Teaching and Facilitation Practice (10cr)
Code: 1L00ET91-3023
General information
- Enrolment period
- 14.05.2020 - 31.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Sisko Mällinen
- Seppo Janhonen
- Course
- 1L00ET91
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- set learning and competence objectives independently, plan, implement and teach a course according to the curriculum and assess achievement of the set learning and competence objectives
- build and develop different learning environments and learning paths together with their students
- give students feedback which promotes and motivates learning
- evaluate their interaction skills
- identify and develop strengths and development needs in their teaching and facilitation competence
- give constructive peer feedback to other teacher students on planning and implementation of teaching.
Content (course unit)
The course applies the Pedagogical Approaches course contents in practice.
Key question:
How do I build my teaching and facilitation practice on modern pedagogical approaches?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Varsinainen harjoittelu tapahtuu oman aikataulun mukaan 22.9.2020 alkaen. Vuoden 2020 aikana valmistuvien tulee saada harjiottelu valmiiksi 18.11.2020 mennessä.
Aihetta käsitellään ohjauswebinaareissa tarpeen mukaan:
Aloituswebinaari ti 22.9.2020 klo 16.30-18
Ohjauswebinaari ma 5.10.2020 klo 16.30-18
Ohjauswebinaari ti 20.10.2020 klo 16.30-18
Ohjauswebinaari ma 2.11.2020 klo 16.30-18
Päätöswebinaari ma 16.11.2020 klo 16.30-18.30
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Asiantuntija-arviointi, itsearvointi ja vertaisarvointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Kyseessä on käytännön harjoitteluun painottuva opintojakso. Opintojaksolla käytetään pääosin itsenäistä työskentelyä. Sen ohella opettajaopiskelija työskentelee TAOKin ohjaavan opettajan kanssa sekä opiskelijakollegoidensa kanssa (vertaisarvioinnit).
Learning materials
Oppimateriaali Moodlessa sekä opinto-oppaassa.
Student workload
10 op. Yksi opintopiste vastaa noin 26,66 tuntia opiskelijan työtä.
Content scheduling
Suoritetaan pääosin syksyllä 2020, koska tämä on nopeasti etenevä toteutus. Toteutusta voi silti jatkaa 31.3.2021 saakka.
Completion alternatives
Sovitaan tarvittaessa opiskelijan kanssa. Osa harjoittelusta voidaan AHOToida aiemman osaaamisen perusteella; jos kokemus on kattavaa ja sisältää uudenlaisten opetusmenetelmien käyttöä.
Practical training and working life cooperation
Kyseessä on autenttisissa toimintaympäristöissä toteutettava opintojakso.
International connections
Ei vaatimuksena kv-yhteyksiä.
Further information
Toteutus:
Opintojaksolla käytetään pääosin itsenäistä työskentelyä erilaisissa oppimisympäristöissä. Lisäksi tarvitaan yhteistyötä ohjaavan opettajan sekä muiden opettajaopiskelijoiden kanssa. Työskentelyä ohjataan myös verkkoympäristössä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.