Results with Communication (5 cr)
Code: 8T00DQ96-3009
General information
- Enrolment period
- 02.11.2019 - 31.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Operations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Mari Touronen
- Helena Lintunen
- Course
- 8T00DQ96
Objectives (course unit)
Student:
- is able to define the characteristics of text types that are important for study and working life and apply their knowledge of text types in different writing situations
- is able to write a structurally intact, illustrative, factual and comprehensible text
- can use versatile sources critically in his/her field and be able to refer to sources and compile a list of sources
- is able to promote the company's operations by means of communication by him/herself and as a teamwork
- identify their own communication style and development needs as a communicator
Content (course unit)
WHAT are text types and what are the types of text that are important for study and working life?
WHY is it important that communication takes into account the recipient and the situation?
HOW are sources referenced and how are they marked in the text and list of sources?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student communicates in an understandable and factual manner, by using templates and instructions. The student finds sources, although their use and reference is limited.
The justification for the allegations is modest.
The construction of the messages is fickle, and there is something to note about the form and style of the language.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student communicates in a structured and illustrative way and targets his / her message according to the recipient and the situation.
The student justifies his / her view.
The student chooses his source appropriately, and the reference naturally links to the rest of the text. Relevant information is clearly conveyed.
The messages are easy to receive and the texts are fairly error-free.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student communicates convincingly, inspiringly and interactively.
The student justifies his / her views in many ways.
The student uses the sources evaluatively and commenting.
The essential information is excellently structured and condensed, and the language and style are mastered.
Location and time
Lukuvuosi 2019 - 2020
Exam schedules
Ei tenttiä. Tehtävien aikataulutus täsmentyy opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen sekä kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista aikataulutavoitteiden mukaan.
Opintojakson arvioitavat tehtävät asteikolla 0-5: pienoistutkielma (painoarvo 60 %), portfolion kirjallinen ja suullinen esittäminen (painoarvo 40 %)
Opiskelijan tulee palauttaa muut opintojakson tehtävät aikataulun mukaisesti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmä- ja yksilötehtävät, viestintä- ja vuorovaikutusharjoitukset, esitykset
Learning materials
Oppimateriaali jaetaan Tabulan kautta.
Student workload
Yhden opintopisteen laskennallinen työaika on noin 27 tuntia. Lähiopetusta on vähän, joten opiskelijoiden tulee panostaa itsenäiseen opiskeluun ja annettuihin tehtäviin.
Content scheduling
Kirjallinen viestintä: asiatyylisen tekstin suunnittelu, tuottaminen ja viimeistely; oikeakielisyys
Raportointi: TAMKin raportointiohjeet ja raporttipohja; referointi, tekstiviitteet ja lähdeluettelo
Vuorovaikutus ja esiintyminen: ryhmädynamiikan perusteet, oman viestijäkuvan hahmottaminen ja kehittämiskohteiden tunnistaminen
Opintojakson aikataulu, sisällöt ja tehtävät esitellään ensimmäisellä lähikerralla.
Completion alternatives
AHOT-menettely, josta on neuvoteltava opintojakson opettajan kanssa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei palauta tehtäviä. Hylätyt tehtäväsuoritukset: opiskelija ei hallitse asiatyyliä, ei osaa viestiä tilannekohtaisesti eikä kykene kohdentamaan viestejään vastaanottajan mukaan. Kielessä on runsaasti puutteita sekä rakenne-, muoto- ja tyylivirheitä. Opiskelija ei kykene arvioimaan omaa viestintäosaamistaan eikä havaitsemaan keskeisimpiä kehittämiskohteitaan.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii ymmärrrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hahmottaa oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja keskeisimmät kehittämiskohteet.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä. Opiskelija tiedostaa selkeästi oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja heikkoudet ja kykenee laatimaan realistisen kehittymissuunnitelman, joka tukee hänen ammatillista osaamistaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen ja tyylin. Opiskelija määrittelee tarkasti oman viestintäosaamisensa ulottuvuudet ja kehittää määrätietoisesti viestintätaitojaan oman alansa ammmattilaisena.