Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)
Code: 7K00EV73-3006
General information
- Enrolment period
- 04.07.2020 - 09.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.08.2020 - 30.09.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Midwifery
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation considering clients of different ages and their significant others
- is able to use and plan digital teaching methods and materials
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies
- the education and teaching method process
- education in different situations with various methods
- education and communication utilising information and communications technology
- the assessment of nursing education and teaching
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student
- identifies evidence-based knowledge related to education and teaching and digital communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student
- knows the theoretical basis of education and teaching and digital communication and is able to apply them utilizing evidence-based knowledge.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student
- knows and is able to utilize broadly education and teaching and digital communication
- analyzes and applies evidence-based knowledge and electronic communication individual and family-oriented way.
Assessment methods and criteria
Arvosana 0-5
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty
Tarkentuu orientaatioon mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät. Ohjaustuokion suunnittelu, toteutus ja arviointi.
Tarkentuu orientaatioon menness.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1 teoria lähiopetus etäyhteyksillä n. 20h ja n. 60h itsenäistä opiskelua
Osa 2 kirjoitusviestintä pienryhmittäin tehtävänanto 1h ja palautustunti 1h
Practical training and working life cooperation
Ohjaustilanteen suunnittelu, toteutus ja arviointi asiakkaille/potilaille. Tarkentuu orientaatioon mennessä.
Further information
Toteutussuunnitelma tarkentuu orientaatioon mennessä. Muutokset toteutussunnitelmaan tehdään tarpeen mukaan.