Research Skills in Seminar Work at Early Childhood Education (4cr)
Code: 7S00DQ44-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2019 - 29.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Opiskelija
- laajentaa tietopohjaansa varhaiskasvatuksessa suunnitelmallisen tiedonhankinnan avulla
- osaa laatia kirjallisen tutkielman käyttäen tutkimuksellista otetta ja varhaiskasvatuksen ajantasaista tutkimusta lähdeaineistona
- osaa esitellä tutkielman kokonaisuuden ja keskeisen sisällön suullisesti käyttäen havaintovälineitä
Content (course unit)
- Seminaarityön aihealue liittyy varhaiskasvatukseen
- Aiempaan varhaiskasvatuksen tutkimukseen tutustuminen
- Opiskelija paneutuu itseään kiinnostavaan ilmiöön, joka liittyy lastentarhanopettajan työhön.
- Tutkielman laatiminen ko. aihepiiristä noudattaen Tamkin opinnäytetyön kirjallisen raportin oheistusta.
- Osallistuminen tiedonhankinnan opetukseen etsimällä kirjaston tietokannoista ajantasaisia tiedonlähteitä
Location and time
13.1.2020 klo 9-12 Seminaarityön ohjeistus / Piia Roos
20.1.2020 klo 9-10.30 Aiheen valinta / Piia Roos
23.1.2020 klo 13-16 Tieteellinen kirjoittaminen / Eija Lähteenmäki
28.1.2020 klo 13-14.30 Tiedonhankinta / Marja-Liisa Timperi
3.2.2020 klo 9-10.30 Tieteellisen kirjoittamisen työpaja / Eija Lähteenmäki
20.2.2020 klo 13-14.30 Tieteellisen kirjoittamisen työpaja / Eija Lähteenmäki
2.3.2020 klo 9-16 Seminaaritöiden esitykset / Piia Roos
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Kirjallinen raportti, ryhmätyö (2-3 hlöä)
Ohjaus pienryhmissä 1x 30min
Esitysseminaari / suullinen esitys
Learning materials
Tutustuminen opinnäytetyön ohjeistukseen ja arviointikriteereihin, ks. tabula
Oman aihepiirin mukainen lähdekirjallisuus (minimi 4-5 lähdettä)
Student workload
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 8 h
Tiedonhankinta (kirjasto) 1,5 h
Tieteellinen kirjoittaminen, opetus 6 h
Esitysseminaari 8 h
Itsenäinen työskentely noin 85 h
Content scheduling
Ohjeistus
Aiheen valinta
Äidinkielen ohjeistus raporttiin liittyen
Tiedonhankinta (kirjasto)
Työskentely
Esitysseminaarit 2.3.2020
Seminaaritöiden palautus viimeistään 8.3.2020
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- työn sisältö on liian suppea
- otsikointi ei vastaa lukujen sisältöä, työn kokonaisuus jäsentymätön
- paljon puutteita raportin kielielellisessä ilmaisussa ja ulkoasussa
- pohdinta erittäin puutteellinen
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin