Svenska inom det sociala området, skriftlig (1cr)
Code: 7S00CM67-3016
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 28.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Maija Salmi
- Course
- 7S00CM67
Objectives (course unit)
Opiskelija:
- osaa viestiä kirjallisesti ruotsin kielellä käyttämällä sosiaalialan keskeisiä termejä ja fraaseja
- ymmärtää ja osaa hyödyntää oman alansa ammatillisia artikkeleita ruotsinkielisissä julkaisuissa
- osaa kirjata ylös asiakkaan tilanteeseen liittyvät keskeiset asiat
- pystyy ylläpitämään, kehittämään ja arvioimaan omaa kielitaitoaan ja kielen oppimistaitojaan osana omaa ammattiosaamistaan
- saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kielen kirjallisen taidon
Content (course unit)
- Keskeinen sosiaalialan terminologia
- Autenttiset oman ammattialan tekstit
- Sosiaalialalle tyypillisten viestintätilanteiden harjoittelu
- Sosionomien työtehtävät ja asiakasryhmät
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen
Prerequisites (course unit)
Toisen kotimaisen kielen (ruotsin) lähtötasoksi edellytetään ylioppilastutkinnon hyväksytty suoritus (lukion B-kielen oppimäärä) tai sitä vastaavat tiedot. Lähtötaso vastaa Eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoa B1.
Location and time
9.9 - 20.10.2020 ZOOM
Exam schedules
Kirjallinen tentti 20.10.2020 , suullinen tentti samalla viikolla erillisen aikataulun mukaisesti
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, kirjallinen ja suullinen tentti, hyväksytysti palautetut kotitehtävät
Assessment scale
0-5
Learning materials
Verkkomateriaali+ opiskelijoiden tuottama materiaali
Student workload
3 op
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYYDYTTÄVÄ 1 (taitotaso B1.1)
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi ja lyhyesti harjoittelustaan ja työkokemuksestaan.
- Opiskelija osaa selvittää pääsisällön työhönsä liittyvistä helppolukuisista ammattijulkaisuista.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti asiakkaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
- Opiskelija osaa viestiä yksinkertaisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa .
OHJAUS:
- Opiskelija osaa antaa yksinkertaisia ohjeita asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa kysyä haastattelutilanteissa yksinkertaisia kysymyksiä, mutta vastauksen ymmärtäminen saattaa tuottaa vaikeuksia
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYYDYTTÄVÄ 3 (taitotaso B1.2)
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa selkeästi harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
- Opiskelija osaa etsiä ja hyödyntää keskeisimpiä työhönsä liittyviä ammattijulkaisuja.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä melko hyvin asiakkaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
- - Opiskelija osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa
OHJAUS:
- Opiskelija osaa kertoa keskeisimmät ohjeet asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa tarkentavia kysymyksiä ja vastata ennakoimattomiin kysymyksiin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suomeksi
HYVÄ 5 (taitotaso B2.2-C1)
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa sujuvasti ja monipuolisesti harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
- Opiskelija osaa etsiä, hyödyntää ja soveltaa työhönsä liittyviä suhteellisen vaativiakin ammattijulkaisuja.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä itsenäisesti ja monipuolisesti asiakkaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
- Opiskelija osaa raportoida ja kirjata sujuvasti ja monipuolisesti asiakkaan tilasta.
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa
OHJAUS:
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti asiakkaan kanssa ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa laajempia vastauksia vaativia lisäkysymyksiä ja vastata tavallisiin kysymyksiin ilman suurempia vaikeuksia (haastattelut, lomakkeet).
-