Skip to main content

Learning Environment and Networking Practice (5 cr)

Code: 1L00ET87-3015

General information


Enrolment period
01.07.2020 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Jiri Vilppola
Person in charge
Jiri Vilppola
Course
1L00ET87

Objectives (course unit)

The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

Teacher students
- assess different operating and learning environments and their pedagogical stimuli in their field of education
- analyse educational institutions’ different operating cultures and their effects on teachers’ work
- participate actively in network meetings related to professional teacherhood and expand their networks
- operate and assess their and others’ work in multiprofessional groups of educational institutions and their field
- identify and define transitional phases of the field of education
- master group work and team work skills as well as identify their related strengths and development needs
- can work as supervisors in workplace learning and practical training.

Content (course unit)

Opintojakson perustana on käytännön perehtyminen oppimisympäristöihin sekä ammatillisen opettajan verkostoihin. Verkostojen osalta painottuu opettajaopiskelijan aktiivinen toiminta verkostoissa ja yhteisöissä. Opettajaopiskelija perehtyy opettamisen ja ohjaamisen monimuotoisuuteen, osallistuu yhteiskunnallisiin foorumeihin (sekä tunnistaa toimintansa osana omien opiskelijoidensa kokemusmaailmoja?).

Ydinkysymyksiä:
Mitkä oppimisympäristön piirteet edistävät oppimista?
Miten eri koulutusaloilla rakennetaan oppimista edistäviä toiminta- ja oppimisympäristöjä ja oppilaitoskulttuuria?
Miten esteettömyyttä ja saavutettavuutta edistetään oppimisympäristöissä?
Millainen on koulutusalan opiskelijan opiskelupolku oppilaitosasteelta toiselle?
Millainen on hyvä verkostotoimija ja ryhmätyöskentelijä ja miten ylläpidetään ja rakennetaan merkityksellisiä verkostoja?
Miten opettaja voi hyödyntää moniammatillisia verkostoja, yhteistyökumppaneita ja sidosryhmiä opiskelijoiden urapohdintojen tukemiseksi?
Mitä toiminta eri yhteistyö- ja verkostotahojen kanssa merkitsee opettajalle ja opiskelijalle esimerkiksi yrittäjyyskasvatuksessa?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)

Location and time

Osaamisperustainen kokonaisuus voi edetä opiskelijan oman aikataulusuunnitelman mukaisesti syksystä 2020 vuoden loppuun 2021 asti. Siitä eteenpäin HOPSin mukaisesti.

Assessment methods and criteria

Hyväksytty- täydennettävä-hylätty

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Tutustumiskäynnit, tiedonhankinta erilaisista oppimisympäristöistä ja verkostoihin. Itsenäinen työskentely

Learning materials

OPS, tutkimukset, raportit, kirjat, selvitykset, verkkosivustot

Student workload

5 op= opiskelijan työtä n, 125h. Osana OK1 suoritusta tai yksilökohtainen sovittu aikataulu

Content scheduling

Osaamisperustainen kokonaisuus voi edetä opiskelijan oman aikataulusuunnitelman mukaisesti syksystä 2020 vuoden loppuun 2021 asti. Siitä eteenpäin HOPSin mukaisesti.

Completion alternatives

Voidaan myös AHO:toida osittain tai kokonaan.

Practical training and working life cooperation

Harjoittelu-ja työelämäyhteistyössä täysimääräisesti

Further information

The course is based on practical familiarisation with learning environments and professional teachers’ networks. As regards networks, teacher students’ active work in networks and communities is emphasised. Teacher students are familiarised with diversity of teaching and facilitation, participate in social forums and know their work is a part of their students’ world of experience.

Key questions:
What features of learning environments promote learning?
How do different fields of education build operating and learning environments and institutional culture to promote learning?
How are accessibility and availability promoted in learning environments?
What is students’ study path from an education level to another?
What are good network and group work participants like and how are meaningful networks built and maintained?
How can teachers use multiprofessional networks, cooperation partners and interest groups to support students’ career considerations?
What does work with different cooperation and network parties mean for teachers and students, for example in entrepreneurship education?

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

OPS:n tavoitteet

Go back to top of page