Media Business Models and Financing (5 cr)
Code: 2M00FG43-3001
General information
- Enrolment period
- 25.07.2020 - 23.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.08.2020 - 18.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Media
- Campus
- TAMK Mediapolis
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Media Production
Objectives (course unit)
The students are able to develop the business activities and customership of their company in an international environment. They understand the significance of strategic planning in developing business activities. The students are able to market and sell the organisation's products and services to customers and collaboration partners.
Content (course unit)
Business models of media industry. Researching and analyzing business. Planning and creating customership. The strategic, tactical and operative planning of business.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Can recognise and define field-related phenomena and basic concepts. Manages the assigned tasks under supervision/assisted.
Knows diverse courses of action but cannot justify his/her choices Recognises his/her interaction skills. Recognises important courses of action in the field. Takes responsibility for his/her own work. Can describe the economic and wellbeing related effects of his/her own work.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Structures relations between field-related phenomena and concepts.Can select the most appropriate course of action from diverse options and justify his/her choice. Applies Makes a plan/plans Limits tasks/problems Solves problems.Can give and receive feedback actively and constructively. Considers and assesses things both from his/her and the close community's viewpoint. Can cooperate responsibly and is ready to develop his/her interaction skills.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Can search for diverse courses of action and solution alternatives, justify his/her choices and try new courses of action. Assesses diverse solution alternatives. Combines solution alternatives creatively or creates new ones.Uses feedback systematically as a professional growth tool in his/her own work and the community. Considers and assesses himself/herself and his/her professional community or task. Can cooperate responsibly, flexibly and constructively. Develops his/her own and the group's interaction. Works responsibly and in a committed manner considering the community and field requirements and needs. Understands the economic and wellbeing related effects of his/her work and can anticipate them in his/her work.
Location and time
Toteutus pääosin etänä, Zoom tai Teams -ohjelmalla
TO 10.9. klo 9-17 Liiketoiminnan tutkiminen ja kehittäminen 1.
KE 7.10. klo 13-17 Liiketoiminnan tutkiminen ja kehittäminen 2.
TO 5.11. klo 9-12 Liiketoiminnan tutkiminen ja kehittäminen 3.
TO 10.12. klo 9-17 Näyttökoe: Liiketoiminnan tutkiminen ja kehittäminen
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Tavoitteet
Opiskelija osaa tutkia ja arvioida oman yrityksensä liiketoimintaa. Opiskelija ymmärtää strategisen
suunnittelun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä ja pystyy kehittämään yrityksensä
liiketoimintaa, yhteistyökumppanuuksia ja asiakkuuksia.
Sisältö
Media-alan liiketoimintamallit. Liiketoiminnan tutkiminen ja analysoiminen. Asiakkuuksien suunnittelu
ja hankkiminen. Liiketoiminnan srategisen, taktisen ja operatiivisen suunnittelun tasot. Strateginen
kumppanuus.
Learning materials
Ilmoitetaan opetuksen yhteydessä
Further information
Language of instruction: Finnish.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön. Suoriutuu annetuista tehtävistä
ohjattuna/avustettuna. Tuntee erilaisia menettelytapoja, muttei osaa perustella valintojaan Osaa
antaa ja vastaanottaa palautetta
Tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan Toimii ryhmässä. Tunnistaa
vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja. Ottaa vastuun omasta
suoriutumisestaan. Osaa kuvata oman toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet. Osaa valita eri vaihtoehdoista
sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa. Ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan
lisäksi myös ryhmän toimintaan. Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään
vuorovaikutustaitojaan. Osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa taloudellisia ja hyvinvointia
lisääviä vaikutuksia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Osaa etsiä erilaisia toimintatapoja
ja ratkaisuvaihtoehtoja, perustella valintojaan ja kokeilla uudenlaisia toimintamalleja. Arvioi erilaisia
ratkaisuvaihtoehtoja. Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia. Käyttää palautetta
systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Tarkastelee ja arvioi itseään
sekä sitä yhteisöä tai työkokonaisuutta, jossa omalla ammattialallaan toimii. Osaa toimia
yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti.Kehittää sekä omaa että ryhmän
vuorovaikutusta. Toimii vastuullisesti ja sitoutuneesti yhteisön ja oman alan vaatimukset ja tarpeet
huomioon ottaen. Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa
toimia myös niitä ennakoiden.