Skip to main content

Evaluation and Effectiveness of the Methods of Health Promotion (10cr)

Code: 7L00FD76-3001

General information


Enrolment period
02.07.2020 - 31.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 20.12.2020
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Health Promotion
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Sari Räisänen
Mari Laaksonen
Hoitotyö Luennoitsija
Hannele Palukka
Person in charge
Mari Laaksonen
Course
7L00FD76

Objectives (course unit)

The student
- is able to apply diversely the key health promotion methods, theories and models
- is able to plan, implement and evaluate a health promotion project

Content (course unit)

Part 1: 5 cr
- Key health promotion methods and models
- Determinants of health- Human Impact Assessment (HuIA), Health Impact Assessment (HIA), Social Impact Assessment (SIA) and Environmental Impact Assessment (EIA), through health determinants
- Basics of Epidemiology
- Secondary use of health data in health promotion and information guidance


Part 2: 5 cr
- Design, implementation, evaluation and impact of health promotion activities
- Project management

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student
- knows the main health promotion methods, theories and models
- is able to plan and implement in a limited way a health promotion project

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student
- is able to apply the essential methods, theories and models of health promotion
- is able to plan, execute and concisely evaluate a health promotion project in both the national and international environments

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student
- can apply and analyze a wide range of key health promotion methods, theories and models and develop new ones
- is able to plan, implement, evaluate and manage a health promotion project in both the national and international environment

Exam schedules

Osa 1: oppimispäiväkirja
Osa 2: projektityö

Assessment methods and criteria

Orientaatioluennolla 15.9 klo 8.30 ja miniseminaareissa 100% läsnäolovelvollisuus.

Osa 1: Oppimispäiväkirja arvioidaan numeraalisesti. Arviointi 0-5.
Osa 2: Projektityö arvioidaan numeraalisesti. Arviointi 0-5.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

10 opintopisteen jakso sisältää luento-opetusta, ryhmätyötä, projektisuunnittelua ja toteutusta sekä arviointia, itseäistä opiskelua.
Etäpetuksena.(päivitetty 17.8)

Learning materials

Tarkentuvat syksyllä
Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen 20ytedi oppimisalustalta.

Student workload

10 op= 270 tuntia
Lähiopetusta/etäopetusta 60 h + itsenäistä työskentelyä 210 h syksyllä

Content scheduling

Osa 1: Terveyden edistäminen, sen arviointi ja vaikuttavuus
Osa 2: Terveyden edistämisen toiminnan suunnittelu, toteutus, arviointi, projektijohtaminen
Kurssin ohjeet ja tehtävät löytyvät Moodlen 20ytedi oppimisalustalta.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

Osassa 2 suoritetaan projektityö, joka kytkeytyy työelämään

Further information

Tämä on ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon opintojakso (Terveyden edistäminen). Avoimen AMKin opiskelijoille on varattu 4 paikkaa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
- osaa suunnitella ja toteuttaa sekä suppeasti arvioida terveyden edistämisen projektin

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja
- osaa suunnitella ja toteuttaa sekä arvioida terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa soveltaa ja analysoida monipuolisesti keskeisiä terveyden edistämisen menetelmiä, teorioita ja malleja sekä kehittää uusia
- osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja johtaa terveyden edistämisen projektin sekä kotimaisessa että kansainvälisessa ympäristössä

Go back to top of page