Skip to main content

Teaching and Facilitation Practice (10cr)

Code: 1L00ET91-3017

General information


Enrolment period
01.07.2020 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
7 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Annukka Tapani
Person in charge
Annukka Tapani
Course
1L00ET91

Objectives (course unit)

The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

Teacher students
- set learning and competence objectives independently, plan, implement and teach a course according to the curriculum and assess achievement of the set learning and competence objectives
- build and develop different learning environments and learning paths together with their students
- give students feedback which promotes and motivates learning
- evaluate their interaction skills
- identify and develop strengths and development needs in their teaching and facilitation competence
- give constructive peer feedback to other teacher students on planning and implementation of teaching.

Content (course unit)

The course applies the Pedagogical Approaches course contents in practice.

Key question:
How do I build my teaching and facilitation practice on modern pedagogical approaches?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)

Location and time

opettajaharjoittelusuunnitelman mukaisesti

Assessment methods and criteria

palautekeskustelu ohjaavan opettajan kanssa, opintokokonaisuuden koonti: osaamisen arviointi: arviointitaulukko 2/OPS

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

opettajaopiskelijan opettajan työn harjoittelua ja uudenlaista kokeilemista joko omassa opettajan työssä tai kehittämiskouluissa ohjaavan opettajan ohjaamana, lisäksi alustuksia ja vertaistyöskentelyä

Learning materials

OPSissa mainittu kirjallisuus, ryhmänohjaajan osoittama materiaali

Student workload

1 op = 27 h opiskelijan ty

Content scheduling

syksy 2020-kevät 2021

Practical training and working life cooperation

Harjoittelu kehittämiskouluissa tai opettajaopiskelijan omassa oppilaitoksessa on oleellista opintojakson suorittamiseksi.

Further information

Toteutus:
Opintojaksolla käytetään pääosin itsenäistä työskentelyä erilaisissa oppimisympäristöissä. Lisäksi tarvitaan yhteistyötä ohjaavan opettajan sekä muiden opettajaopiskelijoiden kanssa. Työskentelyä ohjataan myös verkkoympäristössä.

Go back to top of page