Quantitative Research Methods, Effectiveness (incl. SPSS) (5 cr)
Code: NY00EC53-3006
General information
- Enrolment period
- 15.05.2020 - 04.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.09.2020 - 10.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
The student
- masters the research process step by step
- masters the basic knowledge of quantitative research methods
- masters the ethical aspects of quantitative research
- masters the reliability aspects of quantitative research
- is able to broadly describe the results of research
- is able to describe the process of an effectiveness study
- is able to evaluate the impact of services based on statistical tests
Content (course unit)
Quantitative research process and methodology
Preparation of the questionnaire and the use of the e-form editor Quantitative research ethics, validity and reliability
Using of the SPSS statistical program
Effectiveness study
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Approved
The student knows the basic statistical concepts and scales and is able to produce indicators from the data.
The student is able to carry out statistical tests (SPSS), interpret the results of statistical tests and draw conclusions.
Failed
The student has incomplete knowledge of the key statistical concepts, scales and indicators.
The student is unable to carry out statistical tests, interpret statistical test results and draw conclusions.
Location and time
Lähiopetuskertojen ajankohdat:
to 17.9. klo 12.30 – 15.30
ke 28.10. klo 8.30 – 15.30
to 26.11. klo 8.30 – 15.30
to 10.12. klo 8.30 – 15.30
Assessment methods and criteria
Tentti ja palautettavat opintojaksoon kuuluvat tehtävät.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Lähiopetus ja itsenäinen opiskelu sekä kirjallinen loppukoe.
Learning materials
Moodleen tuleva materiaali
Metodikirjallisuus suomeksi ja englanniksi esimerkiksi:
Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Singh, Kultar 2007. Quantitative social research methods (e-kirja)
Cutis, Elizabeth A 2013. Quantitative health research: issues and methods. (e-kirja)
Creswell, John W. 2003. Research design: qualitative, quantitative na dmixed methods approaches.
Fransess, Philip & Paap, Richard 2001. Quantitative models in marketing research. (e-kirja)
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2. kurssikirja
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Tilastollisten menetelmien kirjallisuutta esimerkiksi:
Ernvall R., Ernvall S. & Kaukkila H-S. 2002. Tilastollisia menetelmiä sosiaali- ja terveysalalle. Helsinki: WSOY.
Nummenmaa L. 2004. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki : Tammi.
SPSS-tilasto-ohjelman perustoiminnot. Moniste (TAMK).
Heikkilä, Tarja 2014. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Muijs, Daniel 2004. Doing quantitative research in education with SPSS. (e-kirja)
Cramer, Suncan 2003. Advenced quantitative data analysis. (e-kirja)
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty
Opiskelija osaa keskeiset tilastolliset käsitteet ja mitta-asteikot sekä tuottaa tunnuslukuja aineistosta.
Opiskelija osaa toteuttaa tilastollisia testejä (SPSS) ja tulkita tilastollisten testien tuloksia sekä tehdä johtopäätöksiä.
Hylätty
Opiskelijalla on puutteelliset tiedot keskeisistä tilastollisista käsitteistä, mitta-asteikoista ja tunnusluvuista. Opiskelija ei kykene toteuttamaan tilastollisia testejä, tulkitsemaan tilastollisten testien tuloksia eikä tekemään johtopäätöksiä.