Skip to main content

Pedagogical Approaches (5cr)

Code: 1L00ET89-3013

General information


Enrolment period
14.05.2020 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.05.2020 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Mikko Turunen
Marja Keränen
Person in charge
Marja Keränen
Course
1L00ET89

Objectives (course unit)

The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilitation competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.

Teacher students
- assess and compare different teaching and learning arrangements
- understand principles of competence-based curricula
- plan constructively alligned teaching and facilitation
- use key learning and facilitation concepts
- compare different pedagogical approaches and methods and evaluate their applicability to their teaching
- can justify their pedagogical choices
- understand the role of assessment in the learning process and use varying assessment methods.

Content (course unit)

The pedagogical approach stands for objective setting and choices related to planning, implementation, facilitation and assessment of learning processes.

Key questions:
What does curriculum mean and how is the field of education related to the whole?
What is alligned planning of teaching and how does it support implementation?
What is participatory pedagogy?
What is reflective, investigative, developing and entrepreneurial approach in teaching and learning?
How can teachers consider students’ individuality, world of experience and professional growth in their teaching and facilitation?
What is the role of meeting, interaction and dialogue in supervision?
How do teachers recognise teaching methods applicable to different learning situations and their own personality? How can theachers implement and develop them?
How are information and communication technology, digitality and social media applied in teaching and facilitation?
How do teachers use and apply different assessment methods?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.

HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)

Assessment methods and criteria

Ryhmän opettajan arviointi, itsearvointi ja vertaisarvointi sekä mahdollisten opettajatiimin arvointi

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä etäyhteystapaamisissa, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Learning materials

OPS, Moodlen aineistot ja teiteelliset julkaisut ja artikkelit

Student workload

Etäyhteystapaamisissa pienryhmässä työskentely, yksilötyöskentely sekä etätyöskentely verkossa yhteisöllisesti. Työmäärä arviolta n. 5 * 27 h.

Content scheduling

Ajoittuu pääosin osana OK2:n suoritusta

Completion alternatives

Opintojakso voidaan hyväksilukea aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisella ja tunnustamisella (AHOT) hyvin perustelluissa tapauksissa. Opintojaksolla opiskellaan myös verkkoon soveltuvia ratkaisuja, joten monipuolinen kokemus vaaditaan AHOTointiin

Further information

Toteutus:
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Suoritukset arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä - uusittava - hylätty. Osaamisen arvioinnissa käytetään OPSissa olevaa arviointitaulukkoa.

Go back to top of page