The Quality and Impressiveness of Social Services (5cr)
Code: 7Z00EL14-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 31.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.10.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student:
- Is able to define concept of quality and its dimensions in social services
- knows the principles and process of quality management
- is able to define the concept of effectivity
- is able to independently design quality assurance process and analyze it critically
- knows and identifies the possibilities and limitations for measuring effectivity
Content (course unit)
Contents
Definitions of quality
Quality management, process and methods
The concept of effectivity and impact and related concepts
Impact assessment and its special features in social service and social work
Impact assessment process and its phases (objects, solution, output, result, impact)
Impact assessment as part of decision making process and quality assessment process as part of action
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student knows the principals of quality assurance. Student is able to design impact assessment process and its phases and knows the key methods of assessment in social work field. Student recognizes the importance of quality assurance and impact assessment as part of decisionmaking process and action.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student is able to apply the principals of quality assurance. Student is able to design impact assessment process and its phases and knows the key methods of assessment in social work field. Student is able to analyze the meaning of quality assurance and impact assessment as part of decision making process and action.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student is able to apply and analyze the principals of quality assurance. Student is able to design and develop impact assessment process and its phases and is able to apply and develop assessment methods in his/her work in social work filed. Student is able to argue the use of quality assurance and impact assessment as part of decisionmaking process and embed assessment in the activity. recognizes the importance of quality assurance and impact assessment as part of decision making
Location and time
Ennakkotehtävän palautus 7.9.2020
10.9 ap orientaatio, tavoitteet, arviointikriteerit, ennakkotehtävän purku, laatu
8.10 ip asiantuntijapuheenvuoro, vaikuttavuus
6.11 esitykset + opponointi/ väittely, kohti uutta
Assessment scale
0-5
Learning materials
ks. Moodle
Student workload
Lähiopetus 16 tuntia
Ohjaustunit 8 tuntia
itsenäisen työn osuus 111 tuntia
Completion alternatives
Ei ole
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tietää laadunhallinnan periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella vaikuttavuuden arviointiprosessin eri vaiheet (tavoite, ratkaisu, tuotos, muutos, vaikutus) sekä tietää vaikuttavuuden arvioinnin keskeiset menetelmät sosiaalialalla. Opiskelija tunnistaa laadunhallinnan ja vaikuttavuuden arvioinnin merkityksen osana päätöksentekoa ja osana toimintaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa laadunhallinnan periaatteita. Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella vaikuttavuuden arviointiprosessin eri vaiheet (tavoite, ratkaisu, tuotos, muutos, vaikuttavuus) sekä osaa soveltaa vaikuttavuuden arvioinnin keskeisiä menetelmiä sosiaalialalla. Opiskelija osaa arvioida laadunhallinnan ja vaikuttavuuden arvioinnin merkitystä osana päätöksentekoa ja osana toimintaa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa ja arvioida laadunhallinnan periaatteita. Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella ja kehittää vaikuttavuuden arviointiprosessin eri vaiheita (tavoite, ratkaisu, muutos, vaikuttavuus) sekä osaa soveltaa ja kehittää omalta osaltaan vaikuttavuuden arvioinnin menetelmiä sosiaalialalla. Opiskelija osaa perustella laadunhallinnan ja vaikuttavuuden arvioinnin tulosten käytön osana päätöksentekoa ja viedä arvioinnin osaksi toimintaa.