Development Project (5cr)
Code: 7K00BK71-3006
General information
- Enrolment period
- 07.12.2020 - 11.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.01.2021 - 11.04.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
- Teachers
- Anne Silvan
- Paula Pajunen
- Elisa Airikkala
- Irmeli Nieminen
- Person in charge
- Anne Silvan
- Course
- 7K00BK71
Objectives (course unit)
Students
-apply research and experimental knowledge and create new knowledge to develop working life
-adopt a client-oriented development method in their work
- work as partners in various research projects and development programmes
Content (course unit)
Osaltaan toiminnallista, linkittyy syventävään välinnaiseen harjoitteluun (5 op = 4 viikkoa)
Prerequisites (course unit)
Passed Thesis
Location and time
Kevät 2021
Exam schedules
-
Assessment methods and criteria
Kehittämistehtävä arvioidaan numeraalisesti 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kehittämistehtävän tekeminen pareittain
Learning materials
Opiskelija perehtyy itse aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen
Student workload
5x 27h = 135h/opiskelija, 2 x 135h = 270h/kehittämistehtävätyöpari
Info ja orientaatio 19.1.2021, läsnäolovelvollisuus
Kehittämistehtävien yhteenveto/purku 27.4.2021, läsnäolovelvollisuus
Content scheduling
Kevät 2021
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Practical training and working life cooperation
Kehittämistehtävät tehdään työelämään tai hankkeisiin.
International connections
-
Further information
Kehittämistehtävän ohjeet, raportointi- ja esittämistapa tulevat tarkentumaan 19.1.21 infossa
Info ja orientaatio 19.1.2021, läsnäolovelvollisuus
Kehittämistehtävien yhteenveto/purku 27.4.2021, läsnäolovelvollisuus
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei osaa tunnistaa ja määritellä terveydenhoitajatyön kehittämiskohdetta
Ei ole laatinut ohjeiden mukaista kehittämistehtävän suunnitelmaa
Ei osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessia yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa
Ei osaa raportoida kehittämistehtävä -prosessia annettujen ohjeiden mukaisesti
Ei ole esitellyt kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia
Ei ole riittävässä määrin perehtynyt aihealuetta koskevaan tutkittuun ja kokemukselliseen tietoon
Kehittämistehtävän teoreettinen perusta on hatara ja sisältää virheellistä tietoa
Ei osaa huomioida asiakas -näkökulmaa terveydenhoitajatyön kehittämisessä
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa ja määritellä työelämälähtöisen terveydenhoitajatyön kehittämiskohteen
Osaa laatia ohjeiden mukaisen kehittämistehtävän suunnitelman
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhdessä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa
Osaa yhdessä työparin kanssa raportoida kehittämistehtävä -prosessin annettujen ohjeiden mukaisesti
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia
Osaa kehittämisprosessissa soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa
Osaa tuottaa uutta asiakkaiden hyvinvointia edistävää tietoa terveydenhoitajatyön kehittämiseksi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa määritellä, rajata ja perustella terveydenhoitajatyön työelämälähtöisen kehittämiskohteen
Osaa suunnitella kehittämistehtävään sopivat menettelytavat ja perustella valintansa
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa vastuullisuutta ja sitoutuneisuutta osoittaen
Osaa kehittämistehtävän raportissa kuvata ja arvioida kehittämisprosessia realistisesti ja rakentavasti
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia realistisesti ja luovasti
Osaa kehittämisprosessissa soveltaa arvioiden tutkittua ja kokemuksellista tietoa
Osaa tuottaa terveydenhoitajatyöhön uutta tietoa asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa analysoiden määritellä ja perustella terveydenhoitajatyön työelämälähtöisen kehittämiskohteen
Osaa perustellen valita kehittämistehtävään toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja, joissa kokeillaan terveydenhoitajatyön uudenlaisia toimintamalleja
Osaa toteuttaa kehittämistehtävä -prosessin yhteistyössä työparin ja työelämäyhteistyötahon kanssa vastuullisuutta, joustavuutta ja rakentavaa työskentelytapaa osoittaen
Osaa kehittämistehtävän raportissa kuvata ja arvioida kehittämisprosessia systemaattisesti ja reflektoivaa otetta käyttäen
Osaa yhdessä työparin kanssa esitellä kehittämistehtävä -prosessia ja sen tuloksia innovatiivisuutta osoittaen
Osaa kehittämisprosessissa systemaattisesti soveltaa tutkittua ja kokemuksellista tietoa oman ja terveydenhoitajatyön ammatillisen kasvun välineenä
Osaa tuottaa monipuolista terveydenhoitajatyötä uudistavaa tietoa asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi