify and analyze new opportunities for international growth and develop their skills from the perspective of supporting growth. If necessary, they are able to set goals to enable internationalization.