Marginalisation and Social Policy (3 cr)
Code: 7S00EM58-3002
General information
- Enrolment period
- 11.08.2020 - 30.11.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 30.11.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Niemi
- Course
- 7S00EM58
Objectives (course unit)
Familiarize yourself with the basic concepts of social policy Is aware of the Finnish social policy system Can recognize differences between the welfare state and the welfare society Identifies current issues in social policy and social issues Ability to analyze inequalities and disadvantaged structures and processes at regional, national and international level
Content (course unit)
welfare models
Universal social security
Impact of inequality
Topical Social Science Research
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Can identify and define phenomena related to the field and basic concepts and theory. The relationship to knowledge is largely telling and descriptive.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
To structure relationships between phenomena and concepts in the field. Can apply concepts and theory in a structured way. Has a reflection of his / her experiences and views in relation to theory and professional skills. Relationship to knowledge self-extract, problematization involved.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Understand wide-ranging entities and the relationships between them. Analyze theory and practice and the relationships between phenomena. Combines pedagogical competence with professional context. Creative, developing, innovative approach. The relationship to knowledge is analytical, argumentative and analytical.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned Student's Learning Objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete or / and incorrect. Relationship to knowledge borrowing.
Location and time
Yksilötentti on mahdollista suorittaa ajanjaksolla 1.9.-30.11.2020. Katso lisätietoja Moodlesta.
Exam schedules
Jos tentin uusiminen on tarpeen, ole hyvä ja ota yhteyttä tentaattoriin.
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu kirjatenttiin.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
yksilötentti Moodlessa 1.9.-30.11.2020.
Uusintatentti järjestetään 18.1.-24.1.2021 Moodlessa.
Learning materials
Juho saari (2015) Huono-osaiset: elämän edellytykset yhteiskunnan pohjalla. Gaudeamus 2015.
Kestilä & Karvonen (toim.) Suomalaisten hyvinvointi 2018. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Lisätietoja kirjojen saatavuudesta löytyy Moodlesta.
Student workload
Kirjojen luku (n. 400 sivua) ja ilmiöiden jäsentäminen itsenäisesti.
Tenttiin valmistautuminen.
Tentti.
Content scheduling
Yksilötentti Moodlessa aikavälillä 1.9.-30.11.2020 opiskelijan oman aikataulun mukaisesti. Lisätietoja tenttimisestä löydät Moodlesta.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja, suoritetaan kirjatenttinä.
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
-
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista ja/tai virheellistä. Suhde tietoon lainaava.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon: itsenäinen ote, problematisointia mukana.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää pedegogista osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon: erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen.