Evaluation and Effectiveness of the Methods of Health Promotion (10cr)
Code: 7L00FD76-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 31.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 20.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Health Promotion
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Sari Räisänen
- Mari Laaksonen
- Hoitotyö Luennoitsija
- Hannele Palukka
- Person in charge
- Mari Laaksonen
- Course
- 7L00FD76
Objectives (course unit)
The student
- is able to apply diversely the key health promotion methods, theories and models
- is able to plan, implement and evaluate a health promotion project
Content (course unit)
Part 1: 5 cr
- Key health promotion methods and models
- Determinants of health- Human Impact Assessment (HuIA), Health Impact Assessment (HIA), Social Impact Assessment (SIA) and Environmental Impact Assessment (EIA), through health determinants
- Basics of Epidemiology
- Secondary use of health data in health promotion and information guidance
Part 2: 5 cr
- Design, implementation, evaluation and impact of health promotion activities
- Project management
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- knows the main health promotion methods, theories and models
- is able to plan and implement in a limited way a health promotion project
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- is able to apply the essential methods, theories and models of health promotion
- is able to plan, execute and concisely evaluate a health promotion project in both the national and international environments
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- can apply and analyze a wide range of key health promotion methods, theories and models and develop new ones
- is able to plan, implement, evaluate and manage a health promotion project in both the national and international environment
Exam schedules
Osa 1: oppimispäiväkirja
Osa 2: projektityö
Assessment methods and criteria
Orientaatioluennolla 15.9 klo 8.30 ja miniseminaareissa 100% läsnäolovelvollisuus.
Osa 1: Oppimispäiväkirja arvioidaan numeraalisesti. Arviointi 0-5.
Osa 2: Projektityö arvioidaan numeraalisesti. Arviointi 0-5.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
10 opintopisteen jakso sisältää luento-opetusta, ryhmätyötä, projektisuunnittelua ja toteutusta sekä arviointia, itseäistä opiskelua.
Etäpetuksena.(päivitetty 17.8)
Learning materials
Tarkentuvat syksyllä
Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen 20ytedi oppimisalustalta.
Student workload
10 op= 270 tuntia
Lähiopetusta/etäopetusta 60 h + itsenäistä työskentelyä 210 h syksyllä
Content scheduling
Osa 1: Terveyden edistäminen, sen arviointi ja vaikuttavuus
Osa 2: Terveyden edistämisen toiminnan suunnittelu, toteutus, arviointi, projektijohtaminen
Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen 20ytedi oppimisalustalta.
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
Osassa 2 suoritetaan projektityö, joka kytkeytyy työelämään
Further information
Tämä on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso (Terveyden edistäminen). Avoimen AMKin opiskelijoille on varattu 4 paikkaa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
- osaa suunnitella ja toteuttaa sekä suppeasti arvioida terveyden edistämisen projektin
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
- osaa suunnitella ja toteuttaa sekä arvioida terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
- osaa soveltaa ja analysoida monipuolisesti keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja sekä kehittää uusia
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja johtaa terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä