Skip to main content

Working English for Engineers (3 cr)

Code: 5N00BE52-3131

General information


Enrolment period
10.06.2020 - 09.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 04.12.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Online learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Seats
10 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Building Services Engineering, Electrical Systems
Teachers
Elena Grigorova
Emmanuel Abruquah
Kristiina Tillander
Course
5N00BE52

Objectives (course unit)

Students
- know how to act in working life communication situations (e.g. telephone and e-mail communication)
- know the basic business terminology and can give a presentation of a chosen company
- know the most important vocabulary of their field of study

Content (course unit)

• working life communication situations
• business life English
• terminology of the students’ own field of study
• grammar as required

Prerequisites (course unit)

Basic language studies in English completed or equivalent skills

Exam schedules

kirjallinen koe 30.11. tilassa A3-27 (auditorio) tai suullinen koe Zoomissa (päivämäärät ilmoitetaan myöhemmin)
yritysesittelyt erikseen sovittavina aikoina
uusintatentit
1. uusinta: hylätty arvosana
2. uusinta: hylätty arvosana / korotus

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty arvosana 1-5

-kirjallinen tai suullinen koe, 60%
-yritysesittely, parityö, 40%
-Retara-väliseminaariesitykseen osallistuminen
-Kotitehtäviä tulee olla palautettuna 80%

Kotitehtäväpaketti ja niiden oikeat vastaukset (key) ilmoitetaan joka viikko Tunimoodlessa. Opettaja tarkastaa, että tehtävät on palautettu Tunimoodleen palautusalustalle deadlineen mennessä. Opiskelijan tulee itse tarkastaa, että tehtävät on tehty oikein ja kysyä tarvittaessa. Kotitehtäviä ei voi palauttaa opettajan sähköpostiin eikä sen jälkeen, kun oikeat vastaukset on annettu.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

itsenäinen verkko-opiskelu Tunimoodlessa, suulliset ja/tai kirjalliset yksilö-, pari- ja ryhmätehtävät, kirjallinen tai suullinen tentti korona-tilanteesta riippuen, yritysesittely, Zoom-tapaamisia (ei joka viikko)

Learning materials

-Tillander&Sallila Protocall Toolkit, Tammertekniikka,Units 1-5.
-opettajan antama materiaali
-opiskelijoiden tuottama ja kokoama materiaali

Student workload

-itsenäinen työskentely TuniMoodlessa1- 3 h/vko
-Zoom-tapaamiset (ei joka viikko)
-tentteihin ja esitelmiin valmistautuminen
-Retara-väliseminaariin valmistautuminen

Completion alternatives

Hyväksytysti suoritettu näyttökoe kurssin alussa. Lisätiedot myöhemmin. Seuraa Intra-tiedotusta.

Further information

Approved skills test or corresponding course at another university of applied sciences.
Sufficient skills in Finnish.
Mandatory participation on 80% of the classes.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-Opiskelija ei joko osallistu kurssin loppukokeeseen tai on valmistautunut niin huonosti, ettei kirjallinen ja/tai suullinen viesti välity ymmärrettävästi koesuorituksesta.
-Opiskelijan yritysesittely ei vastaa annettuja ohjeita.
-Opiskelija ei osallistu Retara-väliseminaarin esitykseen.
-Opiskelija on palauttanut kotitehtäviä Tunimoodleen alle 80%.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-osaa keskustella tutuista aiheista.
-osaa asiakaspalvelutilanteessa kysyä yksinkertaisia kysymyksiä sekä selittää ja vastata kysymyksiin tutuista aiheista.
-osaa opastaa työntekijöitä työtehtävissä, jos on voinut valmistautua tilanteeseen etukäteen.
-kykenee hoitamaan tuttuja ja yksinkertaisia työasioita kasvokkain ja eri viestintävälineillä, esim. kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettäviä sähköposteja.
-ymmärtää työtehtäviinsä liittyviä keskeisiä tekstejä, jos voi käyttää sanakirjoja ja muita apuvälineitä, osaa hakea tietoa ohjeistetusti.
-tuntee joitakin oman alansa sekä yritys- ja organisaatioenglannin peruskäsitteitä.
-osaa esitellä yrityksen yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi, kun saa valmistella sitä riittävän kauan apuneuvoja ja valmista materiaalia käyttäen.
--------------------
Kaikkien alojen yhteiset osaamiskuvaukset
Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista.
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin.
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi.
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa.
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita.
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.
• käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-osaa ylläpitää keskustelua erilaisista small talk –aiheista.
-osaa edustaa, neuvoa ja opastaa.
-kykenee hoitamaan työasioita kasvokkain ja eri viestintävälineillä, esim. kirjoittaa sähköposteja.
-ymmärtää työtehtäviinsä liittyviä asiatekstejä ja osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti.
-hallitsee oman alansa sekä yritys- ja organisaatioenglannin peruskäsitteistöä.
-osaa esitellä yrityksen suppeasti mutta selkeästi.
--------------------------
Kaikkien alojen yhteiset osaamiskuvaukset
Opiskelija
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti.
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti.
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä.
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu.
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat.
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin.
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti.
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja.
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-osaa käydä luontevaa keskustelua erilaisista aiheista.
-osaa edustaa, neuvoa ja opastaa kohteliaasti ja vakuuttavasti keskustelukumppanin asiantuntemuksen, kielitaidon ja kulttuurin huomioiden.
-kykenee hoitamaan työasioita kasvokkain ja eri viestintävälineillä täsmällisesti ja tehokkaasti ilman väärinkäsityksiä, esim. kirjoittaa selkeitä ja hyvin jäsenneltyjä sähköposteja.
-ymmärtää hyvin työtehtäviinsä liittyviä vaativiakin asiatekstejä ja osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti.
-hallitsee monipuolisesti oman alansa sekä yritys- ja organisaatioenglannin peruskäsitteistöä.
-osaa esitellä yrityksen jäsentyneesti ja vakuuttavasti asianmukaisella tyylillä.
--------------
Kaikkien alojen yhteiset osaamiskuvaukset
Opiskelija
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista.
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin.
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä.
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä.
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi.
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti.
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä.
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit.
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi.

Go back to top of page