Skip to main content

Project: Developing ICT-Service (3cr)

Code: 4A00CM85-3017

General information


Enrolment period
10.06.2020 - 01.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 15.12.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems
Teachers
Anne-Mari Stenbacka
Outi Tuisku
Course
4A00CM85

Objectives (course unit)

Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelijatiimi osaa hyödyntää osaamisensa ICT-palvelun kehittämisprojektissa.
Opiskelijatiimi tuottaa ICT-palvelun.
Opiskelijatiimi esittelee liiketoimintamallin.

Content (course unit)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten ideoin ryhmän osaamisesta palvelun?
Miten suunnittelen ja toteutan palvelun laadukkaasti?
Onko palvelulla markkinoita?

Exam schedules

Ei tenttiä

Assessment methods and criteria

Opiskelijan aktiivisuus projektissa esim.
-Ammattitaidon osoittaminen ICT-projektissa
-Projektin lopputuotoksen esittely
-Vertaisarvionti
-Muut tehtävät opintojakson aikana

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Aidot oppimistilanteet kuten projektin ohjausryhmäkokoukset ja projektiryhmien kokoukset. Lisäksi aidot työtehtävät ja niistä oppiminen. Ongelmaperustainen oppiminen. Käyttäjäkeskeinen suunnittelu/käytettävyys -luennot.

Learning materials

Opetus- ja opiskelumateriaali määräytyy tehtävän projektin tehtävien perusteella.

Student workload

3op, yhteensä noin 80 tuntia. Noin 6h/vko

Content scheduling

Projekti sijoittuu lukuvuoden kahdelle ensimmäiselle periodille noin 13 viikon ajalle. Jaksotus määräytyy tehtävän projektin mukaan.

Practical training and working life cooperation

Projektit yhteistyössä MUASin ja Munchenin seudun yritysten/yhteisöjen kanssa, sekä projektit Ahlmanin, Tampereen yliopiston Erica-hankkeen ja Tampereen kaupungin Nepsy-projektin kanssa.

International connections

Projektteja tiimityönä MUASin ja saksalaisten yritysten/yhteisöjen kanssa.

Further information

Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson ICT-projektien johtaminen kanssa. Opintojaksoon kuuluu käytännön projekti.
Opiskelijan työtä on kaikkiaan tässä projektissa 6 op:n eli 162 tunnin edestä.
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija
-osaa selvittää ICT-teknologiaan liittyviä asioita ICT-alan ammattilaisen tavoin
-osaa toimia asiakasrajapinnassa ICT-ammattilaisena
-toteuttaa oikealle asiakkaalle tehtävän/palvelun, joka auttaa asiakasta liiketoimissaan

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Opiskelija tekee projektin eteen erittäin vähän tai ei mitään, eikä ole läsnä asiakas- ja projektitiimin tapaamisissa tai verkkopalavereissa.
- Opiskelija erotetaan projektitiimistä tai projektitiimi arvioi opiskelijan työpanoksen nollan arvoiseksi.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja verkkopalavereissa ja/tai opettajan ja/tai asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan arvosanan 1-2 arvoiseksi.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät suoritukset hyväksytysti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja verkkopalavereissa, ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan keskitason tai merkittävän 3-4 arvoiseksi.
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät suoritukset hyväksytysti.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja verkkopalavereissa, ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan erittäin merkittäväksi (5).
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen erittäin merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Go back to top of page