Skip to main content

Becoming a Bachelor of Social Services (4 cr)

Code: 7S00EL24-3004

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 29.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Santala
Raija Yliniemi
Person in charge
Juha Santala
Course
7S00EL24

Objectives (course unit)

Student
- is able to analyze one's own identity in general and in relation to social values, ethical principles and work
- is able to analyze one's own starting points and activity as a self-directed actor and learner
- can reflect alone and with others

Content (course unit)

- My life history, self-image and identity, professional growth, social competencies, social work values, ethics and human perception - -
- Self-directed learner, socio-constructivist learning, active agency, self-acceptance, intrinsic motivation
- Self-assessment and reflection skills, listening, appreciating and respecting others' views as part of one's own thinking, receiving and giving feedback
- Collaboration, group dynamics, interaction skills in meeting people and customers

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned:
The student examines his / her own knowledge and growth regarding the content of the course at a general and descriptive level

Admitted:
The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising

Location and time

Kokonaisuus kestää vuoden 2020. Kontaktiopetus lukujärjestyksessä.

Evaluation methods and criteria

Kokonaisuuden hyväksytysti suorittaminen vaatii
a)osallistumista tunneille,
b) valokuvatehtävän tekemistä
c) ammatillisen kasvun portfolion tekemistä ja portfolion esittämisen joulukuussa 2020.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Keskustelu/dialogi
Päiväkirjasta portfolioksi prosessi
Valokuvatyöskentely
Kotiryhmät

Learning materials

AMMATILLISEN KASVUN TEEMAT
OMA IDENTITEETTI
Kuka minä olen, ennen oppimista on tehtävä omat käsitykset näkyviksi - kehitymme lähtökohtamme tuntevasta näkemykselliseksi ja vahvan oman asenteen omaavaksi. On tunnettava hyväksyttävä itsensä, vahvuutensa ja heikkoutensa sekä elämäntarinansa, jotta voi kohdata asiakkaan ja hänen elämänsä.
REFLEKTIIVISYYS
Oppimisen, ammatillisen kasvun ja työssä kehittymisen sekä laadukkaan asiakastyön edellytys on kyky analysoida ja tarkastella kriittisesti asioita eri tasoilla - kehitymme itsereflektion taidoista yhteiskuntatason kriittiseen ja vapauttavaan asenteeseen...
ITSEOHJAUTUVUUS
Itseohjautuva oppija tuntee itsensä ja omaa monia kasvuun sekä ammatillisuuteen liittyviä perusominaisuuksia ja taitoja - kehitymme ohjatuista toimijoista itseohjautuviksi yksilöiksi. Esim. Millainen oppija olen, olenko aktiivinen, tunnenko itseni ja mikä motivoi minua sisäisesti tähän vaativaan ammattiin?
VUOROVAIKUTUS
Sosionomin vahvin ja keskeisin osaamisalue sekä asiakastyön ydin - kehitymme ryhmän jäsenestä verkostotyön tekijäksi. Esim. Millainen olen omassa opiskelijaryhmässäni ja opiskelijayhteisösä?
AMMATTIETIIKKA
Sosiaalialan työn perusta ja lähtökohta - kehitymme oman eettisyyden tiedostamisesta eettisyyden edistämiseen ja eettisten epäkohtien korjaamiseen yhteiskunnallisesti...
SOSIONOMIN AMMATTI-IDENTITEETTI
Arvioimme vähitellen ja yksilöllisesti etenevää kasvuamme sosiaalialan ammattilaiseksi eli sosionomiksi - kehitymme sosionomi yksilöstä sosionomi kehittäjiksi ja vaikuttajiksi.
Kuka minä olen, ennen oppimista on tehtävä omat käsitykset näkyviksi - kehitymme lähtökohtamme tuntevasta näkemykselliseksi ja vahvan oman asenteen omaavaksi. On tunnettava hyväksyttävä itsensä, vahvuutensa ja heikkoutensa sekä elämäntarinansa, jotta voi kohdata asiakkaan ja hänen elämänsä.
REFLEKTIIVISYYS
Oppimisen, ammatillisen kasvun ja työssä kehittymisen sekä laadukkaan asiakastyön edellytys on kyky analysoida ja tarkastella kriittisesti asioita eri tasoilla - kehitymme itsereflektion taidoista yhteiskuntatason kriittiseen ja vapauttavaan asenteeseen...
ITSEOHJAUTUVUUS
Itseohjautuva oppija tuntee itsensä ja omaa monia kasvuun sekä ammatillisuuteen liittyviä perusominaisuuksia ja taitoja - kehitymme ohjatuista toimijoista itseohjautuviksi yksilöiksi. Esim. Millainen oppija olen, olenko aktiivinen, tunnenko itseni ja mikä motivoi minua sisäisesti tähän vaativaan ammattiin?
VUOROVAIKUTUS
Sosionomin vahvin ja keskeisin osaamisalue sekä asiakastyön ydin - kehitymme ryhmän jäsenestä verkostotyön tekijäksi. Esim. Millainen olen omassa opiskelijaryhmässäni ja opiskelijayhteisösä?
AMMATTIETIIKKA
Sosiaalialan työn perusta ja lähtökohta - kehitymme oman eettisyyden tiedostamisesta eettisyyden edistämiseen ja eettisten epäkohtien korjaamiseen yhteiskunnallisesti...
SOSIONOMIN AMMATTI-IDENTITEETTI
Arvioimme vähitellen ja yksilöllisesti etenevää kasvuamme sosiaalialan ammattilaiseksi eli sosionomiksi - kehitymme sosionomi yksilöstä sosionomi kehittäjiksi ja vaikuttajiksi.
Englanniksi

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kokonaisuuden hyväksytysti suorittaminen vaatii osallistumista tunneille ja ammatillisen kasvun portfolion tekemistä ja portfolion esittämisen joulukuussa 2020.

Go back to top of page