Skip to main content

Design Project, Multistorey Building (6cr)

Code: 5R00DD22-3001

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 31.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2020 - 01.05.2020
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Architect
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Tytti Kaitala
Elina Ritola
Juha Niemi
Minna Nyström
Jussi-Pekka Juvela
Course
5R00DD22

Objectives (course unit)

After completing the course, students know regulations and guidelines related to blocks of flats and their structures. Students can design blocks of flats of high architectural quality to urban environment and produce the related architectural designs and documents.

Students know the different HVAC and energy solutions of blocks of flats. Students can choose construction materials and structural systems for blocks of flats. Students can assess the effects of diverse structures on design of blocks of flats.

Students can deliver information needed for cost accounting and understand what construction costs consist of.

Students can work as members of the design team.

Content (course unit)

Construction legislation and guidelines.
Making of architectural designs for blocks of flats.
Architects’ working plans on blocks of flats.
Structural systems of blocks of flats and their selection and effects on design.
HVAC and energy solutions of blocks of flats.
Cost accounting for blocks of flats as regards architectural design.
Operation of construction design teams.

Prerequisites (course unit)

Design Project, City Quarter or comparable skills

Location and time

Lukujärjestyksen ja Tabulan mukaan.

Exam schedules

Ei tenttiä

Assessment methods and criteria

Harjoitustyöt
Aikataulun hallinta
Harjoitustyöt pitää palauttaa ajallaan. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.
Aktiivisuus ja läsnäolot harjoitustunneilla.
Pakollinen harjoitustyöseminaareihin osallistuminen. Harjoitustyön seminaarit ovat tärkeä osa oppimista, seminaarista pois jääminen laskee arvosanaa. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen. Poissaolosta tulee esittää lääkärintodistus.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, itsenäinen työskentely, ryhmätyöskentely, vierailuluennot, harjoitukset, työmaavierailut, tuntipäiväkirja, harjoitustyöseminaarit

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson aikana

Student workload

Opiskelijan työkuorma on 27 h / op.

Content scheduling

Kerrostalon myyntikuvien teko.
Kerrostalon rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Kerrostalon arkkitehdin työpiirustussuunnitelmat
Kerrostalon lvis- ja energiaratkaisut.
Kerrostalon kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Rakennussuunnitteluryhmän toiminta.

Completion alternatives

Ei ole.

Practical training and working life cooperation

Vierailuluennoitsijoita, työmaavierailu

International connections

Kansainvälisten vaihto-opettajien luentoja mahdollisuuksien mukaan.

Further information

Vaadittavat lähtötiedot: opettajat arvoivat, onko opiskelijalla riittävät valmiudet suorittaa kurssi. Opintojaksolla on käytössä Tabula, jossa materiaali digitaalisessa muodossa. Suunnittelu totetutetaan ArchiCad -suunnitteluohjelmalla. .

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin ryhmätyö ei onnistu. Harjoitustyön aikataulun hallinta on hyvin heikkoa ja ryhmätyötaidot hyvin puutteelliset. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu. Opiskelija on poissa harjoitustyöseminaarista ilman pätevää syytä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Harjoitustyön aikataulun hallinta on puutteellista ja ryhmätyötaidot ovat heikot.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia, ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Opiskelija on jäänyt pois harjoitustyöseminaarista. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on vain vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla, aikataulun hallinta ovat hyvät. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Myöhässä palautetun harjoitustyön arvosana on korkeintaan 3. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Harjoitustöiden aikataulutus on hallinnassa.Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat sekä osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti sekä ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.

Go back to top of page