Skip to main content

Liikeviestintä (2 cr)

Code: 3B00DW81-3002

General information


Enrolment period
09.06.2021 - 31.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2021 - 13.10.2021
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
International Business
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
English
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in International Business
Teachers
Mari Touronen
Person in charge
Mari Touronen
Course
3B00DW81

Objectives (course unit)

Kurssi on tarkoitettu IB:n suomenkielisille opiskelijoille. Kurssilla perehdytään asiatyylisen viestinnän periaatteisiin ja harjoitellaan kirjoittamaan työ- ja liike-elämän kirjallisia viestejä, kuten liikekirjeitä ja muistioita. Kurssilla kerrataan ja harjoitellaan myös suomen kielen oikeinkirjoitusta.

Kurssin suoritettuaan, opiskelija:

Osoittaa perehtyneisyyttä asiatyylisen viestinnän periaatteisiin.
Osaa käyttää ja soveltaa asiakirjastandardia alansa tyypillisissä kirjoitteissa.
Osaa viestiä asiatyylisesti ja vakuuttavasti ottaen huomioon vastaanottajan, tilanteen ja alan käytänteet.
Ymmärtää oikeakielisyyden merkityksen osana viestinnällistä ammattitaitoaan ja yrityksen imagoa.
Osaa arvioida ja kehittää viestintäosaamistaan.

Content (course unit)

Mitkä ovat asiatyylisen viestinnän periaatteet?
Millainen on asiakirjastandardin rakenne ja mitä hyötyä sen hallitsemisesta on?
Miten laaditaan työ- ja liike-elämän yleisimmät kirjoitteet?
Mikä on kielenhuollon merkitys työelämässä?

Prerequisites (course unit)

-

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student can write business documents and messages according to given instructions and examples. He/she communicates understandably in different situations of his/her own field. The student is able to make good use of the means of communication.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student communicates fluently, understandably and interestingly in different situations of business life. He/she takes the receiver and situation into account in his/her communication. The student can interpret receiver’s action and respond to it by building collaboration e.g. in customer service situations.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student communicates in different situations of business life creatively and with great expertise. He/she is able to use the means of communication in many different ways and is able to influence by using language. The student can adjust his/her communication according to the receiver, situation, circumstances (e.g. online communication) and feedback. He/she takes his/her organisation’s values and visions into account in his/her communication.

Location and time

Etäopetus verkossa Zoomin välityksellä.

Exam schedules

Opintojaksosta ei järjestetä tenttiä, vaan arvosana muodostuu annettujen tehtävien arvioinneista.

Assessment methods and criteria

Opintojakson arvosana muodostuu kahdesta arvioitavasta tehtävästä. Saadakseen kurssista arvosanan opiskelijan tulee lisäksi tehdä vaaditut kotitehtävät sekä osallistua opetukseen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Etäopetus. Opetuskeskustelut, käytännön harjoitukset sekä kirjalliset ja suulliset tehtävät.

Learning materials

Verkkomateriaali Moodlessa.

Student workload

Opetusta yhteensä 14 h sijoittuen 1. periodiin. Kotitehtäviä opetuskertojen välillä ja kaksi laajempaa arvioitavaa tehtävää.

Further information

-

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student can write business documents and messages according to given instructions and examples. He/she communicates understandably in different situations of his/her own field. The student is able to make good use of the means of communication.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student communicates fluently, understandably and interestingly in different situations of business life. He/she takes the receiver and situation into account in his/her communication. The student can interpret receiver’s action and respond to it by building collaboration e.g. in customer service situations.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

The student communicates in different situations of business life creatively and with great expertise. He/she is able to use the means of communication in many different ways and is able to influence by using language. The student can adjust his/her communication according to the receiver, situation, circumstances (e.g. online communication) and feedback. He/she takes his/her organisation’s values and visions into account in his/her communication.

Go back to top of page