Multiprofessional Cooperation (5cr)
Code: 1L00EU81-3003
General information
- Enrolment period
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Special Needs Teacher Education
Objectives (course unit)
Know basic concepts, viewpoints and factors related to multiprofessional and multi-member cooperation.
Analyse internal and external student services and other services and networks in supporting students’ learning and wellbeing and use and develop them.
Understand students’ position in multiprofessional and multi-member cooperation.
Can do collegial cooperation and work in multiprofessional and multi-member working groups based on students’ interests evaluating the meaning of cooperation from the viewpoint of supporting students’ learning and wellbeing.
Content (course unit)
What are appropriate internal and external services and networks related to supporting students’ learning and wellbeing?
What is multiprofessional and multi-member cooperation based on students’ interests?
How are collegiality and networks used in supporting students’ learning and wellbeing?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
-tuntee moniammatilliseen ja monitoimijaiseen yhteistyöhön liittyviä peruskäsitteitä, näkökulmia ja tekijöitä
-jäsentää sisäiset ja ulkoiset opiskeluhuollolliset, muut palvelut ja verkostot opiskelijan oppimisen sekä hyvinvoinnin tukemisessa ja hyödyntää sekä kehittää niitä
-ymmärtää opiskelijan asemaa moniammatillisessa ja monitoimijaisessa yhteisyössä
-tekee kollegiaalista yhteistyötä sekä työskentelee moniammatillisessa ja monitoimijaisessa työryhmässä opiskelijan edun mukaisesti arvioiden yhteistyön merkitystä opiskelijan oppimisen tuen ja hyvinvoinnin näkökulmasta.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Location and time
Ei määritelty.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Opettajan arviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Verkkokurssi ja seminaarityöskentely.
Learning materials
Halenius-Alari T., Huhtanen K. & Paatos H. 2009. Tiimityö ja ryhmien työskentely.
Teoksessa K. Huhtanen & S. Keskinen 2009. Rehtorius peliäkö? Saarijärvi: Saarijärven Offset Oy. 77–96.
Isoherranen, K. 2012. Uhka vai mahdollisuus – moniammatillista yhteistyötä kehittämässä. Helsinki. Verkossa osoitteessa:
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/37493/isoherranen_vaitoskirja.pdf
Jyrkiäinen A. 2007. Verkosto opettajien tukena. Tampere: Tampereen Yliopistopaino. Verkossa ositteessa: Acta Electronica Universitatis Tamperensis.
Kontio, M. 2010. Moniammatillinen yhteistyö, TUKEVA-hanke. Verkossa osoitteessa:
http://oulu.ouka.fi/seutu/tukeva/moniammatillinen-julkaisu.pdf
Koskela, Seija 2013: Tarkastelussa moniammatillinen yhteistyö ja sen edellytykset. Elinikäisen ohjauksen verkkolehti, Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Verkossa osoitteessa
https://verkkolehdet.jamk.fi/elo/2013/03/28/tarkastelussa-moniammatillinen-yhteistyo-ja-sen-edellytykset/
Miolo, G. & DeVore, S. 2016. Speech language pathology and education students engage in interprofessional collaborative practice to support children with special needs in preschool settings. Journal of Interprofessional Education & Practice 4 (2016) 81-87.
Vainikainen, M.-P., Thuneberg, H., Greiff, S. & Hautamäki, J. 2015. Multiprofessional collaboration in Finnish schools. International Journal of Educational Research 72 (2015) 137–148.
Verkostojohtamisen opas
https://www.seugolaid.fi/wp-content/uploads/2017/03/Verkostojohtamisen-opas-versio-1-0-30-12-2010.pdf
Content scheduling
Opiskelijan hopsisssa vahvistettu jaksotus.
Completion alternatives
Opiskelijan hopsissa vahvistettu suoritustapa.
Practical training and working life cooperation
Verkkokurssin tehtäviin pohjatuva työelämäyhteistyö.
International connections
Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.