Skip to main content

Encountering Clients of Social Services (3 cr)

Code: 7S00EL26-3001

General information


Enrolment period
02.07.2020 - 27.02.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2020 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Sanna Keskikuru
Ulla-Maija Takkunen
Eeva-Mari Miettinen
Minna Nurminen
Course
7S00EL26

Objectives (course unit)

Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.

Content (course unit)

- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

-

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising

Location and time

1.9.2020-31.5.2021

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu kolmeen kokonaisuuteen:
1) PAKOLLISET ja AKTIIVISET läsnäolot lähikerroilla - pakollisten poissaolojen osalta sovitaan mahdollisista korvaavuuksista oman pienryhmäopettajan JA ryhmän kanssa
2) pienryhmien oman yhteisöprojektin ja kontaktikerran suunnitteluun, toteutukseen JA esittämiseen osallistuminen aktiivisesti
3) henkilökohtaisen ammatillisen kasvun yhteenvedon hyväksytty tekeminen ja esittäminen opintojakson tavoitteet täyttäen

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

- pienryhmäpedagogiikka
- yhteistoiminnallisuus
- osallinen, kokemuksellinen ja dialoginen pedagogiikka
- prosessityöskentely (oman kasvun analyysi ammatillisen kasvun teemojen ja ryhmäprosessin kautta)
Vuosi koostuu sisällöllisesti ensimmäisen vuoden tapaan henkilökohtaisen kasvuprosessin dokumentoinnista vuoden aikana sekä vapaamuotoisesta portfolionyhteenvedosta ja esittelystä lukuvuoden päätteeksi.
2. lukuvuotena lähdemme viemään ryhmäprosesseja eteenpäin ammatillisen kasvun kuvion teemojen mukaisesti TOIMIMALLA. Pienryhmät suunnittelevat, toteuttavat ja raportoivat yhteisöprojektin, jossa opetellaan mm. Suunnitelmallisuutta, ja reflektointia toiminnan eri vaiheissa.

Learning materials

-henkilökohtaista kasvua ohjaavat materiaalit
-ennakkotehtävätekstit
-muu tarvittava materiaali

Student workload

Kokonaisuus: 3 op = 81 h
Lähiopetus: 56 h = 2 op
Itsenäinen kasvun prosessointi+ryhmätuotoksen teko+lähikertojen alustukset tms.: 25 h = 1 op

Content scheduling

Syyskuu: Tavoitteellisuus, reflektio ja motivaatio
Ennakkotehtävänä lukuaineisto tavoitteellisuudesta/tavoitteiden asettamisesta
1.9. klo 9-12 YHTEINEN ALOITUS, ZOOM
katsaus vuoteen toteutus, toimintaa yhdessä, "oppimissopimukset" ennakkotehtävänä tavoitteiden asettaminen opiskeluvalmiudet

Välitehtävä: lukutehtävä reflektio/motivaatio( moodle-seuranta) , oppimissopimus itselle/opettajalle
21.9. klo 9-12 Yhteisöprojektin suunnittelu,
1. Reflektio ja motivaatio, Yhteisöprojektin suunnittelu

22.9. klo 9-12 Yhteisöprojektit itsenäisesti
5.10 klo 9-12 Yhteisöprojektit itsenäisesti
6.10 klo 13-16 Yhteisöprojektit itsenäisesti

Lokakuu
20.10. klo 9-12 LÄHIOPETUS / HYBRIDI suunnittelu check-point. Tarkennellaan suunnitelmat, sparrataan!
22.10 klo 13-16 Tutor-ryhmä tapaamisen suunnittelu itsenäisesti

Marraskuu (kaksi tapaamista, joista toinen vuosikurssien kohtaaminen)
2.11. klo 9-12 Pienryhmät suunnittelevat kerran sisällön (Mitä tarvitsette tässä kohtaa)
23.11. klo 9-12 Vuosikurssien kohtaaminen 19SO+20SO, A-P:n pohja

Joulukuu (joulujuhla)

9.12. Joulujuhla

Tammikuu (vuoden 2021 aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
-yhteisöprojektien loppuun saattaminen ja raportointi 31.1.2021 mennessä

Helmikuu
-projektien esittely, auttajan varjo

Maaliskuu
-harjoitteluorientaatio

Huhtikuu
-Harjoittelun välireflektio

Toukokuu
-Portfolioiden palautukset, kauden päätös

Completion alternatives

Opintojaksoa ei voida lukea hyväksi, eikä suorittaa muilla tavoilla.

Practical training and working life cooperation

Pienryhmien Yhteisöprojektit on sidottu työelämään ja prosessi dokumentoidaan visuaaliseen muotoon, toteutetaan konkreettisesti viimeistään alkuvuodesta 2021. Projekti esitellään helmikuussa 2021 19SO vuosikurssille ja digitaaliset esitykset palautetaan moodleen somekanavissa julkaisua varten.
Pienryhmätyöskentelyä hyödynnetään myös kevään harjoittelun ja viimeisten harjoittelujen osalta henkilökohtaisen osaamisen ja kasvun suunnittelussa.

Further information

-Poissaolot sovittava etukäteen
-Oppimisympäristönä ryhmän kotisivu moodlessa https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=1507

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- osaa jäsentää oman identiteetin merkitystä ja sosionomin roolia eettisessä asiakastyössä
- osaa reflektoida toimintaansa eri vaiheissa sekä teorian ja käytännön yhteyksiä asiakastyössä
- osaa arvioida omaa suunnitelmallisuuttaan ja yhteistyökykyisyyttään
- osaa analysoida itseään asiakkaan kohtaajana sekä työyhteisön jäsenenä.

Go back to top of page