Digitalization (3cr)
Code: 4A00DP69-3003
General information
- Enrolment period
- 09.01.2020 - 15.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2020 - 03.04.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business Information Systems
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Systems
- Teachers
- Harri Saarinen
- Course
- 4A00DP69
Objectives (course unit)
Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa esittää kattavan ja analyyttisen kokonaiskuvan digitalisaatiosta 1940-luvulta tähän päivään ja odotettavissa olevana kehityksenä.
Hän osaa erotella digitalisaatiokehityksestä jo tapahtuneita ja odotettavissa olevia muutoksia toimintatapoihin sekä mahdollisuuksineen että riskeineen.
Hän ymmärtää asioiden internetin eli IoT:n mukana tulevia mahdollisuuksia ja myös riskejä. Hän osaa ottaa kantaa mahdollisuuksien kasvattamiseen entisestään, toiminnan tehostumiseen, laadun parantamiseen ja riskien pienentämiseen.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija ymmärtää digitalisaatiota odotettavissa olevana kehityksenä.
Hän ymmärtää pääasioita siitä, miten digitalisaation odotetaan muuttavan maailmaa ja toimintatapoja.
Hän ymmärtää, mitä asioiden internet eli IoT tarkoittaa.
Content (course unit)
Opintojakson sisältö
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Mitä digitalisaatiossa oikein on kysymys?
Digitalisaatio vs. digitointi?
Mitä digitalisaatio mahdollistaa?
Millä tavoin digitalisaatio muuttaa koko yhteiskuntaa?
Location and time
Spring 2019, Tampere
Exam schedules
N/A
Assessment methods and criteria
Points are given from tasks. Total number of points determines the grade.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Independent work, participation in online discussions, learning diary
Learning materials
Material coming to Tabula -learning platform
Internet-publication:
Alfame: Digitalisaatio-opas
Literature:
Järvinen, Petteri: Yksityisyys – turvaa digitaalinen kotirauhasi. Docendo 2010
Järvinen, Petteri: Salausmenetelmät. Docendo 2002
Utti, Jaana: Uuden työn yhteiskunta. Sun Innovations 2016
Student workload
80 hours of student work.
Content scheduling
Periodicity of content:
• Theme 1 will be opened wed 15.1. at 12
• Theme 2 will be opened wed 22.1. at 12
• Theme 3 will be opened wed 29.1. at 12
• Theme 4 will be opened wed 5.2. at 12
• Theme 5 will be opened wed 12.2. at 12
• Theme 6 will be opened wed 19.2. at 12
• Theme 7 will be opened wed 26.2. at 12
Each theme is open for two weeks – that means
• Theme 1 will be closed on wed 29.1. at 23.55
• Theme 2 will be closed on wed 5.2. at 23.55 etc.
• Theme 3 will be closed
and so on.
Conclusion and course feedback in
Completion alternatives
N/A
Practical training and working life cooperation
N/A
International connections
N/A
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
No proper understanding of the development, impact and opportunities of digitalization.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Caring understanding of the development, impact and opportunities of digitalization. Not much of own ideas of opinions.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
A good, structured understanding of the development, effects and opportunities of digitalization. Own thoughts and opinions are evident.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
An excellent, highly structured and profound understanding of the development, impact and potential of digitalization. Own thoughts and opinions are strongly highlighted. There are many sensible and feasible ideas.