Digital Systems in Resource Planning (10 cr)
Code: 8T00DQ60-3004
General information
- Enrolment period
- 05.05.2021 - 24.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.10.2021 - 17.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 7 cr
- RDI portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Arja Luiro
- Riitta Brännare
- Marja-Liisa Timperi
- Miina Kivelä
- Person in charge
- Arja Luiro
- Course
- 8T00DQ60
Objectives (course unit)
Students are able
- to use information technology in management and to evaluate its usability
Content (course unit)
WHAT kind of information systems are there in the field?
WHY is research important in developing the service business?
HOW does the business idea thinking affect selection of information systems?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
-recognize the basic concepts of the information systems in the field.
-is able as guided to use information systems in the field.
- is able to describe the importance of digital systems in management.
-is able to evaluate usability from its own point of view.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
-is able to compare information systems in the field and apply to practice.
-is able to choose the best system according to the business idea and also justify her/his choise.
-is able to utilize systems in planning and practical problems
-takes responsible and commit to own and team’s activities
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
-is able to analyze information obtained from the systems in the field and to use it in management
-is able to evaluate different digital systems and create new solutions
-is able to co-operate responsibly, flexibly and constructively with the various interest groups
Location and time
Opintojakso toteutetaan sekä lähi- että etäopiskeluna.
Lähiopetus on TAMKin pääkampuksella, tilat tarkentuvat alkusyksyn aikana.
Etäopiskelu tapahtuu Zoomissa tai Teamsissa ja linkit löytyvät Moodlesta.
Opintojakso toteutetaan viikoilla 43-50 maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9 ja 15 välillä. Poikkeuksellisesti myös perjantaina 29.10. klo 8.30-14.30 on tunnit = Sales Day. Lisäksi pitää varata aikaa itsenäiseen opiskeluun henkilökohtaisesti ja tiimin kanssa.
Opintojakson tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa aloituskerralla. Noudatamme Moodlen aikataulua.
Exam schedules
Tietojohtamisen ja logistiikan tentti to 2.12.2021 klo 9-11
Tietojohtamisen ja logistiikan uusintatentti to 16.12.2021 ko 15-17
Evaluation methods and criteria
Ammatillinen osallistuminen yksilö/tiimi, 0-5, 10 % kokonaisarvosanasta
Ravintolan kassajärjestelmä seurannan ja raportoinnin välineenä paritehtävä, 0-5, 10 % kokonaisarvosanasta
Liiketoimintajärjestelmä-tiimitehtävä, 0-5, 30 % kokonaisarvosanasta
Tietojohtaminen ja logistinen prosessi -tentti yksilö, 0-5, 20 % kokonaisarvosanasta
Markkinoinnin tentti yksilö, 0-5, 10% kokonaisarvosanasta
Markkinointiportfolion suunnittelu tiimi, 0-5, 20% kokonaisarvosanasta
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot, webinaarit
- paneelikeskustelu
- ohjattu tiimityöskentely
- tehtävät, harjoitukset
- esitykset
- tentti
Learning materials
HUB logistics. 2020. Kolme trendiä, jotka tulevat muuttamaan logistiikkaa 2020-luvulla. https://hub.fi/blogi-kolme-trendia-jotka-tulevat-muuttamaan-logistiikkaa-2020-luvulla/
Laihonen, H. ym. 2013. Tietojohtaminen. Tampereen teknillinen yliopisto. Tiedonhallinnan ja logistiikan laitos.
Logistiikan maailma. 2021. Logistiikka. https://www.logistiikanmaailma.fi/logistiikka/
Maa- ja metsätalousministeriö. 2013. Lähiruokaa - tottakai. Hallituksen lähiruokaohjelma ja lähiruokakehittämisen tavoitteet vuoteen 2020. Juvenes Print. (lähiruoan logistiikka)
Opintojakson aikana käytettävä oppimateriaali.
Student workload
Opintojakson laajuus on 10 op, mikä tarkoittaa 10 x 27 h = yhteensä 270 h opiskelijan työtä.
Content scheduling
VIIKKO 43
Ma 25.10. klo 9–15
Ke 27.10. klo 9–12
To 28.10. klo 9–15
Pe 29.10. klo 8.30-14.30 Sales Day
VIIKKO 44
Ma 1.11. klo 9–15
Ke 3.11. klo 9–15
To 4.11. klo 9–15
VIIKKO 45
Ma 8.11. klo 9–15
Ke 10.11. klo 9–15
To 11.11. klo 9–14.15
Ma 15.11. klo 9–15
Ke 17.11. klo 9–15
To 18.11. klo 9–15
VIIKKO 47
Ma 22.11. klo 9–15
Ke 24.11. klo 9–15
To 25.11. klo 9–15
VIIKKO 48
Ma 29.11. klo 9–15
Ke 1.12. klo 9–15
To 2.12. klo 9–15
VIIKKO 49
Ke 8.12. klo 9–15
To 9.12. klo 9–15
VIIKKO 50
Ma 13.12. klo 9–15
Ke 15.12. klo 9–12
To 16.12. klo 9–15
Completion alternatives
AHOT hakemus Hyvähot- järjestelmässä.
Osaamisen näyttönä selvitys aiemmin hankitusta osaamisesta suhteessa opintojakson tavoitteisiin ja sisältöihin sekä kirjallinen AHOT-tehtävä.
Practical training and working life cooperation
Webinaarien ja paneelikeskustelun osallistujina on työelämän sidosryhmien edustajia.