Skip to main content

Orientation to Clinical Training: Maternity Care and Gynaecological Nursing (1 cr)

Code: 7K00EV86-3002

General information


Enrolment period
07.08.2021 - 05.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.09.2021 - 14.11.2021
Implementation has ended.
Credits
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Marika Mettälä
Raakel Viheroksa
Person in charge
Marika Mettälä
Course
7K00EV86

Objectives (course unit)

The student
- is prepared to assist with gynaecological examinations, guidance on breast palpation and addressing sexual health issues
- is able to apply the theoretical knowledge of maternity care to the pregnancy care process and is prepared to guide the family
- is able to work appropriately in an out-of-hospital delivery
-is prepared to guide breast-feeding using evidence-based knowledge
- knows the basic care and monitoring of a newborn and is prepared to guide the family in the care of a healthy newborn
- is able to reflect on his/her own professional skills

Content (course unit)

- assisting in gynaecological examinations, breast palpation
- the pregnancy treatment process, with a case example
- assistance in childbirth outside the hospital
- monitoring and daily care of a healthy newborn
- breastfeeding and parental guidance in the daily care of the newborn
- Independent study: Baby Bakery — delivery game

Prerequisites (course unit)

First year studies 50 ects completed, including the course on Pharmacotherapy and Medical Calculations.
Participation in courses on Maternity Care and Gynaecological Nursing.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student
- is able to plan and implement maternity care and gynaecological nursing safely
- works professionally and ethically
Fail
The student
- puts patient safety at risk

Assessment methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistuvaa läsnäoloa orientoivan harjoittelun tunneilla ja Baby Bakery synnytyksenhoitopelin pelaamista läpi opettajan ohjaamalla tavalla ennen orientoivaa harjoittelua. Pelin pelaamiseen valmistaudutaan lukemalla kirjallisuutta säännöllisestä synnytyksestä.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ennakkotehtävät, demonstraatio, harjoitukset, oppimispeli (opiskelija pelaa Baby Bakery synnytyksenhoitopelin itsenäisesti ennen orhatuntia ja tulostaa raportin pelistä äitiyshoitotyön orhatunnille tai tuo kuvakaappauksen pelatuista potilastarinoista mukaansa)

Student workload

Orientoivan harjoittelun kokonaistuntimäärä on 27h, joka sisältää osallistumisen kontaktiopetukseen (4h) ja itsenäisen opiskelun (23 h). Orientoivan harjoittelun tunneilla käsiteltävät sisällöt sisältyvät Äitiys - ja naisen hoitotyön teoriaopintojen tenttimateriaaliin ja itsenäinen osuus osoitetaan tenttimateriaalin lukuun ja oppimispeliin.

Huom! Suorita äitiys- ja naisenhoitotyön kurssin tentti vasta näiden orhien jälkeen!

Completion alternatives

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja. Poissaolo korvataan osallistumalla vastaavalle toiselle toteutukselle.

Further information

Toteutuksen tiedot päivittyvät tarpeen mukaan

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa tarkkailla ja hoitaa tervettä vastasyntynyttä
- osaa ohjata perhettä imetyksessä ja vastasyntyneen päivittäisessä hoidossa
- osaa soveltaa äitiyshoitotyön teoriatietoa raskausajan seurantoihin
- osaa toimia turvallisesti erilaisissa hoitotilanteissa tiimin jäsenenä
- osaa reflektoida omaa toimintaansa ja antaa vertaispalautetta

Äitiys- ja naisenhoitotyö orientoivan harjoittelun sisältö:
-raskausajan hoitoprosessi case -esimerkin kautta
-terveen vastasyntyneen tarkkailu ja päivittäinen hoito
-imetysohjaus ja vanhempien ohjaus vastasyntyneen päivittäisestä hoidosta

Hyväksytty: Aktiivinen osallistuva läsnäolo ja Baby Bakery synnytyksenhoitopelin pelaaminen.
Hylätty: Opiskelija on poissa tai ei osallistu aktiivisesti.

Go back to top of page