Getting Started on the Thesis (5 cr)
Code: 3H00CK46-3026
General information
- Enrolment period
- 25.11.2020 - 22.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Opintojakson tavoitteet
Opintojaksokokonaisuus (15 op) muodostuu Opinnäytetyön käynnistäminen (5 op) ja Opinnäytetyön raportointi (10 op) -opintojaksoista. Opintokokonaisuuden numeraalinen arvio merkitään Opinnäytetyön raportointi opintojaksolle.
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä (asetus).
Opinnäytetyön käynnistäminen opintojakson tavoitteena on, että opiskelija löytää opinnäytetyönsä aiheen, laatii aiheanalyysin ja käynnistää opinnäytetyön laatimisen ohjauksessa.
Content (course unit)
Opiskelija valitsee opinnäytetyönsä aiheen itse. Opinnäytetyön tulee olla työelämän käytännön toimeksianto tai muu työelämää hyödyttävä hanke. Opiskelija laatii aiheanalyysin, jonka hän toimittaa opinnäytetyön koordinaattorille. Koordinaattori nimeää sen perusteella opiskelijalle ohjaajan. Opiskelija jatkaa aiheanalyysiä opinnäytetyösuunnitelmaksi, jonka ohjaaja hyväksyy.Opinnäytetyön orientaatio on pakollinen osa opintojaksoa tehtävineen.
Location and time
Opiskelijoille ilmoitetaan erikseen aloitusinfosta.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Aloitusinfo
Itsenäinen opiskelu ja tehtävät
Tehtävät:
- essee-tehtävä
- toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi
- Moodlessa olevat muut tehtävät
Aiheanalyysi
Opinnäytetyösopimus
Learning materials
Hakala, Juha T: Opinnäytetyöopas ammattikorkeakouluille
Vilkka, Hanna - Airaksinen, Tiina: Toiminnallinen opinnäytetyö
Kananen, Jorma. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Verkkossa olevat materiaalit tutkimusmenetelmistä
Theseuksesta opiskelijan valitsema opinnäytetyö
Moodlessa oleva materiaali
Student workload
1 op = 27 h
5 op = 135 h
Content scheduling
Opiskelijat suorittavat oman aikataulunsa mukaisesti Moodlessa olevat tehtävät (essee-tehtävä opinnäytetyöstä, toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi, tehtävät käsitteistä ja opinnäytetyön raportoinnista).
Lisäksi opiskelijan tulee laatia aiheanalyysi, jonka pohjalta sovitaan opinnäytetyön ohjauksesta. Kun prosessi on edennyt siten, että opinnäytetyösopimus on allekirjoitettu, on opinnäytetyön käynnistäminen suoritettu.
Further information
Opintojaksokokonaisuus (15 op) muodostuu Opinnäytetyön käynnistäminen (5 op) ja Opinnäytetyön raportointi (10 op) -opintojaksoista. Opintokokonaisuuden numeraalinen arvio merkitään Opinnäytetyön raportointi opintojaksolle.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kaikkia tehtäviä ei ole tehty. Aiheanalyysi puuttuu. Opinnäytetyösopimusta ei ole tehty.
Tehtävien vastaukset on esitetty liian suppeina ohjeisiin nähden ja/tai sisällöissä on selkeitä virheitä ja/tai lähteet puuttuvat.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien edellyttämät sisällöt edes jollain tavoin, mutta suoritus on kokonaisuutena huolimattomasti tehty, lähdemerkintöjä puuttuu ja kokonaisuus jää sirpaleiseksi tai pinnalliseksi.
Opiskelijan suorituksessa eli vastauksissa tehtäviin osa lähteistä on merkitty huolimattomasti eikä pohdinta nouse kovin ansiokkaaksi. Opiskelijan vastauksissa on nähtävissä myös pieni viimeistelemättömyys.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kyseessä on opiskelijan perussuoritus, pieniä puutteita voi olla useammassakin arviointikohteessa.
Opiskelijan vastauksissa on pieniä puutteita jollain yksittäisellä osa-alueella, mutta kaikki arvioitavat asiat hyvällä tasolla.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan vastauksissa on syvällistä pohdintaa, monipuolista ja luontevaa lähteiden käyttöä, hyvää asiatekstiä ja ohjeidenmukaista toimintaa. Oma oppiminen ja asioiden laaja pohdinta tulee opiskelijan vastauksista esille.