Welding, Sheet Metal Work and Foundry Engineering (4 cr)
Code: 5K00CW64-3002
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 11.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 22.04.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Mechanical Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Mechanical Engineering
Objectives (course unit)
Student can compare welding and casting to each other in order to find most economical production method. Additionally he knows different welding and casting methods and materials used in them and is able to find the best one of them to be used in actual case. Student also can design a component which is suitable to be manufactured by welding and/or casting.
Exam schedules
Tentti pidetään lähituntien loppupuolella svittuna aikana. Normaalit uusintamahdollisuudet.
Evaluation methods and criteria
Arviointi tunneilla esiteltyjen tehtävien ja lopputentin perusteella.
Numerot 1-5 tehtävien ja tenttiosaamisen perusteella. Hylätty kurssisuoritus (0) erillisen selostuksen mukaan katso alempana.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, luennot ja harjoitukset
Learning materials
Teräsrakenteiden suunnitteluohjeita parempaan valmistettavuuteen (saatavana verkossa)
Euro-Inox: Ruostumattoman teräksen muovaamisen mahdollisuudet (saatavana verkossa)
Terästen hitsaus (OVAKO, saatavana verkossa)
Valuatlas (saatavana verkossa)
ja muu opettajan kokoama materiaali, joka julkaistaan kurssin edetessä Tabulassa.
Further information
KEVÄÄN 2020 KURSSIN TOTEUTUSTA KOSKEVAT HUOMAUTUKSET:
1. Koronapandemian vuoksi Suomen hallitus on määrännyt maaliskuusta 2020 lähtien erityistoimia, jotka ovat voimassa toistaiseksi ja vaikuttavat käytännössä tämän kurssin toteutuskerran loppuun asti.
2. Kohdassa yksi mainitun määräyksen ja kyseisten erityistoimien vuoksi maaliskuun puolen välin jälkeen kaikki lähiopetus on keskeytetty ja korvattu erilaisilla etäopetusmenetelmillä. Nämä erityistoimet vaikuttavat kurssin alkuperäiseen ohjelmaan, harjoitustöiden määrään ja arviointiin, kurssin loppukokeeseen ja siten myös kurssin arvosanan muodostukseen.
3. Tähän toteutussuunnitelmaan ennen kurssin aloitusta kirjattuja asioita ei ole mainittujen erityistoimien vuoksi muutettu. Sen sijaan kurssi toteutetaan kohdan yksi antaman viitekehyksen mukaisesti. ESIMERKKI: Alkuperäisessä toteutussuunnitelmassa mahdollisesti mainittuja lähiopetustuntien kappalemääriä ei ole tilanteen johdosta muutettu, sovelletaan mahdollisuuksien mukaan etäopetusmetodeja toteutussuunnitelmassa mainitun lähiopetuksen korvaajana.
3.4.2020 Sakari Lepola
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa vähäisen kiinnostuksensa laiminlyömällä lähiopetuksen ja tehtävät. Ei osallistu opetukseen tai osallistuminen on vähäistä, joka yleensä myös johtaa heikkoon suoriutumiseen kurssin tehtävissä ja tentissä. Myös puuttuva harjoitustehtävien palautus voi aiheuttaa kurssin suorituksen hylkäämisen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tunnistaa kurssilla läpikäytyjen valmistusmenetelmien tärkeimmät periaatteet, peruskäsitteistön ja ilmiöt. Opiskelija on riittävän motivoitunut, ottaakseen vastuun omasta suoriutumisestaan, osaa toimia ryhmässä sekä antaa ja vastaanottaa palautetta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee hyvin kurssilla käytyjen valmistusmenetelmien tärkeimmät periaatteet, peruskäsitteistön ja ilmiöt, sekä kykenee perustelemaan ja soveltamaan oppimaansa. Opiskelija on selvästi motivoitunut, ottaa vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta sekä osaa rakentavasti antaa ja vastaanottaa palautetta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tietää ja ymmärtää laaja-alaisesti kurssilla käytyjen valmistusmenetelmien tärkeimmät periaatteet, peruskäsitteistön ja ilmiöt. Opiskelija osaa paitsi perustella ja soveltaa oppimaansa, myös kriittisesti arvioida omia ratkaisujaan. Opiskelija on erittäin motivoitunut, ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta sekä osaa hyödyntää palautetta systemaattisesti ammatillisen kasvun välineenä.