Introduction in Production Planning and Control (5 cr)
Code: T300DI07-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 12.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.01.2020 - 30.04.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
The student knows the basics of the planning and control process of building production. The student knows how to calculate a number of plans for building construction and can calculate quantities from plans accordingly and take them from a data model. The student is able to make a construction cost estimate and a promotional price from a completed quantity list. The student is able to create a place-time schedule for a routine subject. The student knows the basics of sourcing and setting a target budget. The student knows the basics of project scheduling and cost control. The student knows the basics of project quality management and control.
Content (course unit)
Construction production planning and control process; Construction company costing; Scheduling and monitoring; Procurement planning; The basics of quality management and quality control.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student has adopted an acceptable minimum level of teaching. Students will be able to use the basics of the course and solve simple applications that are similar to the tasks being handled.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is well prepared to work independently and apply the content of the course in the future. In addition to the above, the student can apply the course units to different situations and can justify the solutions
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student has shown a special interest and interest in the course content and has achieved a high level of competence in the content of the course. In addition to the above, the student has a comprehensive understanding of the course units and their use in problem solving, as well as the ability to present and justify logically chosen solution methods.
Exam schedules
Erikseen sovittavana ajankohtana lähiopetustuntien aikana
Assessment methods and criteria
Jakson arviointi asteikolla 1-5. Monivalinta tentti ja harjoitustyö muodostavat arvosanan painotuksella 30%/ 70%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetuskeskustelu, harjoitukset, harjoitustyöt, tentti ja lähiopetus
Learning materials
Luentoaineisto ja RT-kortiston lähteet
Student workload
Lähitunteja 56,Muu opiskelijan itsenäistä työskentelyä
Content scheduling
Alustava ajankäyttö:
-johdanto, termit, käsitteet
-hankkeen osittelu ja nimikkeistöt
- tavoitehinta- ja rakennusosa-arvio
-määrälaskentaharjoitus
- kustannuslaskentatavat ja kustannustiedon hankinta
- kustannuslajit
-kustannuslaskenta, tarjoushinnan ja yksikköhintojen muodostuminen
- tarjoushinnan määräytyminen
-kokeet ja palautteet
opintojaksossa ryhmätyönä tehtävä pienryhmissä kustannuslaskentaharjoitukset sisältäen useita osioita
-rakennushankkeen tuotannonohjausjärjestelmän rakenne ja periaatteet
-aikataulutekniikat
-ATK-sovellukset ja -harjoitukset
Completion alternatives
Harjoitustyöt
Practical training and working life cooperation
Käsiteltävät asiat kustannuslaskennan ja tuotannon käytännön tehtäviä, harjoitustyöt todellisesta kohteesta
International connections
Ei ole
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hylätty harjoitustyö ja tentti. Osallistumisprosentti alle 30 %.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita kuten eri kustannuslaskennan menetelmien peruskäytön ja hallitsee kustannuslaskennan menetelmien perusteet.
Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita kuten aikataulutekniikoiden perusteet ja hallitsee aikataulusovelluksen perusteet.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa kustannuslaskennan menetelmiä erilaisiin haastavissa laskentatilanteissa ja osaa perustella ratkaisut. Opiskelija osaa myös luoda tavoitehinta-arvioita ja rakennusosa-arvioita sekä kustannuslaskelmia.
Opiskelija osaa soveltaa aikataulutekniikoita erilaisissa haastavissa aikataulutustilanteissa ja osaa perustella ratkaisut. Opiskelija osaa myös käyttää oikeaa aikataulutasoa ja tarkuutta tilanteen mukaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät.
Opiskelija osaa myös tehdä tarkat kustannuslaskelmat sekä hallitsee kustannuslaskennan kokoprosessin.
Opiskelija osaa myös tehdä realistiset aikataulut sekä rakennustuotannon ohjauksen kokoprosessin.