Skip to main content

Multiprofessional Cooperation (5cr)

Code: 1L00EU81-3003

General information


Enrolment period
01.08.2020 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Special Needs Teacher Education
Teachers
Sissi Huhtala
Minna Seppälä
Person in charge
Minna Seppälä
Course
1L00EU81

Objectives (course unit)

Know basic concepts, viewpoints and factors related to multiprofessional and multi-member cooperation.
Analyse internal and external student services and other services and networks in supporting students’ learning and wellbeing and use and develop them.
Understand students’ position in multiprofessional and multi-member cooperation.
Can do collegial cooperation and work in multiprofessional and multi-member working groups based on students’ interests evaluating the meaning of cooperation from the viewpoint of supporting students’ learning and wellbeing.

Content (course unit)

What are appropriate internal and external services and networks related to supporting students’ learning and wellbeing?
What is multiprofessional and multi-member cooperation based on students’ interests?
How are collegiality and networks used in supporting students’ learning and wellbeing?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
-tuntee moniammatilliseen ja monitoimijaiseen yhteistyöhön liittyviä peruskäsitteitä, näkökulmia ja tekijöitä
-jäsentää sisäiset ja ulkoiset opiskeluhuollolliset, muut palvelut ja verkostot opiskelijan oppimisen sekä hyvinvoinnin tukemisessa ja hyödyntää sekä kehittää niitä
-ymmärtää opiskelijan asemaa moniammatillisessa ja monitoimijaisessa yhteisyössä
-tekee kollegiaalista yhteistyötä sekä työskentelee moniammatillisessa ja monitoimijaisessa työryhmässä opiskelijan edun mukaisesti arvioiden yhteistyön merkitystä opiskelijan oppimisen tuen ja hyvinvoinnin näkökulmasta.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Location and time

Ei määritelty.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Opettajan arviointi.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Verkkokurssi ja seminaarityöskentely.

Learning materials

Halenius-Alari T., Huhtanen K. & Paatos H. 2009. Tiimityö ja ryhmien työskentely.​

Teoksessa K. Huhtanen & S. Keskinen 2009. Rehtorius peliäkö? Saarijärvi: Saarijärven Offset Oy. 77–96.​

Isoherranen, K. 2012. Uhka vai mahdollisuus – moniammatillista yhteistyötä kehittämässä. Helsinki. Verkossa osoitteessa:
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/37493/isoherranen_vaitoskirja.pdf​

Jyrkiäinen A. 2007. Verkosto opettajien tukena. Tampere: Tampereen Yliopistopaino. Verkossa ositteessa: Acta Electronica Universitatis Tamperensis.​

Kontio, M. 2010. Moniammatillinen yhteistyö, TUKEVA-hanke. Verkossa osoitteessa:
http://oulu.ouka.fi/seutu/tukeva/moniammatillinen-julkaisu.pdf​

Koskela, Seija 2013: Tarkastelussa moniammatillinen yhteistyö ja sen edellytykset. Elinikäisen ohjauksen verkkolehti, Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Verkossa osoitteessa
https://verkkolehdet.jamk.fi/elo/2013/03/28/tarkastelussa-moniammatillinen-yhteistyo-ja-sen-edellytykset/​

Miolo, G. & DeVore, S. 2016. Speech language pathology and education students engage in interprofessional collaborative practice to support children with special needs in preschool settings. Journal of Interprofessional Education & Practice 4 (2016) 81-87.​

Vainikainen, M.-P., Thuneberg, H., Greiff, S. & Hautamäki, J. 2015. Multiprofessional collaboration in Finnish schools. International Journal of Educational Research 72 (2015) 137–148. ​

Verkostojohtamisen opas
https://www.seugolaid.fi/wp-content/uploads/2017/03/Verkostojohtamisen-opas-versio-1-0-30-12-2010.pdf

Content scheduling

Opiskelijan hopsisssa vahvistettu jaksotus.

Completion alternatives

Opiskelijan hopsissa vahvistettu suoritustapa.

Practical training and working life cooperation

Verkkokurssin tehtäviin pohjatuva työelämäyhteistyö.

International connections

Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.

Go back to top of page