Physiotherapy for Children and Adolescents, Clinical Practice (8 cr)
Code: 7F00BA33-3006
General information
- Enrolment period
- 01.06.2020 - 30.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.09.2020 - 06.11.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Hannu Järvinen
- Pipsa Tuominen
- Maria Maljanen
- Laura Hilden
- Pirjo Lehto
- Hanna Kuivanen
- Person in charge
- Maria Maljanen
- Course
- 7F00BA33
Objectives (course unit)
Students
- can assess, analyse and make clinical reasoning of difficulties in a child’s /adolescent’s movement and functional ability and resources and can see a human as bio-psycho-social entity
- co-operate with other professionals participating in the rehabilitation of a child or adolescent
- are able to select and apply appropriate physiotherapy in a customer centred and family centred manner
- is able to document physiotherapy
- are able to act professionally
Content (course unit)
- professional relationships
- professional co-operation
- documentation in physiotherapy
- appropriate and effective physiotherapy with children and adolescents in customer centred way
Prerequisites (course unit)
In order to attend the module, the student has to have passed all the practical examinations of the module physiotherapy for children and adolescents, practical lessons.
Location and time
Ohjattu harjoittelu toteutuu 28.9.-6.11.2020 välisenä aikana harjoittelupaikkalistan mukaan.
Itsenäisen työn viikko sijoittuu viikolle 42 tai sen voi sopia harjoittelupaikan ja ohjaavan opettajan kanssa erikseen sovittuun ajankohtaan. Kansainvälisyysviikon ohjelmaan Tamkissa (vk 41) opiskelija voi osallistua siltä osin kuin se sopii harjoittelupaikan aikatauluihin
Exam schedules
Ei tenttejä
Assessment methods and criteria
Ohjattu harjoittelu arvioidaan sen perusteella, miten opiskelija toimii käytännön kentällä, miten soveltaa tietojaan ja taitojaan käytäntöön.
Ohjatun harjoittelun arviointi on hyväksytty/hylätty.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Käytännön harjoittelu ohjatussa harjoittelussa työelämässä
Raportti (Asiakasraportti - ohjatun harjoittelun kirjallisen työn ohjeen mukaan)
Ohjauskeskustelut sisältän ohjaavien fysioterapeuttien kokous to 17.9.2020
Learning materials
Teoria- ja harjoitteluopintojaksojen kirjallisuus ja muu ohjatussa harjoittelussa tarpeellinen tai osoitettu/suositeltu kirjallisuus ym. lähteet.
Student workload
Viikkotyötuntimäärä on 35 t ja lisäksi 5 tuntia valmistautumiseen. Muulla ajalla opiskelija valmistautuu tarpeen mukaisesti harjoittelupaikan tehtäviin.
Content scheduling
Perusryhmäläiset toteuttavat ohjatun harjoittelun tämän opintojakson suunnitelman mukaan. Proakatemialaiset eli yrittäjyyteen suuntautuneet toteuttavat ohjatun harjoittelun oman aikataulunsa mukaan.
Ohjaavien kokous koululla on torstaina 17.9.2020 klo 12.30-16.00, jossa ovat paikalla kaikki perusryhmäläiset ja mahdollisuuksien mukaan ne proakatemialaiset, joiden ohjattu harjoittelu toteutuu tässä vaiheessa. Opiskelijat keskustelevat ohjaajiensa kanssa kentälle valmistautumisesta.
Practical training and working life cooperation
Toteutuu työelämän kentillä.
International connections
Osalla opiskelijoista voi olla harjoittelupaikka ulkomailla. Kansainvälisyysviikkoon osallistuminen Tamkissa mahdollisuuksien mukaan.
Further information
Two students will have the opportunity to carry out their practical placement partly for the Finns Society in Benalmadena and partly for the Aurinkorannikon suomalainen koulu.
The students who carry out their practical placement at TAMK’s Wellbeing Clinic prepare for the upcoming projects already before the placement begins. They complete virtual project studies for one credit and aim to familiarize themselves with the phases and principles of projects as well as planning and implementing them. One aim for this practical placement is to learn to act as an active and responsible member of a project team.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty: Opiskelijan toiminta on vallitsevasti tilanteiden mukaista ja hän perustelee toimintaansa. Opiskelija pyrkii huomioimaan lapsen tarpeet ja voimavarat hyödyntäen ohjausta ja palautetta; opiskelija pyrkii huomioimaan lapsen perheen. Opiskelija osaa pyytää ohjausta tuoden myös omia ehdotuksiaan toiminnasta. Opiskelija valmistautuu tilanteisiin huolellisesti ja tarvittaessa tarkentaa tai muokkaa suunnitelmiaan kirjallisesti ja suullisesti. Opiskelija antaa ja vastaanottaa palautetta rakentavasti. Opiskelija pyrkii arvioimaan asioita myös asiakkaan/ryhmän/ perheen näkökulmasta. Opiskelija tekee yhteistyötä työyhteisössä. Opiskelija toimii työpaikan sääntöjen mukaan.
Hyväksytyn tasoista annetaan opiskelijalle sanallinen palaute ja palautteen tukena ovat opintojaksojen yhteiset yleiset kriteerit.
Hylätty: Opiskelijalla on vakavia tiedollisia ja taidollisia puutteita, joissa hän ei kehity palautteesta huolimatta. Opiskelijalla on vaikeuksia kohdata lapsi tai nuori ikään sopivalla tavalla. Opiskelija ei hakeudu aktiivisesti oppimistilanteisiin vaan mieluummin välttelee niitä. Esiintyy toistuvaa huolimattomuutta. Vaarantaa ajoittain potilasturvallisuutta.