Skip to main content

Getting Started on the Thesis (5 cr)

Code: 3H00CK46-3026

General information


Enrolment period
25.11.2020 - 22.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Marja-Liisa Timperi
Arja Reinvall
Person in charge
Arja Reinvall
Course
3H00CK46

Objectives (course unit)

Opintojakson tavoitteet
Opintojaksokokonaisuus (15 op) muodostuu Opinnäytetyön käynnistäminen (5 op) ja Opinnäytetyön raportointi (10 op) -opintojaksoista. Opintokokonaisuuden numeraalinen arvio merkitään Opinnäytetyön raportointi opintojaksolle.
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää ja osoittaa opiskelijan valmiuksia soveltaa tietojaan ja taitojaan ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntijatehtävässä (asetus).
Opinnäytetyön käynnistäminen opintojakson tavoitteena on, että opiskelija löytää opinnäytetyönsä aiheen, laatii aiheanalyysin ja käynnistää opinnäytetyön laatimisen ohjauksessa.

Content (course unit)

Opiskelija valitsee opinnäytetyönsä aiheen itse. Opinnäytetyön tulee olla työelämän käytännön toimeksianto tai muu työelämää hyödyttävä hanke. Opiskelija laatii aiheanalyysin, jonka hän toimittaa opinnäytetyön koordinaattorille. Koordinaattori nimeää sen perusteella opiskelijalle ohjaajan. Opiskelija jatkaa aiheanalyysiä opinnäytetyösuunnitelmaksi, jonka ohjaaja hyväksyy.Opinnäytetyön orientaatio on pakollinen osa opintojaksoa tehtävineen.

Location and time

Opiskelijoille ilmoitetaan erikseen aloitusinfosta.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Aloitusinfo
Itsenäinen opiskelu ja tehtävät
Tehtävät:
- essee-tehtävä
- toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi
- Moodlessa olevat muut tehtävät

Aiheanalyysi
Opinnäytetyösopimus

Learning materials

Hakala, Juha T: Opinnäytetyöopas ammattikorkeakouluille
Vilkka, Hanna - Airaksinen, Tiina: Toiminnallinen opinnäytetyö
Kananen, Jorma. Opinnäytetyön kirjoittajan opas. Näin kirjoitan opinnäytetyön tai pro gradun alusta loppuun. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Verkkossa olevat materiaalit tutkimusmenetelmistä
Theseuksesta opiskelijan valitsema opinnäytetyö
Moodlessa oleva materiaali

Student workload

1 op = 27 h
5 op = 135 h

Content scheduling

Opiskelijat suorittavat oman aikataulunsa mukaisesti Moodlessa olevat tehtävät (essee-tehtävä opinnäytetyöstä, toisen opiskelijan opinnäytetyön arviointi, tehtävät käsitteistä ja opinnäytetyön raportoinnista).

Lisäksi opiskelijan tulee laatia aiheanalyysi, jonka pohjalta sovitaan opinnäytetyön ohjauksesta. Kun prosessi on edennyt siten, että opinnäytetyösopimus on allekirjoitettu, on opinnäytetyön käynnistäminen suoritettu.

Further information

Opintojaksokokonaisuus (15 op) muodostuu Opinnäytetyön käynnistäminen (5 op) ja Opinnäytetyön raportointi (10 op) -opintojaksoista. Opintokokonaisuuden numeraalinen arvio merkitään Opinnäytetyön raportointi opintojaksolle.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kaikkia tehtäviä ei ole tehty. Aiheanalyysi puuttuu. Opinnäytetyösopimusta ei ole tehty.
Tehtävien vastaukset on esitetty liian suppeina ohjeisiin nähden ja/tai sisällöissä on selkeitä virheitä ja/tai lähteet puuttuvat.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien edellyttämät sisällöt edes jollain tavoin, mutta suoritus on kokonaisuutena huolimattomasti tehty, lähdemerkintöjä puuttuu ja kokonaisuus jää sirpaleiseksi tai pinnalliseksi.

Opiskelijan suorituksessa eli vastauksissa tehtäviin osa lähteistä on merkitty huolimattomasti eikä pohdinta nouse kovin ansiokkaaksi. Opiskelijan vastauksissa on nähtävissä myös pieni viimeistelemättömyys.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kyseessä on opiskelijan perussuoritus, pieniä puutteita voi olla useammassakin arviointikohteessa.

Opiskelijan vastauksissa on pieniä puutteita jollain yksittäisellä osa-alueella, mutta kaikki arvioitavat asiat hyvällä tasolla.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan vastauksissa on syvällistä pohdintaa, monipuolista ja luontevaa lähteiden käyttöä, hyvää asiatekstiä ja ohjeidenmukaista toimintaa. Oma oppiminen ja asioiden laaja pohdinta tulee opiskelijan vastauksista esille.

Go back to top of page