Encountering Clients of Social Services (3 cr)
Code: 7S00EL26-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 27.02.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2020 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Sanna Keskikuru
- Ulla-Maija Takkunen
- Eeva-Mari Miettinen
- Minna Nurminen
- Course
- 7S00EL26
Objectives (course unit)
Student
- can analyze the significance and role of one's own and professional identity in ethical client work
- is able to reflect the systematic nature of his / her work and the connections between theory and practice in client work
- is able to analyze himself / herself as the client's ethical and professional face, as well as his / her ability to work as an actor, learner and member of the work community.
Content (course unit)
- Attitudes and prejudices, emotions, coping, professional boundaries, exclusion, disadvantage, equality, inclusion
- Reflection before, during and after operations, theoretical reflection
- Dialogue, work community skills
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
-
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Abandoned: The student examines his / her own skills and growth in the content of the course at a descriptive and general level Admitted: The student reflects on his / her growth and knowledge through the contents of the course, substantiating and theorising
Location and time
1.9.2020-31.5.2021
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu kolmeen kokonaisuuteen:
1) PAKOLLISET ja AKTIIVISET läsnäolot lähikerroilla - pakollisten poissaolojen osalta sovitaan mahdollisista korvaavuuksista oman pienryhmäopettajan JA ryhmän kanssa
2) pienryhmien oman yhteisöprojektin ja kontaktikerran suunnitteluun, toteutukseen JA esittämiseen osallistuminen aktiivisesti
3) henkilökohtaisen ammatillisen kasvun yhteenvedon hyväksytty tekeminen ja esittäminen opintojakson tavoitteet täyttäen
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
- pienryhmäpedagogiikka
- yhteistoiminnallisuus
- osallinen, kokemuksellinen ja dialoginen pedagogiikka
- prosessityöskentely (oman kasvun analyysi ammatillisen kasvun teemojen ja ryhmäprosessin kautta)
Vuosi koostuu sisällöllisesti ensimmäisen vuoden tapaan henkilökohtaisen kasvuprosessin dokumentoinnista vuoden aikana sekä vapaamuotoisesta portfolionyhteenvedosta ja esittelystä lukuvuoden päätteeksi.
2. lukuvuotena lähdemme viemään ryhmäprosesseja eteenpäin ammatillisen kasvun kuvion teemojen mukaisesti TOIMIMALLA. Pienryhmät suunnittelevat, toteuttavat ja raportoivat yhteisöprojektin, jossa opetellaan mm. Suunnitelmallisuutta, ja reflektointia toiminnan eri vaiheissa.
Learning materials
-henkilökohtaista kasvua ohjaavat materiaalit
-ennakkotehtävätekstit
-muu tarvittava materiaali
Student workload
Kokonaisuus: 3 op = 81 h
Lähiopetus: 56 h = 2 op
Itsenäinen kasvun prosessointi+ryhmätuotoksen teko+lähikertojen alustukset tms.: 25 h = 1 op
Content scheduling
Syyskuu: Tavoitteellisuus, reflektio ja motivaatio
Ennakkotehtävänä lukuaineisto tavoitteellisuudesta/tavoitteiden asettamisesta
1.9. klo 9-12 YHTEINEN ALOITUS, ZOOM
katsaus vuoteen toteutus, toimintaa yhdessä, "oppimissopimukset" ennakkotehtävänä tavoitteiden asettaminen opiskeluvalmiudet
Välitehtävä: lukutehtävä reflektio/motivaatio( moodle-seuranta) , oppimissopimus itselle/opettajalle
21.9. klo 9-12 Yhteisöprojektin suunnittelu,
1. Reflektio ja motivaatio, Yhteisöprojektin suunnittelu
22.9. klo 9-12 Yhteisöprojektit itsenäisesti
5.10 klo 9-12 Yhteisöprojektit itsenäisesti
6.10 klo 13-16 Yhteisöprojektit itsenäisesti
Lokakuu
20.10. klo 9-12 LÄHIOPETUS / HYBRIDI suunnittelu check-point. Tarkennellaan suunnitelmat, sparrataan!
22.10 klo 13-16 Tutor-ryhmä tapaamisen suunnittelu itsenäisesti
Marraskuu (kaksi tapaamista, joista toinen vuosikurssien kohtaaminen)
2.11. klo 9-12 Pienryhmät suunnittelevat kerran sisällön (Mitä tarvitsette tässä kohtaa)
23.11. klo 9-12 Vuosikurssien kohtaaminen 19SO+20SO, A-P:n pohja
Joulukuu (joulujuhla)
9.12. Joulujuhla
Tammikuu (vuoden 2021 aikataulut tarkentuvat myöhemmin)
-yhteisöprojektien loppuun saattaminen ja raportointi 31.1.2021 mennessä
Helmikuu
-projektien esittely, auttajan varjo
Maaliskuu
-harjoitteluorientaatio
Huhtikuu
-Harjoittelun välireflektio
Toukokuu
-Portfolioiden palautukset, kauden päätös
Completion alternatives
Opintojaksoa ei voida lukea hyväksi, eikä suorittaa muilla tavoilla.
Practical training and working life cooperation
Pienryhmien Yhteisöprojektit on sidottu työelämään ja prosessi dokumentoidaan visuaaliseen muotoon, toteutetaan konkreettisesti viimeistään alkuvuodesta 2021. Projekti esitellään helmikuussa 2021 19SO vuosikurssille ja digitaaliset esitykset palautetaan moodleen somekanavissa julkaisua varten.
Pienryhmätyöskentelyä hyödynnetään myös kevään harjoittelun ja viimeisten harjoittelujen osalta henkilökohtaisen osaamisen ja kasvun suunnittelussa.
Further information
-Poissaolot sovittava etukäteen
-Oppimisympäristönä ryhmän kotisivu moodlessa https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=1507
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- osaa jäsentää oman identiteetin merkitystä ja sosionomin roolia eettisessä asiakastyössä
- osaa reflektoida toimintaansa eri vaiheissa sekä teorian ja käytännön yhteyksiä asiakastyössä
- osaa arvioida omaa suunnitelmallisuuttaan ja yhteistyökykyisyyttään
- osaa analysoida itseään asiakkaan kohtaajana sekä työyhteisön jäsenenä.