Skip to main content

Digital Systems in Resource Planning (10 cr)

Code: 8T00DQ60-3004

General information


Enrolment period
05.05.2021 - 24.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.10.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
7 cr
RDI portion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Arja Luiro
Riitta Brännare
Marja-Liisa Timperi
Miina Kivelä
Person in charge
Arja Luiro
Course
8T00DQ60

Objectives (course unit)

Students are able
- to use information technology in management and to evaluate its usability

Content (course unit)

WHAT kind of information systems are there in the field?
WHY is research important in developing the service business?
HOW does the business idea thinking affect selection of information systems?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
-recognize the basic concepts of the information systems in the field.
-is able as guided to use information systems in the field.
- is able to describe the importance of digital systems in management.
-is able to evaluate usability from its own point of view.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
-is able to compare information systems in the field and apply to practice.
-is able to choose the best system according to the business idea and also justify her/his choise.
-is able to utilize systems in planning and practical problems
-takes responsible and commit to own and team’s activities

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
-is able to analyze information obtained from the systems in the field and to use it in management
-is able to evaluate different digital systems and create new solutions
-is able to co-operate responsibly, flexibly and constructively with the various interest groups

Location and time

Opintojakso toteutetaan sekä lähi- että etäopiskeluna.
Lähiopetus on TAMKin pääkampuksella, tilat tarkentuvat alkusyksyn aikana.
Etäopiskelu tapahtuu Zoomissa tai Teamsissa ja linkit löytyvät Moodlesta.

Opintojakso toteutetaan viikoilla 43-50 maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9 ja 15 välillä. Poikkeuksellisesti myös perjantaina 29.10. klo 8.30-14.30 on tunnit = Sales Day. Lisäksi pitää varata aikaa itsenäiseen opiskeluun henkilökohtaisesti ja tiimin kanssa.

Opintojakson tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa aloituskerralla. Noudatamme Moodlen aikataulua.

Exam schedules

Tietojohtamisen ja logistiikan tentti to 2.12.2021 klo 9-11
Tietojohtamisen ja logistiikan uusintatentti to 16.12.2021 ko 15-17

Evaluation methods and criteria

Ammatillinen osallistuminen yksilö/tiimi, 0-5, 10 % kokonaisarvosanasta

Ravintolan kassajärjestelmä seurannan ja raportoinnin välineenä paritehtävä, 0-5, 10 % kokonaisarvosanasta

Liiketoimintajärjestelmä-tiimitehtävä, 0-5, 30 % kokonaisarvosanasta

Tietojohtaminen ja logistinen prosessi -tentti yksilö, 0-5, 20 % kokonaisarvosanasta

Markkinoinnin tentti yksilö, 0-5, 10% kokonaisarvosanasta

Markkinointiportfolion suunnittelu tiimi, 0-5, 20% kokonaisarvosanasta

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- luennot, webinaarit
- paneelikeskustelu
- ohjattu tiimityöskentely
- tehtävät, harjoitukset
- esitykset
- tentti

Learning materials

HUB logistics. 2020. Kolme trendiä, jotka tulevat muuttamaan logistiikkaa 2020-luvulla. https://hub.fi/blogi-kolme-trendia-jotka-tulevat-muuttamaan-logistiikkaa-2020-luvulla/

Laihonen, H. ym. 2013. Tietojohtaminen. Tampereen teknillinen yliopisto. Tiedonhallinnan ja logistiikan laitos.

Logistiikan maailma. 2021. Logistiikka. https://www.logistiikanmaailma.fi/logistiikka/

Maa- ja metsätalousministeriö. 2013. Lähiruokaa - tottakai. Hallituksen lähiruokaohjelma ja lähiruokakehittämisen tavoitteet vuoteen 2020. Juvenes Print. (lähiruoan logistiikka)

Opintojakson aikana käytettävä oppimateriaali.

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 op, mikä tarkoittaa 10 x 27 h = yhteensä 270 h opiskelijan työtä.

Content scheduling

VIIKKO 43
Ma 25.10. klo 9–15
Ke 27.10. klo 9–12
To 28.10. klo 9–15
Pe 29.10. klo 8.30-14.30 Sales Day

VIIKKO 44
Ma 1.11. klo 9–15
Ke 3.11. klo 9–15
To 4.11. klo 9–15

VIIKKO 45
Ma 8.11. klo 9–15
Ke 10.11. klo 9–15
To 11.11. klo 9–14.15
Ma 15.11. klo 9–15
Ke 17.11. klo 9–15
To 18.11. klo 9–15

VIIKKO 47
Ma 22.11. klo 9–15
Ke 24.11. klo 9–15
To 25.11. klo 9–15

VIIKKO 48
Ma 29.11. klo 9–15
Ke 1.12. klo 9–15
To 2.12. klo 9–15

VIIKKO 49
Ke 8.12. klo 9–15
To 9.12. klo 9–15

VIIKKO 50
Ma 13.12. klo 9–15
Ke 15.12. klo 9–12
To 16.12. klo 9–15

Completion alternatives

AHOT hakemus Hyvähot- järjestelmässä.
Osaamisen näyttönä selvitys aiemmin hankitusta osaamisesta suhteessa opintojakson tavoitteisiin ja sisältöihin sekä kirjallinen AHOT-tehtävä.

Practical training and working life cooperation

Webinaarien ja paneelikeskustelun osallistujina on työelämän sidosryhmien edustajia.

Go back to top of page