Client Work Methods I (5 cr)
Code: 7S00EL50-3003
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 29.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 25.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Sanna Keskikuru
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Person in charge
- Minna Putous
- Course
- 7S00EL50
Objectives (course unit)
- knows the process of dialogic encounter and how to promote it at different stages of the process
- knows the main theoretical basics of supervision work
- is able to plan and carry out guidance work in a purposeful manner applying the principles of dialogue in different guidance situations with individuals and groups
- understand the importance of information management and recording in customer work
- get an idea of the potential of digital services in social work
Content (course unit)
- own communication and persistence
- resource and solution oriented work
- basics of group dynamics from the point of view of steering
- meeting and supporting a customer in crisis
- service-driven approach
- early intervention
- recording
- digital services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
- can identify and define basic concepts. Knowledge is descriptive and determinative.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
- structure the relationship between key concepts and phenomena
- can apply concepts and theory in a structured way
- reflect on their own experience and learning in relation to the objectives of the course
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
- understand horizontal entities and the relationships between them
- combine and analyze information in a professional context
- demonstrates sound and developing competence in one's own thinking and in the social field
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Rejected (0)
Knowledge objectives are not or only partially achieved. Content management is inconsistent and incomplete and / or incorrect. The relationship to knowledge is borrowing.
Exam schedules
2.4 klo13-16.30 Ryhmätentti
22.4 klo8.30-9.30 Tenttipalaute (pakollinen)
Assessment methods and criteria
- Läsnäolokerrat pakollisia (Hyväksytty/Hylätty)
- Ryhmätentti (0-5)
- Videointitehtävä (Hyväksytty/Hylätty)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot, alustukset
- työelämävierailijat
- harjoitukset
- videointi
- yhteistoiminnallinen oppiminen, ryhmätyöskentely
- reflektointi
- Kirjallisuuteen perehtyminen
Learning materials
-Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.Tallinna. (HUOM! Tenttiin eivät tule luvut 7-8)
- Näkki P., Sayed T. 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita Publishing (Oy)
Student workload
135 tuntia
Lähiopetuskerrat = 40 tuntia
Tenttikirjallisuus = 95 tuntia
Content scheduling
20.1 klo9-12 R1 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Sanna)
20.1 klo9-12 R2 Aloitusinfo + Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta 1
21.1 klo13-16 R2 Asiakastyö sosiaalialan kontekstissa (Sanna)
21.1 klo9-12 R2 Aloitusinfo + Ryhmädynamiikka ryhmänohjauksen näkökulmasta 1
3.3 klo9-12 R1 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen
3.3 klo9-12 R2 Validoiva työote
5.3 klo9-12 R2 Ammatillinen vuorovaikutus, yhteistyösuhteen luominen
5.3 klo9-12 R1 Validoiva työote
31.3 klo9-12 R1 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa
31.3 klo9-12 R2 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1 (Sanna)
2.4 klo9-12 R2 Voimavarasuuntautunut lähestymistapa
2.4 klo9-12 R1 Palveluohjauksellinen työote ja varhainen puuttuminen 1 (Sanna)
2.4 klo13-16.30 Ryhmätentti (kaikki)
22.4 klo9-9.30 Tenttipalaute (pakollinen)
25.5 klo9-16 Ammatillisten työmenetelmien harjoittelua ja reflektointia (Sanna + Minna + Riikkaelina)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy tabulasivuilta