RF design (3 cr)
Code: 5G00BM61-3006
General information
- Enrolment period
- 10.06.2020 - 01.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2020 - 27.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- ICT Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
Students are able to:
-Interpret RF design specifications
-Define different phases of RF device design process
-Use S parameters
-Design an RF amplifier
Content (course unit)
RF specifications; system, block and layout design; matching/missmatching, Smith chart, S-parameters, RF amplifier
Prerequisites (course unit)
Electronics, Digital electronics
Exam schedules
Yksi tentti, joka sisältää laskuja. Tentin ajankohta tarkentuu syksyllä
Evaluation methods and criteria
Kurssin tavoitteena on ymmärtää ja soveltaa ilmiöitä RF-tekniikan alueelta. Arvioinnissa pyritään testaamaan miten hyvin taito käsitellä RF ilmiöitä on opittu.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus / etäopetus (tarkentuu syksyllä), itsenäinen opetus, kotitehtävät, simuloinnit
Learning materials
Tunnilla jaettu materiaali, sekä tabulassa jaettu materiaali sekä verkosta löytyvä meteriaali
Student workload
Lähiopetusta 27 tuntia, opiskelijan kokonaistyömäärä noin 81 tuntia
Content scheduling
RF-spesifikaatiot
Sovitus, TST-menetelmä (L-Sovitus)
Sovitus Smithin-kartta
S-parametrit
RF-vahvistimen suunnittelu
Completion alternatives
Ota yhteys luennoitsijaan
Further information
Opintojakso alkaa lukujärjestyksen mukaan viikolla 36.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei ole tehnyt annettuja tehtäviä. Ei ole osoittanut osaamistaan.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa ratkaista yksinkertaisia tehtäviä kurssin aihepiireistä. Harjoitustehtävät eivät sisällä oleellisia puutteita ja ovat palautettu pääsääntöisesti ajallaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Pystyy ratkaisemaan soveltavia tehtäviä ja omaa valmiudet osoittaa osaamisensa. Harjoitustehtävät on laadittu pääosin annettujen ohjeiden mukaisesti ja palautettu ajallaan. (Osaa toimia ryhmässä, mahdolliset ryhmätehtävät tarkentuu syksyllä). Laskentarutiini hallussa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Pystyy itsenäisesti ja laaja-alaisesti soveltamaan kursseilla käsiteltyjä asiakokonaisuuksia ja omaa valmiudet osoittaa osaamisensa. Harjoitustyöt on laadittu annettujen ohjeiden mukaisesti ja palautettu ajallaan. Osaa toimia ryhmässä proaktiivisesti.