Environmental Geotechnique (3 cr)
Code: 5R00BE76-3006
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 13.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.01.2020 - 13.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
ims
Based on the principles of sustainable development, the students plan and build soil structures and foundations from refined soils and industrial by-products. They know how to exam pollution of soil and how clean harmful compositions out from soil. They know the working time and permanent environmental effects. The students especially focus on the factors of water permeability of soils.
Content (course unit)
The students know the effects of ground and foundations engineering to soils, bedrock, waterways and groundwater. They know how to prevent the effects during and after the building periods. They know the functions of protection and isolation layers. They know how to use left-over soil. They know how to improve soil. They know how to use industrial by-products in the structures. They know the sustainability model and the sustainable development of the soil structures.
Location and time
Yksi tapaamiskerta tammikuun alkupuolella, jossa kerrotaan opintojakson pelisäännöt ja deadlinet.
Exam schedules
Ei erillistä tenttiä, jokaiseen aihepiiriin kuuluu pakollisia tehtäviä, jotka on suoritettava hyväksytysti annetussa aikataulussa.
Evaluation methods and criteria
Kukin aihepiiri sisältää arvioitavia tehtäviä ja näiden periaate on, että kaikki tehtävät arvioidaan kokonaisella arvosanalla (0-5) ja lopullinen arvosana muodostuu eri osa-alueiden painotusten perusteella:
- harjoitustyö (30 %)
- pilaantuneet maa-ainekset (20 %)
- pohjaveden suojausrakenteet (10%)
- jätteenkäsittelykeskukset (15%)
- uusiotuotteet (15 %)
- hiilidioksidipäästöt ja sekalaiset aiheet (10 %)
Opiskelija voi jättää yhden aihepiirin tekemättä, jolloin tämä huomioidaan keskiarvoa laskettaessa arvosanalla 0.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
verkko-opiskelu: monivalinta- ja raahaustehtäviä, täydennystehtäviä, raportin kirjoittamisia yms
Learning materials
Esitetään kunkin aihepiirin yhteydessä Tabulassa.
Student workload
Itseopiskelua 3 op, eli noin 80 h opiskelua.
Content scheduling
Opintojakson aihepiirijako ja deadlinet
Kurssin sisältö & tavoitteet; harjoitustyö (19.1.2020) (30 %)
1. Pilaantuneet maa-ainekset (2.2.2020) (20 %)
2. Pohjaveden suojausrakenteet (23.2.2020) (10%)
3. Jätteenkäsittelykeskukset (23.2.2020) (15%)
4. Uusiotuotteet (5.4.2020) (15 %)
5. Hiilidioksidipäästöt ja sekalaiset aiheet (5.4.2020) (10 %)
Completion alternatives
ei ole
International connections
-
Further information
yhteydenotot: anne.kasari@tuni.fi
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
osasuorituksia puuttuu
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arvioitavien tehtävien painostusten perusteella arvosana on 1-2,49. Tällöin opiskelija tietää hajanaisia asioita opintojakson aihepiireistä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arvioitavien tehtävien painotusten perusteella arvosana on 2,5-4,49. Tällöin opiskelija tietää pilaantuneiden maiden tutkimus- ja korjausmenetelmät, ymmärtää kaatopaikkojen sijoittamiseen liittyvät kriteerit. Lisäksi opiskelija tietää kaatopaikan pinta- ja pohjarakenteet ja näiden merkityksen kaatopaikan ympäristövaikutuksissa sekä jätteiden käytön periaatteet maarakentamisessa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arvioitavien tehtävien painosten perusteella arvosana on > 4,5. Tällöin opiskelijalla on hyvä tietämys kaikista opintojakson aihepiireistä (kohdassa sisällön jaksotus kerrottu).