Traffic Technigues, Advanced Skills (3 cr)
Code: 5R00BE74-3006
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 21.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2020 - 13.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
Opiskelija tuntee liikennesuunnittelun käsitteistön, tavoitteet ja ongelmat sekä yhdyskunnan liikennejärjestelmän suunnitteluperiaatteet ja liikenteen ja maankäytön suunnittelun yhteyden. Hän ymmärtää eri osapuolten ja eri sektorisuunnittelijoiden yhteistoiminnan merkityksen liikennejärjestelmän toimivuudelle ja liikenneturvallisuudelle. Hän osaa laatia pieniä liikenteellisiä suunnitelmia ja tehdä yksinkertaisia liikennetaloudellisia laskelmia. Hän on tutustunut myös liikennesuunnittelun vaikutusten arviointiin.
Content (course unit)
Yhdyskunnan liikennejärjestelmän suunnitteluperiaatteet ja -tasot, liikenne ja maankäyttö, kevyt- ja joukkoliikenne , pysäköinti, liikenteen ohjaus, liikenneturvallisuus, huolto- ja tavaraliikenne, taajamien liikenteellinen saneeraus sekä liikennetaloudelliset laskelmat.
Location and time
1.9.2020-8.12.2020
Exam schedules
Opintojaksosta ei järjestetä tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson suorittamisessa edellytetään säännöllistä osallistumista oppitunneille. Oman harjoitustyön esittelyvuorolla sekä harjoitustyöseminaarissa läsnäolo on pakollinen. Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arvosana perustuu kurssin yhteydessä ja aikana ryhmätyönä laadittavaan ja raportoitavaan liikennesuunnitelmaan.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Etä-/lähiopetus | argumentointi | opetuskeskustelu | harjoitustyöt | raportti/työselostus | yhteistoiminnallinen oppiminen| ongelmalähtöinen opiskelu | projektityöskentely | seminaari
Learning materials
Oppimateriaali on sähköisenä Moodlessa. Lisänä on tunneilla jaettava materiaali sekä muistiinpanot.
Student workload
Etä- ja lähiopetus 20 h. Lisäksi maastotutkimuksia ja mittauksia. Normaalia suurempi itsenäisen työskentelyn osuus.
Content scheduling
Opintojakson aihepiirijako ja ohjeelliset tuntimäärät:
1. Kurssin esittely, liikennejärjestelmäsuunnittelun perusteita ja esimerkkejä, harjoitustyön anto, 2 h
2. Liikennesuunnitteluprosessi, liikenneverkot, liikennetutkimus- ja mittausmenetelmiä 2 h
3. Kenttätutkimukset, 4 h
4. Liikenneväylien esi- ja yleissuunnittelu 2 h
5. Liikenneturvallisuus, liikenteen rauhoittaminen 2 h
6. Jk+pp, Shared space, joukkoliikenne, pysäköinti 3 h
7. Toimenpidevaihtoehtojen muodostaminen 2 h
8. Liikennehankkeiden vaikutusten arviointi, kustannusarvion laadinta 3 h
9. Harjoitustyön ohjausta, harjoitustyöseminaari 4 h
Opiskelijat tekevät pääosin omalla ajallaan ryhmätyönä harjoitustyön.
Practical training and working life cooperation
Ulkopuolinen asiantuntijaluennoitsija
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitustyötä ei ole palautettu tai se ei täytä tehtävänannon vähimmäisvaatimuksia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Palautettu harjoitustyö täyttää tehtävänannon minimivaatimukset. Työssä on puutteita raportointikielen, layoutin, lähteiden käytön, suunnitelmaratkaisujen perustelujen, johdonmukaisuuden yms. suhteen.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Palautettu harjoitustyö vastaa sisällöltään tehtävänantoa: Raportin kieli on hyvää teknistä suomea. Taulukot, kuvat ja piirustukset täydentävät raporttia. Esitetyt suunnitelmaratkaisut ovat perusteltuja ja toteuttamiskelpoisia. Työ on kuitenkin raportoitu osin suppeasti, epäjohdonmukaisesti tai lähdeviittauskäytännöltään puutteellisesti.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Palautettu harjoitustyöraportti on täysin tehtävänannon mukainen. Sen kieli on virheetöntä, kuvat ja piirustukset korkealuokkaisia, layout viimeistelty, rakenne looginen ja lähdeviittauskäytäntö kattavaa ja relevanttia. Raportista välittyy aihepiirin ammatillinen osaaminen ja jopa innovatiivisuus.