Basic Course in Swedish for Technical Science (3 cr)
Code: 5N00EE77-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 14.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2020 - 10.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Building Services Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Building Services Engineering
Objectives (course unit)
Students are able to tell about themselves and their studies.
The students know the basic grammar structures and vocabulary.
The students can cope in everyday situations with speaking and writing.
Content (course unit)
• Spoken and written communication situations which prepare the students for the work life
• General vocabulary of technology
• Basic grammar
Prerequisites (course unit)
Comprehensive school Swedish
Location and time
Opetus järjestetään 10.10. - 5.4.2020 välisenä aikana Tabulassa.
Evaluation methods and criteria
Asteikko 0-5. Kotitehtävät & Moodleen palautettavat arvioitavat työt.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen verkko-opiskelu, alkutesti ja sähköinen tentti TAMKissa. Aloituskerta lähiopetuksena 10. 1. 2020.
Learning materials
Verkkomateriaalit Tabulassa.
Student workload
3 opintopistettä = 81 tuntia
Further information
Esitiedot: A2-tason kielitaito
Tavoitteet:
1. Ruotsin kielen suullisen ja kirjallisen viestintätaidon kehittäminen sekä tekniikan perusterminologiaan tutustuminen
2. Ruotsin peruskieliopin vahvistaminen
3. Valmentautuminen opintojaksoille Ruotsin kielen suullinen/kirjallinen taito
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kertoa tyydyttävästi itsestään, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan ja opiskelustaan. Opiskelija selviytyy tyydyttävästi matkustus-, ravintola-, hotelli- ja työharjoittelutilanteista Ruotsissa. Opiskelija osaa tyydyttävästi keskeiset kielioppirakenteet sekä perussanastoa. Opiskelija osaa tyydyttävästi TAMKin eri koulutusalojen yleistermistöä. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi keskeisiä kielioppirakenteita, kuten: verbit, prepositiot, substantiivit ja persoona- ja possessiivipronominit, lukusanat, järjestysluvut, passiivi, det- ja man-pronominit, kysymyssanat, adjektiivit, adverbit, partisiipit ja sanajärjestys.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kertoa hyvin itsestään, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan ja opiskelustaan. Opiskelija selviytyy hyvin matkustus-, ravintola-, hotelli- ja työharjoittelutilanteista Ruotsissa. Opiskelija osaa hyvin keskeiset kielioppirakenteet sekä perussanastoa. Opiskelija osaa hyvin TAMKin eri koulutusalojen yleistermistöä. Opiskelija hallitsee hyvin keskeisiä kielioppirakenteita, kuten: verbit, prepositiot, substantiivit ja persoona- ja possessiivipronominit, lukusanat, järjestysluvut, passiivi, det- ja man-pronominit, kysymyssanat, adjektiivit, adverbit, partisiipit ja sanajärjestys.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kertoa kiitettävästi itsestään, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan ja opiskelustaan. Opiskelija selviytyy kiitettävästi matkustus-, ravintola-, hotelli- ja työharjoittelutilanteista Ruotsissa. Opiskelija osaa kiitettävästi keskeiset kielioppirakenteet sekä perussanastoa. Opiskelija osaa tyydyttävästi TAMKin eri koulutusalojen yleistermistöä. Opiskelija hallitsee kiitettävästi keskeisiä kielioppirakenteita, kuten: verbit, prepositiot, substantiivit ja persoona- ja possessiivipronominit, lukusanat, järjestysluvut, passiivi, det- ja man-pronominit, kysymyssanat, adjektiivit, adverbit, partisiipit ja sanajärjestys.