Implementation of Individual Study Paths (10cr)
Code: 1L00EU78-3003
General information
- Enrolment period
- 01.05.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Special Needs Teacher Education
Objectives (course unit)
Apply inclusion in their work considering the principles of availability, accessibility and inclusion.
Implement, evaluate and develop different teaching and supervision methods in diverse learning environments in accordance with students’ need for special support.
Consider cultural diversity in their teaching and supervision work.
Master assessment-related regulations and guidelines and follow them.
Master supervising and encouraging feedback provision.
Are aware of and know their ethical principles and reflect on their ethical performance as professional special needs teachers.
Content (course unit)
How can inclusion principles be applied in work?
How are individual learning paths implemented strengthening students’ participation and inclusion?
How do teachers consider cultural diversity in teaching and supervision?
How is students’ learning and competence development assessed?
What ethical principles is special needs teacherhood built on?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- soveltaa inkluusiota omassa työssään huomioiden saavutettavuuden, esteettömyyden ja osallisuuden periaatteet,
- toteuttaa, arvioi ja kehittää erilaisia opetus- ja ohjausmenetelmiä monenlaisissa oppimisympäristöissä opiskelijan erityisen tuen tarpeen mukaisesti,
- huomioi kulttuurisen moninaisuuden omassa opetus- ja ohjaustyössään,
- hallitsee arvioinnin taustalla olevat säädökset sekä ohjeet ja noudattaa niitä,
- hallitsee ohjaavan sekä kannustavan palautteenannon,
- tiedostaa ja tuntee omat eettiset periaatteensa ja reflektoi omaa eettistä toimintaansa ammatillisena erityisopettajana.
Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Location and time
Ei määritelty.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Itsearviointi, mentorin palaute sekä opettajan suullinen arviointi.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opiskelijalähtöiset opetusmenetelmät.
Learning materials
Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.
Content scheduling
Opiskelijan hopsisssa vahvistettu jaksotus.
Completion alternatives
Opiskelijan hopsin mukaiset suoritustavat.
Practical training and working life cooperation
Sisältää vähintään viiden päivän mittaisen opetusharjoittelun.
International connections
Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.