Skip to main content

Physiotherapy for Children and Adolescents, Clinical Practice (8 cr)

Code: 7F00BA33-3006

General information


Enrolment period
01.06.2020 - 30.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.09.2020 - 06.11.2020
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Hannu Järvinen
Pipsa Tuominen
Maria Maljanen
Laura Hilden
Pirjo Lehto
Hanna Kuivanen
Person in charge
Maria Maljanen
Course
7F00BA33

Objectives (course unit)

Students
- can assess, analyse and make clinical reasoning of difficulties in a child’s /adolescent’s movement and functional ability and resources and can see a human as bio-psycho-social entity
- co-operate with other professionals participating in the rehabilitation of a child or adolescent
- are able to select and apply appropriate physiotherapy in a customer centred and family centred manner
- is able to document physiotherapy
- are able to act professionally

Content (course unit)

- professional relationships
- professional co-operation
- documentation in physiotherapy
- appropriate and effective physiotherapy with children and adolescents in customer centred way

Prerequisites (course unit)

In order to attend the module, the student has to have passed all the practical examinations of the module physiotherapy for children and adolescents, practical lessons.

Location and time

Ohjattu harjoittelu toteutuu 28.9.-6.11.2020 välisenä aikana harjoittelupaikkalistan mukaan.

Itsenäisen työn viikko sijoittuu viikolle 42 tai sen voi sopia harjoittelupaikan ja ohjaavan opettajan kanssa erikseen sovittuun ajankohtaan. Kansainvälisyysviikon ohjelmaan Tamkissa (vk 41) opiskelija voi osallistua siltä osin kuin se sopii harjoittelupaikan aikatauluihin

Exam schedules

Ei tenttejä

Assessment methods and criteria

Ohjattu harjoittelu arvioidaan sen perusteella, miten opiskelija toimii käytännön kentällä, miten soveltaa tietojaan ja taitojaan käytäntöön.
Ohjatun harjoittelun arviointi on hyväksytty/hylätty.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Käytännön harjoittelu ohjatussa harjoittelussa työelämässä
Raportti (Asiakasraportti - ohjatun harjoittelun kirjallisen työn ohjeen mukaan)
Ohjauskeskustelut sisältän ohjaavien fysioterapeuttien kokous to 17.9.2020

Learning materials

Teoria- ja harjoitteluopintojaksojen kirjallisuus ja muu ohjatussa harjoittelussa tarpeellinen tai osoitettu/suositeltu kirjallisuus ym. lähteet.

Student workload

Viikkotyötuntimäärä on 35 t ja lisäksi 5 tuntia valmistautumiseen. Muulla ajalla opiskelija valmistautuu tarpeen mukaisesti harjoittelupaikan tehtäviin.

Content scheduling

Perusryhmäläiset toteuttavat ohjatun harjoittelun tämän opintojakson suunnitelman mukaan. Proakatemialaiset eli yrittäjyyteen suuntautuneet toteuttavat ohjatun harjoittelun oman aikataulunsa mukaan.
Ohjaavien kokous koululla on torstaina 17.9.2020 klo 12.30-16.00, jossa ovat paikalla kaikki perusryhmäläiset ja mahdollisuuksien mukaan ne proakatemialaiset, joiden ohjattu harjoittelu toteutuu tässä vaiheessa. Opiskelijat keskustelevat ohjaajiensa kanssa kentälle valmistautumisesta.

Practical training and working life cooperation

Toteutuu työelämän kentillä.

International connections

Osalla opiskelijoista voi olla harjoittelupaikka ulkomailla. Kansainvälisyysviikkoon osallistuminen Tamkissa mahdollisuuksien mukaan.

Further information

Two students will have the opportunity to carry out their practical placement partly for the Finns Society in Benalmadena and partly for the Aurinkorannikon suomalainen koulu.

The students who carry out their practical placement at TAMK’s Wellbeing Clinic prepare for the upcoming projects already before the placement begins. They complete virtual project studies for one credit and aim to familiarize themselves with the phases and principles of projects as well as planning and implementing them. One aim for this practical placement is to learn to act as an active and responsible member of a project team.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Opiskelijan toiminta on vallitsevasti tilanteiden mukaista ja hän perustelee toimintaansa. Opiskelija pyrkii huomioimaan lapsen tarpeet ja voimavarat hyödyntäen ohjausta ja palautetta; opiskelija pyrkii huomioimaan lapsen perheen. Opiskelija osaa pyytää ohjausta tuoden myös omia ehdotuksiaan toiminnasta. Opiskelija valmistautuu tilanteisiin huolellisesti ja tarvittaessa tarkentaa tai muokkaa suunnitelmiaan kirjallisesti ja suullisesti. Opiskelija antaa ja vastaanottaa palautetta rakentavasti. Opiskelija pyrkii arvioimaan asioita myös asiakkaan/ryhmän/ perheen näkökulmasta. Opiskelija tekee yhteistyötä työyhteisössä. Opiskelija toimii työpaikan sääntöjen mukaan.
Hyväksytyn tasoista annetaan opiskelijalle sanallinen palaute ja palautteen tukena ovat opintojaksojen yhteiset yleiset kriteerit.

Hylätty: Opiskelijalla on vakavia tiedollisia ja taidollisia puutteita, joissa hän ei kehity palautteesta huolimatta. Opiskelijalla on vaikeuksia kohdata lapsi tai nuori ikään sopivalla tavalla. Opiskelija ei hakeudu aktiivisesti oppimistilanteisiin vaan mieluummin välttelee niitä. Esiintyy toistuvaa huolimattomuutta. Vaarantaa ajoittain potilasturvallisuutta.

Go back to top of page