Skip to main content

Superior’s Toolbox (10 cr)

Code: 8T00DQ62-3001

General information


Enrolment period
25.11.2020 - 05.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 05.03.2021
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tiina Wickman-Viitala
Riitta Brännare
Sami Salonen
Person in charge
Riitta Brännare
Course
8T00DQ62

Objectives (course unit)

Students are able
- to recruit and orientate employees
- to guide employees to operate in accordance with the objectives of the work community
- to plan, analyse and develope practical HRM

Content (course unit)

WHICH instruments are needed in the superior´s toolbox?
WHY is human resource management so important for the superior?
HOW to operate as a superior according to the laws and regulations?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is aware of the importance of the operational human resource management (HRM) in certain business.
The student knows what the human resource management is about.
The student is aware of the HRM tools and the importance of human resource development.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student understands the importance of the human resource management in certain business.
The student is able to implement the human resource management by using different tools.
The student understands the importance of motivation and human resource development.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student is able to make the plan of human resource management according to the business idea.
The student is able to implement the human resource management by using different tools profitably and allowing for resources.
The student is able to regard the importance of motivation and human resource development. She/he is able to analyze the made decisions influence to the work team.

Location and time

etäopiskelua: zoom-ympäristö

Exam schedules

1.tentit
ma 15.2. klo 9-11 työlainsäädäntö ja työturvallisuus (Sami S.)
to 18.2.klo 9-11 yleinen henkilöstöjohtaminen (Riitta B.)

2.tentit (1. rästitentit)
to 25.2. klo 8-11 yleinen henkilöstöjohtamisen ja työlainsäädäntö+työturvallisuus

3.tentit (2. rästitentti sovitaan myöhemmin pidettäväksi)

Assessment methods and criteria

-moodletentit (henkilöstöasiat ja työlainsäädäntö) - 50 %
-harjoitukset (laskenta) - 10 %
-ammatillinen osallistuminen: aktiivinen osallistuminen tiimityöskentelyyn erilaisissa toimeksiannoissa, harjoituksissa); opiskelijoiden itse- ja vertaisarvioinnit kehityskeskustelussa ja kirjallisesti, sovellus henkilöstöasioista ja työvuoroista case-yritykseen - 40 %

edellä olevat arvioinnin kohteet suhteessa kurssin tavoitteisiin ja suorittamisen kriteereihin

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-luennot + luentoihin liittyvät tehtävät ja tentit
-harjoitukset (yksilötyöt ja tiimissä tehtävät)
-tiimityöt

Learning materials

Luentomateriaali
+
Eräsalo, U. 2011. Käytännön henkilöstöjohtaminen hotelli- ja ravintola-alalla. Restamark.
Hyppänen, R. 2013 (2007). Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Edita.
+
Laskenta
Heikkilä, P & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäinen laskentatoimi. Restamark.
Heikkilä, P., Rauhala, M. & Saranpää, T. 2013. Hotelli- ja ravintola-alan sisäisen laskentatoimen harjoituskirja. Restamark.
+
Moodlessa osoitetut materiaalit

Student workload

-op = 27 tuntia opiskeijan työtä keskimäärin riippuen opiskelu- ja työtaustasta
-ajankäyttö: luennot, tenttiin valmistautuminen, tehtävät, harjoitukset ja toimeksiannot, tiimityöt
ks. aikataulu

Content scheduling

Sisällön jaksotus opintopisteinä:

-työlainsäädäntö ja työturvallisuus – luennot ja tentti – 2 op (yksilösuoritus)
-laskentaharjoitukset – 1 op (yksilösuoritus)
-henkilöstöjohtamisen luennot, tentti – 3 op (yksilösuoritus)
-luennot; työvuorolista ja henkilöstötoimintojen sovellus case -yritykseen; rekrytoimeksianto, perehdyttämisharjoitukset, kehityskeskustelu ja loppuarviointi - 4 op (tiimityöskentelyä pääosin)

Completion alternatives

ei ole

Practical training and working life cooperation

Toimeksiantona rekrytointiprosessi organisaatioille

International connections

ei ole

Further information

Kurssi toteutuu viikoilla 2 - 8 maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 8.30 - 15.30 mutta tästä on päiväkohtaiset aikataulut moodlessa.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty
Ei tiedosta liikeidean mukaisen henkilöstösuunnitelman tärkeyttä.
Ei tiedä mikä on henkilöstösuunnitelma ja mitä siihen liittyy.
Ei tiedosta henkilöstön kehittämisen merkitystä henkilöstösuunnittelussa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tiedostaa liikeidean mukaisen operataiivisen henkilöstöjohtamisen tärkeyden
Tietää mikä on henkilöstöjohtaminen ja mitä siihen liittyy.
Tiedostaa henkilöstöjohtamisen välineitä ja henkilöstön kehittämisen merkityksen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ymmärtää liikeidean mukaisen henkilöstöjohtamisen tärkeyden
Osaa toteuttaa henkilöstöjohtamista erilaisilla välineillä.
Ymmärtää henkilöstöjohtamisessa motivoinnin ja henkilöstön kehittämisen merkityksen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa laatia liikeidean mukaisen henkilöstöjohtamisen suunnitelman.
Osaa toteuttaa henkilöstöjohtamista erilaisilla välineillä kannattavasti ja resurssit huomioiden.
Osaa ottaa henkilöstöjohtamisessa huomioon motivoinnin ja henkilöstö kehittämisen tärkeyden. Osaa analysoida tekemiensä päätösten vaikutusta työyhteisöön.

Go back to top of page